بسطامی گفت: ۵۷ درصد جامعه هدف بالای ۶۰ سال مردم چوار واکسن کرونا تزریق کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،فرزاد بسطامی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان چوار با اعلام این خبر که تمامی پرسنل مرکز بهداشت شهرستان چوار واکسن کرونا تزریق کردند، گفت: جمعیت جامعه هدف واکسن کرونا در شهرستان چوار که تا امروز افراد بالای ۶۰ سال بوده است، یک هزار و ۱۱۵ نفر است که از این جمعیت، ۶۳۵ نفر دز اول واکسن کرونا را تزریق کردند که معادل ۵۷ درصد است.

او اعلام کرد: تا امروز هیچ گونه عوارضی در افرادی که واکسن تزریق کردند، مشاهده نشده است که می‌طلبد جامعه هدف شهرستان چوار با اطمینان کامل نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام نمایند.

بسطامی ادامه داد: از هفته آینده واکسیناسیون جامعه هدف در بخش بولی نیز راه اندازی خواهد شد تا مردم بتوانند سریع‌تر در مقابل ویروس کرونا واکسینه شوند.

او ضمن این که هیچ گونه محدویتی جهت تزریق واکسن برای جامعه هدف وجود ندارد اضافه کرد: مردم نگران تزریق واکسن نباشند که تزریق واکسن باعث کاهش مرگ و میر در بین مردم می‌شود و بهترین قدم برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، تزریق واکسن است.

بسطامی اظهار کرد: از هفته‌های آینده تزریق واکسن برای سایر سنین برحسب بخشنامه‌های وزارت بهداشت انجام خواهد شد که شهرستان چوار همزمان با سایر شهرستان‌ها آمادگی تزریق واکسن به جامعه هدف را دارد.

او عنوان کرد: تعداد فوتی از ابتدای ویروس کرونا در شهرستان چوار ۱۴ مورد است.

بسطامی ادامه داد: شهرستان چوار در وضعیت قرمز قرار دارد و مجموعا ۷۷۹ نفر تست PCR مثبت در چوار انجام شده است که از این تعداد ۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان چوار و ۳۳۹ نفر مربوط به مراکز صنعتی تابعه شهرستان چوار است.

او در پایان گفت: با توجه به این که بخشی از جامعه هدف تزریق واکسن در مراکز صعب العبور ساکن هستند، دسترسی به شهرستان ندارند و هم چنین جامعه عشایری هستند در صورت امکان و دسترسی، به صورت سیار با هماهنگی مراکز سلامت برای تزریق آن‌ها اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.