استاندار اردبیل همزمان با عید سعید غدیرخم، از افتتاح و راه اندازی مجدد کارخانه روغن نباتی و مایع اردبیل با برند" ناب" خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل همزمان با عید غدیر خم در جریان افتتاح کارخانه روغن خوراکی اردبیل ضمن تبریک عید سعید غدیرخم گفت: این کارخانه از ۴ سال پیش یک واحد راکد و غیر فعال بود که با پیگیری‌های مجدانه به یک سرمایه گذار دارای اهلیت واگذار شده که فاز اول این مجموعه با اشتغالزایی۵۰ نفر فعال شده است.

او با بیان اینکه کارخانه برند"ناب" روغن نباتی با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ تن می‌تواند نیاز اساسی استان را تامین کند تصریح کرد: در اهداف توسعه‌ای سرمایه گذار این کارخانه ظرفیت تولید روزانه ۵۰۰ تن و اشتغال زایی بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شده است که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به میمنت عید غدیرخم مجوز‌های لازم صادر می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: این مجموعه می‌تواند با تولید ۶ هزار تن ماهانه علاوه بر اینکه نیاز استان به روغن مایع و سایر روغن‌ها که ماهانه ۲ هزار تن است تامین کرده و به سایر استان‌ها نیز ارسال کند.

بهنام جو با بیان اینکه بیشتر دانه‌های روغنی در استان تولید می‌شود افزود: با توجه به اینکه کارخانه ناب در مرکز استان مستقر است و نسبت به سایر برند‌ها با در نظر گرفتن حذف هزینه ترانزیت حداقل ۶درصد ارزان‌تر به دست مردم خواهد رسید و باید مجوز‌های لازم جهت تامین سهمیه استانی اخذ شود.

او با بیان اینکه واحد‌های راکد در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری یکی پس از دیگری به چرخه تولید باز می‌گردند افزود: در سال‌های اخیر روسای صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری فرمانداران عملکرد خوبی جهت فعال کردن واحد‌های راکد داشتند و تعدادی از واحد‌ها را با اشتغال زایی مناسب به چرخه مجدد تولید باز گرداندند.

استاندار اردبیل ادامه داد: در طول ۴ سال گذشته ۴۵۰ واحد راکد تعیین تکلیف شده و به چرخه فعالیت بازگشته است و برای سال ۱۴۰۰نیز ۱۳۰ واحد در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری هدف گذاری شده است.

بهنام جو گفت: در حال حاضر تولید این کارخانه روغن مایع خوراکی، سرخ کردنی است، اما در فاز توسعه روغن جامد و سایر روغن‌های مورد استفاده جامعه را تولید می‌کنند و همچنین تولید انواع حلب روغن نباتی در کنار این کارخانه راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار