معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای برنامه پیشگیری و درمان اعتیاد در شهرستان سربیشه خبر داد.

موهبتی معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: برنامه جامع پیشگیری و درمان اعتیاد در جهت ارتقای سطح سلامت جامعه در بخش مرزی درح شهرستان سربیشه اجرایی می‌شود.

او افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر و جلوگیری از اعتیاد جوانان و نوجوانان، آگاه شدن اقشار جامعه از مضرات آن، زمینه‌های اعتیاد و نقش هر یک از آن‌ها در جلوگیری از اعتیاد است.

موهبتی با بیان اینکه در جهت طرح اجتماع محور سلامت، برنامه جامع پیشگیری و درمان اعتیاد در گام اول در منطقه درح سربیشه عملیاتی شده است، اظهار کرد: کارگاه‌های آموزشی در ده روستای علی هدیه، شورکه، دربلوند، گلوباغ، لانو، مشوکی، نوده علیا، تجشک، درخت توت و ازبک درح در شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: معرفی انواع مواد مخدر، آشنایی با معضلات و مضرات آن، شناخت آسیب‌های جسمی و روانی مصرف مواد، برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و استحکام خانواده و آموزش امداد و کمک‌های اولیه از برنامه‌های اجرایی در این طرح است.

او با اشاره به اینکه اجرای این طرح از مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد، عنوان کرد: در صورت تمایل جوانان منطقه، اجرای طرح در مراحل بعدی نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.