سردار قریشی در جریان سفر به شهرستان خمین گفت: بسیج پیشکسوتان همواره در عرصه‌های مختلف در خط مقدم بوده است.

سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: بسیج پیشکسوتان همواره در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و حوادث نظیر سیل و زلزله در خط مقدم بوده است.

سردار قریشی با اشاره به اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم از پیشکسوتان بسیجی هستند، افزود: سازمان بسیج پیشکسوتان از زمان شیوع ویروس کرونادر حوزه سلامت هم وارد میدان شده است.

او اضافه کرد: پیشکسوتان بسیجی همواره با ایثار و فداکاری‌های خود در همه صحنه‌ها حضوری موثر داشته و افتتاح این مجموعه در آینده‌ای نزدیک می‌تواند کمک بیشتری به نشست‌ها و تعاملات این قشر از بسیجیان داشته باشد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: مجموعه پردیس در قالب حمایت از اقشار مختلف بسیج و پیشکسوتان سایر نهاد‌ها کلنگ زنی و عملیات ساخت آن به زودی شروع می‌شود.

سردار رضایار رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور هم گفت: عملیات اجرایی پردیس بسیج پیشکسوتان در ۷ مرکز استان کشورکلید خورده و برای ساخت هر پردیس ۲ تا ۵ هکتار زمین تخصیص پیدا کرده که زادگاه امام راحل نخستین شهر غیر مرکز استان در کشور است که پردیس پیشکسوتان در آن ساخته می‌شود.

سردار رضایار با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در هر شهرستان ۱۵ هزار پیشکسوت بسیجی شناسایی شود افزود: پردیس‌های بسیج پیشکسوتان مکانی برای ساماندهی افراد در قالب گروه‌های جهادی به‌منظور نقش آفرینی در جامعه است.

او با اشاره به اینکه بخش خواهران پیشکسوت باید درتمام عرصه‌ها فعال شود، ادامه داد: در مدت ۱۰ سال شروع فعالیت بسیج پیشکسوتان در کشور، ۵۰۰ هزار پیشکسوت نیرو‌های مسلح شناسایی و ۳۰ درصد آنان جذب شدند.

رئیس سازمان بسیج پیشکسوتان کشور با بیان اینکه بسیجیان پیشکسوت در عرصه‌های امنیتی، اجتماعی، علمی، اقتصادی، عملیاتی و فرهنگی حضور پیدا کردند، گفت: ۲۰۰ پیشکسوت بسیجی در جبهه مقاومت حضور دارند و ۷۰ پیشکسوت هم در این جبهه به شهادت رسیدند.

مراسم کلنگ زنی مجموعه پردیس بسیج پیشکسوتان و جلسه انس و مودت پیشکسوتان بسیج ایثار و شهادت خمین با حضور سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار رضایار مسئول بسیج پیشکسوتان کشور در سپاه ناحیه خمین برگزار شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.