با توجه به نشت اطلاعات محصولات اپل توسط نهاد‌های مختلف این شرکت در نامه‌ای به آن‌ها خواستار توقف این کار شد و گفت در صورت ادامه دادن اقدام قانونی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار شایعات در مورد محصولات دیجیتال در فضای مجازی همیشه داغ است و برخی از کاربران به محض به دست آوردن داده‌هایی بدون توجه به صحت و سقم آن‌ها را منتشر می‌کنند که این می‌تواند سیاست‌های شرکت سازنده آن محصول را دستخوش تغییراتی کند چرا که لو رفتن اطلاعات محصولات جدید قبل از اینکه آن وسیله رونمایی شود اگر نادرست باشد می‌تواند به اعتبار آن شرکت خدشه وارد کند.

محصولات دیجیتال اپل

به نقل از appleinsider، در تلاش برای سرکوب نشت محصولات غیرمجاز، شرکت اپل به کارزار خود برای متوقف کردن افرادی که معتقد است در به دست آوردن غیرقانونی اطلاعات محصولات غیر عرضه شده از زنجیره تأمین خود دست دارد، ادامه می‌دهد. اپل نامه توقف و انصراف دیگری را برای حداقل یک فعال چینی درگیر در طرح فروش نمونه اولیه آیفون در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده است.

در این نامه به فروشنده هشدار داده شده است که از تبلیغ، تهیه و فروش دستگاه‌های درز کرده جلوگیری کند. همچنین لیستی از منابع فروشنده را درخواست کرده و خواستار همکاری در این زمینه شده است. باید دید در صورت ادامه این روند آیا کار شرکت اپل و این افراد و نهاد ها به مراجع قانونی و شکایت کشیده خواهد شد یا خیر.

نشت غیر قانونی اطلاعات

نامه اپل به منتشرکنندگان غیر مجاز اطلاعات محصولاتش

در این نامه آمده است: اپل از طریق تحقیقات، شواهد مربوط به افشای غیرمجاز محصولات منتشر نشده این کمپانی را به دست آورده است. تخلف عمدی شما در انتشار اطلاعات منتشر نشده در مورد محصولات جدید اپل از طریق سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله شامل طراحی و عملکرد این محصولات جدید برای ما آشکار شده است.

این اولین نامه‌ای نیست که فعالین و منتشر کنندگان اطلاعات محصولات دیجیتال دریافت کرده اند. در ماه ژوئن، اپل دو نامه را به دو شرکت شناخته شده ارسال کرد که آن‌ها را تهدید به اقدام قانونی در صورت ادامه دادن ارسال اطلاعات مربوط به محصولات منتشر نشده کرده بود.

حفاظت از داده ها

البته شرکت اپل با فاش شدن اطلاعات غریبه نیست. هر ساله ده‌ها مورد نشت اطلاعات به اینترنت راه می‌یابد. در حالی که بسیاری از این‌ها تلاش جعلی برای بالا بردن میزان ترافیک و بازدید است همچنین این احتمال وجود دارد که اپل بار دیگر شروع به بررسی اطلاعات نادرست در مورد رویداد‌ها و انتشار سخت افزار‌ها برای ریشه کن کردن اطلاعات منتشر شده در داخل شرکت کند. در ماه مارس، شرکت‌های برتر اطلاعاتی در مورد رویداد آینده اپل اشتباه کردند و این نشان می‌دهد که ممکن است این غول فناوری در تلاش برای پیدا کردن کارمندان مخفی باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار