دبیر فدراسیون ورزش روستایی گفت: نخستین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی به زودی در سراسر کشور و به تبع آن، استان کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فرهاد نژادفصیحی سرپرست هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان و دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی در نشست هم اندیشی رؤسای هیئت‌های ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان که در دو گروه شمال و غرب و همچنین جنوب و شرق استان با هدف برنامه ریزی در رابطه با طرح سنجش ساختار قامتی زنان و دختران روستایی، المپیاد خانه‌های ورزش روستایی و المپیاد استعدادیابی دختران روستایی برگزار شد، گفت: پارسال علیرغم شیوع بیماری کرونا در سطح استان، این هیئت از ورزش روستاییان غافل نبود و طی یکسال، جشنواره و برنامه‌های قابل قبولی با استفاده از فضای مجازی اجرا شد.

او افزود: یکی از سیاست‌های اصلی در این حوزه، راه اندازی خانه‌های ورزش روستایی بود که امروز زمان آن رسیده است مسابقاتی ویژه اعضای این خانه‌ها برگزار شود.

نژادفصیحی تصریح کرد: خوشبختانه با رویکرد مثبت رئیس فدراسیون، نخستین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی به زودی در سراسر کشور و به تبع آن، استان کرمان راه اندازی می‌شود.

دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی کشور با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت استان کرمان تاکید کرد: ثبت نام ۱۰ نفر برای هیئتی که هیچ گونه درآمدزایی و شرایط جذب اسپانسر ندارد، بیانگر موفقیت تک تک اعضا و شرایط روبه جلو این هیئت دارد که با این تفسیر قدردان زحمات همه عزیزان در جای جای استان هستم که طی این سال‌ها بدون هیچ گونه چشم داشتنی عاشقانه برای تحقق برنامه‌های ابلاغی تلاش کردند.

نژادفصیحی بیان کرد: خوشبخانه هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان جزو معدود هیئت‌های بی حاشیه است و این امر باعث شده هرگز در خدمت به جامعه روستایی کوتاهی انجام نشود.

عذری ریاحی نایب رئیس بانوان هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان نیز گفت: سال ۹۹ تجربه ارزشمندی در زمینه طرح ملی سنجش ساختار قامتی و آموزش حرکتی زنان و دختران روستایی به همت کارشناسان این طرح سنجش با حدود ۱۰ هزار نفر در سطح استان انجام شد.

او افزود: با توجه به آن تجربه امیدواریم به زودی دومین طرح با مقیاس کیفی ویژه زنان و دختران عزیز روستایی به صورت همزمان در استان اجرا شود.

ریاحی به سومین دوره المپیاد استعداد‌های برتر ورزش اشاره و تصریح کرد: بدین منظور، ورزشکاران در ۲۳ رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

محسن اشرف زاده دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمان هم گفت: اولین المپیاد خانه‌های ورزش روستایی و سومین المپیاد استعداد‌های برتر فرصت مناسبی است که ورزشکاران روستایی بیش از پیش فرصت نمایش توان و استعداد ورزشی را داشته باشند.

او افزود: در اولین گام هیئت‌های شهرستانی باید مشخصات سرپرستان خانه‌های ورزش روستایی و بازیکنان را در سامانه اطلاعاتی فدراسیون بارگذاری کنند تا راستی آزمایی انجام شود.

اشرف زاده تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده، آموزش و پرورش در زمینه راستی آزمایی به کمک می‌آید و تنها دانش آموزانی مجاز به شرکت در المپیاد‌های مذکور هستند که محل تحصیل آن‌ها مدارس روستایی باشد و در مورد اثبات محل سکونت ورزشکاران غیر محصل، تاییدیه بخشداری‌ها ملاک است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.