وزارت دولت در امور صلح  افغانستان از کشته شدن دو هزار و ۵۶۶ غیر نظامی در حملات طالبان طی چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دولت در امور صلح افغانستان اعلام کرد که در چهار ماه نخست سال جاری خورشیدی، دو هزار و ۵۶۶ غیر نظامی در نتیجه حملات گروه طالبان کشته شده‌اند.

سیدعبدالله هاشمی، رئیس نظارت بر کاهش خشونت و آتش‌بس وزارت دولت در امور صلح اظهار داشت که این تعداد غیرنظامیان در نتیجه ۹۳ حمله انتحاری، ۶۵۰ حمله راکتی، یک هزار و ۶۷۵ مورد انفجار ماین، ۸۴۴  مورد ترور و کشتار هدفمند و ۶۲۳ مورد درگیری های زمینی توسط طالبان کشته شده‌اند.

هاشمی افزود که کشته شدگان در این حملات طالبان شامل یک هزار و ۴۴۶ مرد، ۶۵۰ زن و ۹۲۵ کودک می‌شوند.

همچنین به گفته وی، در نتیجه این تعداد حملات طالبان، سه‌هزار و ۲۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. این افراد شامل یک هزار و ۸۵۰ مرد، ۲۹۰ زن و ۵۸۸ کودک هستند.

رئیس نظارت بر کاهش خشونت و آتش‌بس وزارت دولت در امور صلح گفت که طالبان در این حملات شماری از تاسیسات عام‌المنفعه و دولتی را هم به آتش کشیده‌اند. وی افزود که حملات طالبان اکنون سبب شده است تا ۶۲۱ مکتوب مسدود شود و ۴۲ درصد دانش‌آموزان از آموزش محروم شوند.

سیدعبدالله هاشمی گفت که طالبان به‌صورت میانگین، در هر ماه ۳۵ درصد حملات‌شان را افزایش داده‌اند.

وی افزود که همزمان با افزایش حملات طالبان، تلفات سنگینی نیز به جنگ‌جویان این گروه وارد شده است. بر اساس اعلام وزارت دولت در امور صلح، در چهار ماه گذشته (حمل، ثور، جوزا و سرطان) ۲۴ هزار و ۶۰۹ جنگجوی طالبان کشته و یا زخمی شده‌اند.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.