رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: با شروع گفتگوهای صلح، امیدواری‌ها برای رسیدن به یک توافق بسیار بود، اما متاسفانه روند صلح آنگونه که ما انتظار داشتیم پیش نرفت.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: با شروع گفتگوهای صلح، امیدواری‌ها برای رسیدن به یک توافق بسیار بود، اما متاسفانه روند صلح آنگونه که ما انتظار داشتیم پیش نرفت.

عبدالله عبدالله اظهار داشت: فصل جدید روابط و همکاری میان افغانستان و جامعه جهانی شکل گرفته است. انتظار ما این است که در این فصل نیز همکاری‌های موثر و دوامدار داشته باشیم.

عبدالله اضافه کرد: جامعه جهانی از روند صلح در افغانستان نیز حمایت کرده است. از این بابت ممنون هستیم. تردیدی نیست که صلح ضرورت و اولویت مردم افغانستان است. از طرف دیگر صلح در افغانستان به معنای صلح در منطقه و جهان نیز است. لذا همکاری جدی جامعه جهانی و کشورهای منطقه را می‌طلبد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی تاکید کرد که صلح یک فرصت بزرگ است. فرصتی برای عبور از جنگ و رسیدن به امنیت، ثبات و توسعه. از طالبان می‌خواهیم که این فرصت بزرگ را از دست ندهند. جمهوری اسلامی افغانستان متعهد به صلح عادلانه و پایدار است.

گفتنی است که حدود یک سال از آغاز مذاکرات دولت افغانستان و طالبان می گذرد اما تاکنون هیچ نتیجه ملموسی از این مذاکرات به دست نیامده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
طالبان مقصر است؛ آنها به دنبال صلح نیستند