صادقی فر گفت: اهمیت تغذیه مطلوب شیرخواران و کودکان خردسال برای بقاء، رشد و تکامل آنان به خوبی شناخته شده و به عنوان یک موضوع مهم بهداشت عمومی پذیرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با ارسال پیامی  ۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه، هفته جهانی شیر مادر در سال ۱۴۰۰ با شعار "حمایت از تغذیه با شیر مادر مسئولیت مشترک همگانی بر اهمیت ترویج تغذیه با شیرمادر در دوران همه گیری کووید ۱۹" تاکید کرد.

صادقی فر عنوان کرد:تغذیه با شیر مادر علاوه بر اینکه خود یکی از استراتژی‌های بسیار مهم رشد و بقاء کودکان است، در عین حال در صورت توقف تغذیه با شیر مادر، از تاثیر تمام استراتژی‌های دیگر هم کاسته می‌شود.

او افزود: پرداختن به روش‌های ارتقاء وضعیت تغذیه با شیرمادر یک مسئله سلامت عمومی است که نیاز به تلاش و سرمایه گذاری در سطح جامعه دارد. درهفته جهانی تغذیه با شیرمادر به ما یادآور‌ی می‌شود که محافظت از تغذیه با شیر مادر یک مسئولیت مشترک همگانی است و وقت آن است که همگی برای حفظ و حمایت از تغذیه با شیر مادر نسبت به اطلاع رسانی، مشارکت و توجه بیشتر اقدام کنیم این امر به تضمین بقاء، سلامتی و رفاه فرزندان و خانواده‌های آن‌ها کمک می‌کند در دستیابی به اهداف توسعه پایدار نقش کلیدی دارد.

صادقی فر همچنین در خصوص شیردهی در زمان شیوع کرونا اظهار داشت:انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق شیر مادر ثابت نشده است، لذا دلیلی برای قطع شیردهی یا جلوگیری از آن وجود ندارد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.