پتنت جدید اپل نشان می دهد این شرکت احتمالا قصد دارد نسل بعدی دستگاه‎های خود را با قابلیت تاچ آیدی و فیس آیدی زیر صفحه نمایشگر به کاربران عرضه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شایعات در مورد آیفون 14 نشان می‌دهد که احتمالا اپل قصد دارد سال آینده ناچ را از آیفون حذف کند و به این ترتیب، تاچ آیدی و فیس آیدی در زیر صفحه نمایشگر مخفی می‌شوند. پتنتی که امروز اعطا شده است توضیح می دهد که چگونه می توان هر دو شکل احراز هویت بیومتریک را در زیر صفحه نمایش تعبیه کرد. حتی می توان دوربین جلویی را نیز به زیر صفحه نمایش انتقال داد و این ممکن است در مراحل بعد اتفاق بیفتد.

اپل توضیح می دهد که طراحی فعلی آیفون دارای سنسور تصویربرداری در کنار نمایشگر است. به طور معمول، یک سنسور تصویربرداری در زیر پوشش محافظ، مجاور پشته نمایشگر قرار دارد. به همین ترتیب، یک دستگاه الکترونیکی معمولی که هم از یک پشته نمایشگر و هم از یک سنسور تصویربرداری استفاده می کند، به یک پوشش محافظ با مساحت زیاد نیاز دارد تا فضای لازم برای قرار دادن حسگر تصویربرداری در آن ذخیره شود.

تصمیم جدید اپل برای انتقال تاچ آیدی و فیس آیدی به زیر صفحه نمایشگر

این ساخت معمولی به طور نامطلوبی اندازه ظاهری حاشیه صفحه نمایش را افزایش می دهد، در حالی که همچنین به طور نامطلوبی باعث افزایش اندازه و حجم محفظه دستگاه الکترونیکی رنیز می‌شود. تمرکز اصلی این حق ثبت اختراع، تعبیه حسگر در زیر صفحه نمایش به منظور خواندن اثر انگشت یعنی تاچ آیدی است.

تعبیه تاچ آیدی و فیس آیدی در زیر صفحه نمایش راهی برای خوشحال نگه داشتن همه افراد خواهد بود و همچنین به این معنی است که فیس آیدی می تواند در نمایشگرهای Mac نیز تعبیه شود و نیازی به داشتن حاشیه یا بریدگی گسترده تر ندارد. بلومبرگ اخیراً گزارش کرده است که فیس آیدی ظرف چند سال دیگر به Mac ها می آید.

در دراز مدت ممکن است دوربین جلویی نیز در صفحه نمایش تعبیه شود. با این حال، تلاش های اولیه برای این کیفیت به طور قابل توجهی افت کرده است، از جمله کنتراست کم و تعادل نادرست رنگ سفید. البته که این موارد مانعی برای Face ID نیستند. همچنین باید یادآور شد که اپل گاهی انواع فن آوری هایی را ثبت می کند و هرگز به بازار نمی‌آورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.