معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با هدف کاهش جمعیت کیفری، به زودی شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا باوی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان بر استفاده از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در جهت کاهش جمعیت کیفری تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۵ شعبه فعال ویژه زندانیان در زندان اهواز، ماهشهر و آبادان مستقر هستند و در زمینه مصالحه بین زندانیان قصاصی، نزاع و دیگر مواردی که قانون اجازه داده که اعضای شورای حل اختلاف ورود کنند آمار عملکرد مطلوب داشتند.

او بیان داشت: با هدف تحقق اهداف سند تحول قضایی و سیاست‌های قوه قضائیه جهت کاهش جمعیت کیفری، با همکاری سازمان زندان‌های استان شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان به زودی تعداد آن‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و این می‌تواند در زمینه کاهش زندانیان و تعیین تکلیف محکومین به قصاص و دیگر محکومین که در حل و فصل موضوع آنان در صلاحیت شورای حل اختلاف باشند اثر بخشی فراوانی دارد.

باوی افزود: خوزستان در زمینه صلح و سازش ظرفیت بسیار مناسبی با توجه به بافت قومیتی استان دارد، ولی تا حالا کمتر به آن توجه شده و باید فرهنگ و سنت بسیار ارزشمند صلح و سازش و اصلاح ذات البین با مشارکت و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان توسعه و گسترش دهیم.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: تاکنون سازمان زندان‌های استان در تشکیل و راه اندازی شورای حل اختلاف در داخل زندان تعامل و همکاری بسیار خوبی داشت و امیدواریم با امضاء این تفاهم نامه گام‌های مؤثرتری در جهت کاهش جمعیت زندانیان برداریم.

پژمان پروین مدیر کل سازمان زندان‌های خوزستان گفت: از پیگیر‌های جدی و مستمر رئیس توسعه حل اختلاف در راه اندازی شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان تشکر می‌کنیم و سازمان زندان‌های خوزستان نسبت به تشکیل این شعب مصمم است.

او افزود: امیدواریم با تشکیل و راه اندازی شعب ویژه زندانیان شاهد کاهش چشمگیر زندانیان باشیم و در این زمینه نحوه احسن از ظرفیت شورای حل اختلاف استفاده و بهره برد.

پروین بیان داشت: با تعامل و همکاری اداره توسعه حل اختلاف خوزستان کمیته ویژه تعیین تکلیف زندانیان قصاصی تشکیل شود و با استفاده از ظرفیت افراد مصلح، متنفذ و مورد قبول مردم، بتوانیم در جهت جلب رضایت اولیای دم و رهایی محکومین به قصاص تلاش کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.