رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: شهروندان از ورود ناشیانه و بدون اطلاعات کافی به عرصه رمز ارزها خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: بسیاری از شهروندان به‌دلیل ناآشنایی با ساختار فنی و کارکرد رمز ارز‌ها پس از ورود به این عرصه با ضرر‌های سنگین مالی مواجه می‌شوند.

او اظهار کرد: در این راستا به‌دلیل اینکه هیچ آموزشی در این عرصه ندیده‌اند یا رمز ارزشان از دسترس خارج می‌شود و یا رمز آن را فراموش می‌کنند، سرمایه‌های آن‌ها بطور کامل از بین می‌رود.

رییس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان یادآور شد: موضوع رمز ارزها پس از اینکه برای بورس مشکلات خاصی اتفاق افتاد برای شهروندان، جذابیت خاصی یافته است.

به گفته او به این منظور بسیاری از شهروندان به سمت پس‌انداز کردن مبالغ و وجوهات خود در عرصه رمز ارز‌ها گرایش یافتند که همین امر مشکلات بسیاری برای همکاران ما در پلیس فتا ایجاد کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: شهروندان لازم است بدانند که در مقوله رمز ارزها، هویت جایگاهی ندارد و تمام معادلات با یک کُد انجام می‌شود که اگر این کُد به دست کسی غیر از صاحب اصلی قرار گیرد صاحب‌دار و اختیار دار سرمایه آن‌ها می‌شود.

او به شهروندان هشدار داد که تا آموزش‌های لازم و کافی را در این زمینه کسب نکرده‌اند به هیچ عنوان در حوزه رمز ارز ورود نکنند و به کمک دیگران هم در خرید رمز ارز اعتماد نکنند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان حوزه رمز ارز‌ها را یکی از انواع کلاهبرداری‌ها در فضای مجازی و سایبری دانست که با خطرپذیری بسیار بالایی مواجه است.

"رمزارز" یک ارز دیجیتال است که به عنوان وسیله مبادله از آن استفاده می‌شود و با ارز‌های واقعی یکی است، تنها تفاوت آن این است که وجود فیزیکی ندارد و همچنین از رمزنگاری در فرآیند آن استفاده می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار