باهدف ایجاد زیر ساخت های فراوری و صادرات خرمای سیستان و بلوچستان جلسه شورای راهبردی فراوری خرما با حضور مدیران این حوزه در زاهدان برگزار شد.

رخشانی  مدیر صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: درحال حاظر ۲۰ هزار هکتار سطح زیر کشت خرما در منطقه سراوان وجود دارد که نیاز به صنایع فراوری و توسعه آنان لازمه اولیه حمایت فعالیت‌ها در این صنعت است.

رخشانی با اشاره به اینکه تامین ۷۸ هزار تن خرما از سراوان انجام میشود خاطرنشان کرد: ۱۳واحد درجه بندی و بسته بندی خرما در استان وجود دارد که ۸ واحد بصورت صنعتی و مستمر عملیات بسته بندی ۳ واحد عملیات فراوری و ۲سردخانه در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ما سه ساله طرح ریزی شده که در سال اول بحث توجیه فعالین این صنعت در دستور کار است تا بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در آینده برای رشد در صنعت خرما باشیم و اگر فعالیت خوشه خرمایی ما موفقیت آمیز باشد تیم فعلی ما به انجمن تبدیل میشود که اقدامات گسترده تری را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به این که تعداد افراد جویای کار در استان زیاد است و امکان اشتغال زایی از زمینه‌های کشاورزی و صنعت خرما وجود دارد افزود: با این طرح برنامه ریزی داشته ایم تا حذف دلالان، ایجاد سردخانه ها، ارتقای تکنولژی را بصورت جد پیگیری کنیم تا از این فرایند هم توسعه صادرات و هم اشتغال زایی برای افراد را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار