فرماندار هرسین گفت : وجود نداشتن واحد‌های فرآوری سنگ سبب شده سنگ بسیار مرغوب معادن به‌صورت خام از شهرستان هرسین خارج شود و طی یک چرخه و پس از فرآوری در استان‌های هم‌جوار با قیمت گزافی مجدد وارد بازار این شهرستان شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عبادالله کنجوریان فرماندار هرسین نبود واحد‌های فرآوری را مهمترین آسیب حوزه سنگ این شهرستان دانست و بر لزوم استقرار واحد‌های فرآوری سنگ در هرسین تاکید کرد.

او گفت : وجود نداشتن واحد‌های فرآوری سنگ سبب شده سنگ بسیار مرغوب معادن به‌صورت خام از شهرستان هرسین خارج شود و طی یک چرخه و پس از فرآوری در استان‌های هم‌جوار با قیمت گزافی مجدد وارد بازار این شهرستان شود.

فرماندار هرسین، از فعالان حوزه سنگ خواست با سرمایه‌گذاری در بخش فرآوری سنگ این شهرستان از پتانسیل ویژه این حوزه بهره‌مند شوند.

او افزود: با استفاده از تمام ظرفیت شهرستان و توان خود زمینه حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در هرسین تسهیل خواهد شد.

بیش از ۴ هزار تن آفتابگردان در صحنه برداشت شود

پیش بینی می‌شود امسال از سطح اراضی شهرستان صحنه بیش از ۴ هزار تن آفتابگردان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی صحنه با بیان اینکه ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت آفتابگردان اختصاص دارد، گفت: آفتابگردان آجیلی صحنه با توجه به کیفیت بالایی که دارد علاوه بر اینکه به استان‌های دیگر ارسال می‌شود، قابلیت صادرات نیز دارد.

تنهایی افزود: امسال خشکسالی همه محصولات کشاورزی را تحت تاثیر قرار داد، اما با توجه به بازدید‌های کارشناسان کشاورزی، مزارع آفتابگردان آسیب کمتری دیده اند.

او با اشاره به تقاضای زیاد برای کشت آفتابگردان آجیلی به دلیل صرفه اقتصادی بالایی که دارد، گفت: از سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم که به این حوزه قدم بگذارند تا با ایجاد صنایع تبدیلی بتوانیم بیشترین بهره را از این محصول با ارزش ببریم.

او افزود: کار برداشت آفتابگردان از مزارع شهرستان صحنه اواخر مرداد ماه آغاز می‌شود.

واکسیناسیون ۲ هزار و ۸۵۱ نفر در قصرشیرین

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۵۱ نفر از گروه‌های سنی مختلف در این شهرستان بر اساس اولویت بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در برابر بیماری کووید۱۹ واکسینه شده‌اند.

عزیز کرمی افزود: از افرادی که واکسینه شدد یک هزار و ۱۲۵ نفر دُز اول و دوم واکسن و مابقی افراد دُز اول را دریافت کرده‌اند.

او افزود: هم اکنون روند واکسیناسیون در سه پایگاه و یک مرکز تجمیعی به آدرس خیابان مهدیه، سرسرای ورزشی شهدای آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی شماره یک و ۲ شهری برای گروه‌های هدف طبق اولویت بندی وزارت بهداشت و درمان و ستاد ملی کرونا در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین گفت: سویه جدید کرونا دلتا هم اکنون با قدرت بسیار زیادی در حال سرایت در جامعه است از این رو تمام افراد شامل کسانی که واکسینه شده و کسانی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و حتما در هنگام حضور در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

کرمی ادامه داد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در شهرستان قصرشیرین یک هزار و ۷۶ نفر به این ویروس مبتلا شده و از مجموع مبتلایان به این ویروس نیز تاکنون ۲۹ نفر فوت کرده‌اند.

او افزود: هم اکنون وضعیت قصرشیرین از نظر ابتلا به ویروس کرونا زرد است و برای عدم تغییر رنگ وضعیت موجود نیاز به همراهی و مشارکت مردم داریم.

رئیس مرکز بهداشت قصرشیرین یادآور شد: با توجه به سرعت بالای انتشار ویروس کرونا افراد از حضور در آیین‌های تجمعی، مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی و تجمعی، سفر‌های غیر ضرور خودداری کرده و در بیرون از منزل حتما ضمن رعایت فاصله اجتماعی از ماسک استفاده کنند.

او گفت: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته تست کرونا بدهند و همه‌ی افرادی که افرادی که آزمایش آن‌ها مثبت می‌شود و یا دارای علایمی همچون سرما خوردگی هستند حتما شرایط قرنطینه را رعایت و از تردد در سطح شهر و آلوده کردن دیگران به این ویروس خودداری کرده و در صورت تشدید علایم حتما به مرکز درمانی مراجعه کنند.

کرمی ادامه داد: تنها راه مقابله با کرونا و ایمن سازی بدن علاوه بر رعایت دستورالعمل بهداشتی، واکسن است و افرادی که طبق اولویت‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا نسبت به انجام واکسیناسیون فراخوانده می‌شوند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا در آینده نزدیک شاهد ریشه کنی ویروس در سطح جامعه و بازگشت به شرایط عادی باشیم.

او گفت: واکسیناسیون معلمان و خبرنگاران دارای کارت خبرنگاری نیز از روز پنجشنبه هفتم مردادماه در قصرشیرین آغاز شده است.

تزریق ۲۰ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در سنقر و کلیایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقر و کلیایی از تزریق ۲۰ هزار و ۶۶۴ دز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون ٣٢ مبتلا به کرونا در بیمارستان سنقر بستری هستند.

 احسان مهری افزود: معلمان، اساتید دانشگاه و حوزه، افراد دیابتی و رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی مشمول واکسیانسیون می‌شوند و باید برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

او ادامه داد: افراد دیابتی که در سامانه برای دریافت انسولین ثبت نام کردند مشمول دریافت واکسن هستند که آن‌ها برای واکسیناسیون به سرسرای ورزشی ولایت جنب مسکن مهر سنقر مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی افزود: همچنان در شهر‌ها برای متولدین سال ۱۳۵۰ به قبل (۵٠ سال به بالا) و در روستا‌ها متولدین سال ۱۳۶٠ به قبل (۴٠ سال به بالا) واکسیناسیون انجام می‌شود و جمعیت عشایری نیز از ۱۸ سال به بالا مشمول دریافت واکسن هستند.

مهری ادامه داد: افرادی که دز اول واکسن را دریافت کردند حتما برای دریافت دز دوم واکسن مراجعه کرده تا ایمنی آن‌ها کامل شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سنقروکلیایی گفت: موج پنجم شروع شده و ٣٢ نفر در بیمارستان سنقر بستری هستند، پس همشهریان برای حفظ سلامت خود و جامعه بهتر است طی فراخوان برای دریافت واکسن مراجعه کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.