مهم‌ترین حوادث نهم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه نهم مردادماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید. 

دستگیری اعضای باند ۳۳ میلیاردی جعل اسناد و فرار مالیاتی

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران انتظامی سروستان موفق شدند با دستگیری ۵ نفر، ۳۳ میلیارد ریال فاکتورسازی، جعل اسناد و فرار مالیاتی را کشف کنند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در پی اعلام امت حزب‌الله مبنی بر وقوع یک سری جرائم و تخلفات سازمان یافته و سیستماتیک از جمله سند سازی، فرار مالیاتی، جعل فاکتور و سوء استفاده از موقعیت شغلی در ۲ اداره دولتی در شهرستان سروستان، بلافاصله ماموران انتظامی تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند.

او افزود: مأموران دریافتند که مسئول امور مالی و حسابداری یکی از ادارات با همکاری یک پیمانکار و ۳ نفر دیگر (شاغل در یکی دیگر از ادارات دولتی) اقدام به سند سازی، فرار مالیاتی، جعل فاکتور و سوء استفاده از موقعیت شغلی خود کرده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: مأموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی هر ۵ نفر را دستگیر کنند.

سردار ملک‌زاده با بیان اینکه هر ۵ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: در بازرسی از منزل متهم اصلی پرونده که مسئول امور مالی و حسابداری می‌باشد ۳۳ میلیارد ریال فاکتور و اسناد جعلی، فرار مالیاتی و ۳۹ عدد مهر جعلی کشف شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس با هرگونه اخلال در نظم اقتصادی با جدیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت این گونه افراد مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۱۰ کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و دستگیری ۳ نفر در بلوار طلائیه این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی افزود: مأموران انتظامی کلانتری "۳۱ جنت" شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی مقداری تریاک در منزل خود در بلوار "طلائیه" این شهرستان دپو کرده است که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن منزل ۱۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر شدند، افزود: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف ۱۲ هزار نمونه عقرب غیرمجاز از یک منزل مسکونی

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۱۲ هزار نمونه عقرب غیرمجاز در بازرسی از یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: ماموران انتظامی "آباده" با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در یکی از محلات این شهرستان در منزل خود اقدام به نگهداری و پرورش غیر مجاز عقرب می‌کند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل موفق شدند ۱۲ هزار نمونه عقرب فاقد مجوز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: عقرب‌های کشف شده تحویل اداره محیط زیست شد.

سرهنگ مسعودی تاکید کرد: پرورش و نگهداری عقرب در منازل مسکونی و در بافت شهری و روستایی با توجه به خطرات جانی که برای مردم دارد ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

ترفند کلاهبردار با هوشیاری پلیس لو رفت

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد قصد فروش یک عدد باند صوتی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر داشتم که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتم که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او افزود: شاکی در بازجویی اولیه عنوان داشت خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش ادعا کرد که وجه به حساب من واریز کرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند این مجرم سایبری را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت از ۴ نفر دیگر به همین شیوه مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌ام.

این مقام سایبری با بیان اینکه شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، از عموم مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

کشف ۱۲ کیلو تریاک از پژو ۴۰۵

جانشین فرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک سواری پژو و کشف ۱۲ کیلو تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ ناصرحیدری اظهار داشت: در راستای تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی لارستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو ۱۲ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که در قسمت موتور به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، افزود: این فرماندهی با تمام توان برای ایجاد امنیت پایدار مردم پای کار است و هرگونه تحرک قاچاقچیان و سوداگران مرگ را رصد می‌کند و نمی‌گذارد خواب خوش بر چشمان این افراد بنشیند.

جمع آوری ماینر‌ها از منازل مسکونی در داراب

فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف ۲۶ دستگاه ماینر غیر مجاز به ارزش ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: مأموران انتظامی بخش جنت این فرماندهی پس از اطلاع از نگهداری دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در ۷ منزل مسکونی، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های از قبل شناسایی شده اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۲۶ دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، بیان کرد: در این خصوص ۷ نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

کشف کالای قاچاق یک میلیاردی در سپیدان 

فرمانده انتظامی سپیدان از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار افزود: مأموران انتظامی سپیدان هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به ۲ دستگاه پراید بار مظنون و خودرو‌ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو‌ها یک دستگاه یخچال و ۴ دستگاه ماشین لباسشویی که فاقد مدارک قانونی و گمرکی بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در این خصوص ۲ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این کامیون ۲۰ دستگاه دوچرخه، ۲ دستگاه ماشین لباس‌شویی و ظرف‌شویی و ۲ حلقه لاستیک خارجی قاچاق کشف شد.
فرمانده انتظامی "مهر" با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

دستگیری سارق قطعات خودرو با ۲۱ فقره سرقت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق قطعات خودرو و کشف ۲۱ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام کار‌های اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی، موفق به شناسایی یک نفر سارق شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به اینکه در بازجویی‌های به عمل آمده از متهم، ۲۱ فقره سرقت قطعات و لوازم خودرو کشف شد، به مالکان وسایل نقلیه توصیه کرد: اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان، سوئیچ مخفی و سایر لوازم تاخیری و بازدارنده مجهز و از پارک کردن آن در کوچه‌ها و معابر پرت و تاریک خودداری کنند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار