امروز در مراسمی با حضور ویدئو کنفرانسی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، هزار و هفتصدمین واحد مسکونی احداثی برای محرومان استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این مراسم که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: در استان کرمانشاه ۱۲۷ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که ۷۷ هزار واحد آن بازسازی شده و از میانگین کشوری ۱۰ درصد جلوتر هستیم.

او افزود: وقوع زلزله همواره باعث مهاجرت می‌شود، ولی در زلزله کرمانشاه مهاجرت معکوس صورت گرفت به طوریکه ۶ هزار واحد مسکونی روستایی و ۷ هزار واحد شهری اضافه بر واحد‌های موجود ساخته شد و در مجموع ۱۳۲ هزار واحد مسکونی و تجاری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه احداث شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان نیز در این مراسم گفت: در سفر مهر ماه سال ۹۹ آقای نوبخت به استان کرمانشاه کلنگ ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان استان زمین زده شد که امروز هزار و هفتصدمین واحد از این تعداد به بهره برداری رسیده است.

عاطفیان افزود: برای احداث این ۲ هزار واحد مقرر شد ۳۰ میلیون تومان بلاعوض (در مجموع ۶۰ میلیارد تومان) و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود که تا کنون ۴۵ میلیارد تومان از مبلغ بلاعوض به این واحد‌ها اختصاص یافته و به زودی بقیه اعتبارات نیز اختصاص پیدا می‌کند.

او خاطرنشان کرد: امسال میزان تسهیلات برای احداث و بازسازی واحد‌های مسکونی روستایی از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و تمامی درخواست‌ها در این حوزه در کمترین زمان تامین اعتبار می‌شوند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.