رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: فردا محموله ۴۸ هزار دزی واکسن چینی و ایرانی کرونا وارد استان می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ستاد مدیریت بیماری کرونا از ورود ۴۸ هزار دز واکسن کرونا از نوع ایرانی و چینی از فردا به استان خبر داد و گفت: این بار علاوه بر گروه‌های سنی هدف، اساتید دانشگاه، معلمان، خبرنگاران و رانندگان جاده‌ای نیز در اولویت تزریق قرار می‌گیرند.

او ضمن ابراز نگرانی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان افزود: تعداد فوتی‌ها هنوز به پیک چهارم نرسیده، اما تعداد بستری‌ها افزایش داشته است.

دهقانی بیان کرد: ۲ هزار و ۹۹ بازدید مشترک از صنوف و ۸۱ بازدید از ادارات استان در هفته گذشته انجام شده که ۱۱۹ مورد اخطار صادر و ۴ واحد صنفی پلمپ شده است.

خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به وضعیت نامساعد استان به لحاظ شیوع گسترده ویروس کرونا و پایین آمدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ضروری است نظارت‌ها تشدید و مردم نیز از دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی پرهیز کنند.

او افزود: با ورود واکسن به استان و تشدید سرعت واکسیناسیون از مردم تقاضا داریم علی رغم تزریق واکسن همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پافشاری کنند.

همچنین در این جلسه ضمن گلایه مندی از دایر بودن باشگاه‌های ورزشی و شلوغی آرامستان‌ها تأکید شد که فرمانداران و دهیاران در صورت تشکیل جلسات و تجمعات در روستا‌ها علاوه بر تذکر در صورت عدم تمکین برخورد قانونی کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.