فرماندار شهرستان فریدونشهر گفت: بخشداری موگویی از توابع شهرستان فریدونشهر کار خود را به صورت رسمی با انتصاب بخشدار آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا صفری، فرماندار شهرستان فریدونشهر گفت: بخش موگویی به عنوان بخش دوم فریدونشهر با دهستان پیشکوه و پشتکوه موگویی امسال به تصویب هیات دولت رسید.

او بیان‌کرد: کار رسمی این حوزه مدیریت سیاسی شهرستان از امروز به صورت رسمی آغاز و علی کاظمی‌راد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر به عنوان سرپرست بخشداری منصوب شد.

فرماندار فریدونشهر اضافه‌کرد: افزایش یک بخش به مجموعه مدیریتی این خطه موجب تسهیل شرایط خدمت رسانی به مردم و تراکم کار در یک بخشداری را کاهش خواهد داد.

افزایش یک بخش به فریدونشهر یازدهم اردیبهشت ۹۸ در وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ به شماره مصوبه ۱۳۶۲ به تصویب هیات وزیران رسید و اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری این تصمیم را به مسئولان اجرایی و مجلس شورای اسلامی ابلاغ کرد.

فرماندار فریدونشهر همچنین از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹ عنوان پروژه عمرانی در این شهرستان همزمان با دهه ولایت و امامت خبرداد و اظهارکرد: برای اجرای این پروژه‌ها ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

صفری ادامه داد: سه طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۶۵ هکتار، مرمت و بازسازی سه رشته قنات به طول ۶۰۰ متر، احداث کانال آبیاری به طول هزار و ۳۰۰ متر و اجرای طرح تامین آب مزارع خسارت دیده با ظرفیت ۸ لیتر برثانیه و آغاز فاز عملیات آسفالت محور میدانک به طول ۶ کیلومتر از جمله این پروژه‌هاست.

او خاطرنشان کرد: تامین برق پایدار هفت روستا پشتکوه دوم فریدونشهر نیزبا اعتبار ۱۶ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

فرماندار شهرستان فریدونشهر اضافه کرد: عملیات برق‌رسانی به تنها روستای بدون برق و راه شهرستان به طول چهارکیلومتر و تغییر در گردنه کیوارستان به طول ۶ کیلومتر نیز آغاز شده است.

فریدونشهر با ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب استان اصفهان و در بلندترین نقطه استان دارد؛ منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در این شهرستان قرار دارد.

دولت امسال ۵۴۰ میلیارد ریال برای توسعه عمرانی و تکمیل حدود یکصد پروژه نیمه‌تمام این شهرستان اختصاص داد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.