علی توفیق گفت: امتیازآوری نیمکت‌نشینان تیم ملی بسکتبال کشورمان در رقابت‌های المپیک توکیو بسیار ضعیف بود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، علی توفیق کارشناس بسکتبال پس از شکست تیم ملی بسکتبال ایران از فرانسه و پایان رقابت‌هایش در المپیک توکیو، گفت: در سه بازی تیم ملی کشورمان با جمهوری چک، آمریکا و فرانسه شاهد بودیم که نیمکت‌نشینان تیم های رقیب امتیازآوری بالایی داشتند. این در حالی است که بازیکنان نیمکت نشین و جانشین بازیکنان اصلی ما، امتیاز بسیار کمی را در این رقابت‌ها به دست آوردند.

وی افزود: با این حساب می‌بینیم که اهمیت امتیازآوری نیمکت چه قدر زیاد است. ما باید یک تیم اصلی دیگر روی نیمکت داشته باشیم. لازم است که سیستم استعدادیابی ویژه را برای بسکتبال فراهم کنیم. بسکتبال ما سه دوره در المپیک حضور داشته است و بسیار تجربه حضور در رقابت‌های آسیایی را داشته و بی تجربه نیست.

توفیق تأکید کرد: اگر فلسفه حضور ما در المپیک کسب تجربه باشد‌، این تجربه با دیدن و صرفاً بودن در این رویداد میسر نمی‌شود؛ نیمکت نشینان ما باید بتوانند در این بازی‌های مهم حضور پیدا کنند، میدان ببینند و تجربه واقعی حضور در بازی‌های المپیک را به دست بیاورند. اگر سیستم استعدادیابی والیبال در بسکتبال هم ظهور کند، می‌توان گفت بسکتبال ما در رقابت های جهانی و المپیکی هم به موفقیت می‌رسد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار