مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سیستم هیدرولیک به نیروگاه‌ها برای تولید برق کمک می‌کند.

شعبانی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به سیستم هیدرولیک موتور اظهار کرد: هیدرولیک موتور سیستمی برای راه اندازی توربین‌های نیروگاه‌ها است که بعد از راه اندازی توربین از مدار خارج شده و توربین شروع به حرکت کرده و وارد مدار می‌شود.

او افزود: زمانی که سیستم خاموش و توربین از مدار خارج می‌شود، همچنان هیدرولیک موتور وارد مدار شده و راه اندازی توربین را به عهده می‌گیرید و آن را به دور مشخصی رسانده و بعد به صفر می‌رساند. این دستگاه در مکان‌هایی که توربین‌های نیروگاهی وجود دارد کاربرد داشته و در حال حاضر در نیروگاه‌های برق و نیروگاه‌هایی که دارای توربین هستند در حال استفاده است.

شعبانی گفت: در سیستم هیدرولیک موتور علاوه بر ایران، کشور‌های همسایه مثل آلمان و ایتالیا نیز به این فناوری دست یافتند که این شرکت دانش بنیان در ایران چهارمین شرکت تولید کننده این سیستم در دنیا است. سیستم هیدرولیک موتور این شرکت دانش بنیان از نظر کیفی قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بوده، زیرا دارای تاییدیه بین المللی است.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به فروش و صادرات این محصول اظهار کرد: سیستم هیدرولیک موتور این شرکت دانش بنیان علاوه بر اینکه بومی سازی شده، قابلیت صادرات به تمام کشور‌های منطقه را نیز دارد. کارایی این محصول باعث می‌شود پروانه توربین‌های نیروگاه‌های کشور طول عمر بیشتری داشته باشند.

شعبانی بیان کرد: ضرورت بکارگیری سیستم راه‌انداز توربین جلوگیری از خمیدگی توربین در حین فرآیند خاموش کردن توربین است. در صورتی‌که در فرآیند راه‌اندازی توربین این سیستم به اندازه‌ی کافی کار نکند، خطر سایش اجزای داخلی توربین و ارتعاشات یاتاقان‌های توربین افزایش می‌یابد. تا قبل از این، طراحی و ساخت این مجموعه توسط شرکت‌های آمریکایی و آلمانی و ژاپنی بوده است و این مجموعه به دست مهندسان مجرب ایرانی طراحی و تولید شده است و در تمامی نیروگاه‌های کل کشور و کارخانجات از توربین استفاده می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان گفت: با این توانمندی، کشور ما سالیانه بیش از دو میلیون یورو صرفه جویی ارزی خواهد داشت و قیمت تولید داخل این مجموعه کمتر از ۵۰ درصد نمونه خارجی است.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۱ مهر ۱۴۰۱
ولی عکسی که گذاشتین مربوط به سیستم پنوماتیک هست
آخرین اخبار