سرهنگ همتی زاده گفت: سرعت غیرمجاز با ۵۵ درصد ، بیشترین علت تصادفات در استان ایلام را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام ، گفت: طی سال ۹۹ ، نزدیک به ۴۸ درصد حوادث رانندگی در استان کاهش یافته که رتبه برتر کشور در بین سایر استان‌ها بوده است.

او ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال میزان جانباختگان تصادفات جاده‌ای در سطح استان ۳۲ درصد کاهش یافته که رقم بسیار خوبی است.

او افزود: تعداد متوفیان تصادفات جاده‌ای در استان ایلام نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است و این استان هر سال کمترین کشته‌های تصادفات جاده‌ای را در سطح کشور دارا است.

رئیس پلیس راه ایلام ، بیان کرد: از مهمترین علل شکل گیری تصادفات می‌توان به سرعت غیرمجاز اشاره کرد که بیشترین علت تصادفات در استان با ۵۵ درصد را به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد:  انحراف به چپ نیز با ۲۲ درصد از دیگر علل تصادفات رانندگی در استان است.

او اظهار کرد: عدم توجه به جلو از دیگر علل تصادفات رانندگی در استان است که بخشی از علل تصادفات در چهار ماهه اول امسال را به خود اختصاص داده است.

او بیان کرد: از همه رانندگان تقاضا می‌شود این سه آیتم را بیشتر از دیگر آیتم‌ها مدنظر خود قرار دهند.

او ادامه داد: یکی از برنامه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیز پلیس راه اصلاح نقاط حادثه خیز به خصوص نقاطی است که مکرراً در سه سال گذشته شاهد تصادفات بوده‌اند.

رئیس پلیس راه ایلام افزود: این نقاط شناسایی شده و در سال گذشته پنج نقطه حادثه خیز مهم در سطح استان حذف شده است.

 او افزود: در چهار ماهه اول امسال ، بالغ بر ۵۷ نقطه پرتصادف آشکارسازی و از حالت پرتصادف خارج شده است.

او ادامه داد: ۵۹ درصد تصادفات استان در محور‌های اصلی اتفاق می‌افتد، پرتصادفات‌ترین محور‌ها نیز شامل صالح آباد، ملکشاهی و دهلران است.

او اظهار کرد: با توجه به اینکه این محور‌ها کوهستانی و پرپیچ و خم هستند، نیاز به بهسازی زیادی دارند و رانندگانی که از این محور‌ها تردد می‌کنند باید نکات لازم را مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.