هواشناسی استان مرکزی از تداوم وقوع گردوخاک طی روز‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها نشان دهنده تداوم وزش باد‌های شرق سو در بیابان‌های مرکزی کشور می‌باشد که موجب تداوم وقوع گرد و خاک در این نواحی و انتقال به استان طی روز‌های آینده خواهد شد.

رامی افزود: حداقل طی ۵ روز آینده در ساعات بعدازظهر بر میزان پوشش ابر در آسمان مناطقی از استان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزوده خواهد شد.

او اضافه کرد: هر چند بارش‌های قابل ملاحظه‌ای طی این مدت پیش بینی نمی‌شود، اما احتمال وقوع رگبار‌های پراکنده و نقطه‌ای در برخی از مناطق استان بویژه مناطق شمال و نوار شرق استان دور از انتظار نمی‌باشد.

هواشناسی کشوری هم با اعلام آسمانی صاف در اغلب شهر‌ها عنوان کرد: در ۵ روز آینده در اغلب مناطق کشور غیر از نوار شمالی و مناطقی از شمال غرب کشور، آسمان صاف و جوی پایدار حاکم است.


همچنین در ۵ روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت و آسمان تهران نیمه ابری و گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، شمال آذربایجان غربی، خراسان شمالی، برخی مناطق آذربایجان شرقی و زنجان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و ارتفاعات البرز افزایش ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.