استاندار کرمانشاه از موافقت هیات وزیران برای ایجاد بخش «دشت ذهاب» در شهرستان سرپل‌ذهاب خبر داد و گفت : این بخش از ترکیب چهار دهستان دشت ذهاب، پشت تنگ، سرقلعه و جگیران ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به مصوبات هیات وزیران در خصوص تقسیمات کشوری در شهرستان سرپل‌ذهاب که با پیگیری‌های مدیران استان و با پیشنهاد وزارت کشور در تاریخ ۲۷ تیر ماه به نتیجه رسید، گفت : بر اساس این مصوبات روستای «کوئیک» به عنوان مرکز بخش دشت ذهاب انتخاب شده است.

او گفت : بر اساس همین مصوبات چهار روستای کوئیک حسن، کوئیک عزیزی، کوئیک مجید و کوئیک محمود بخش دشت ذهاب با هم ادغام و به یک روستا با نام «کوئیک» تبدیل شدند.

بخش «باوله» به شهرستان سنقر اضافه شد

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه از اضافه شدن بخش «باوله» به شهرستان سنقر وکلیایی خبر داد و افزود: این بخش از ترکیب دو روستای «باوله و گاورود» در شهرستان سنقر وکلیایی تشکیل شده که مرکزیت آن با روستای قدیمی باوله است.

بازوند ادامه داد: این بخش با تصمیم هیات وزیران ۲۷ تیرماه امسال و در راستای اجرای ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری به واحد‌های تقسیمات کشوری استان کرمانشاه اضافه شد.

بازوند گفت: با اضافه شدن این بخش در حال حاضر شهرستان سنقر و کلیایی دارای سه بخش مرکزی، سطر و باوله است و با اضافه شدن این بخش، هم اکنون استان کرمانشاه دارای ۱۴ شهرستان و ۳۳ بخش است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.