با ثبت رکورد کمترین میزان فروش Q۲ از سال ۲۰۱۲ تا کنون در چین بازار جهانی گوشی دچار تغییر شده و مارک Vivo به عنوان رهبر این تجارت جهانی وارد میدان شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های حساس بازار موبایل مارک‌های مختلف آخرین تلاش‌های خود را برای کسب جایگاه بهتر و جلب رضایت مشتریان انجام می‌دهند تا بتوانند با ارائه محصولات متنوع نقش مهمی را در تجارت گوشی‌های هوشمند ایفا کرده و سهم به سزایی از بازار‌های جهانی را تصاحب کنند.کاربران با در نظر گرفتن فاکتور‌های مختلفی تلفن همراه هوشمند را انتخاب می‌کنند و اگر شرکتی می‌خواهد در دنیای فناوری به موفقیت برسد باید نیاز مخاطب را به خوبی شناخته و در صدد آن باشد تا آن را به بهترین نحو و در کمترین زمان ممکن تولید کند.

بازار جهانی گوشی هوشمند

به نقل از gizmochina، آخرین گزارش ضربان بازار Counterpoint برای بازار گوشی‌های هوشمند چینی برخی از اوج و فرود‌های بازار را تا پایان ژوئن ۲۰۲۱ نشان می دهد. این گزارش نشان می‌دهد که شیائومی در سه ماهه دوم سال سریع‌ترین رشد را داشته است و ویوو بیشترین سهم بازار را که ۲۳ درصد بوده به خود اختصاص داده است.

در دوره مورد بررسی گزارش Counterpoint همچنین مشخص شده است که سه ماهه دوم سال با فروش ۷۵ میلیون تلفن هوشمند کمترین میزان فروش از سال ۲۰۱۲ بوده است. در حالی که فروش مدل QoQ، سیزده درصد کاهش یافته است در Q۲، در سال ۲۰۲۱، هفت درصد شاهد کاهش سالانه بوده ایم.

کمترین فروش Q۲ از سال ۲۰۱۲

این اعداد، تصویری متنوع از وضعیت بازار گوشی‌های هوشمند چینی را ترسیم می‌کنند. همچنین می‌تواند نشان دهنده اثرات همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ در این کشور باشد. با این حال، چندین عامل دیگر نیز در کاهش آمار فروش در بازار تاثیر داشته است مثل تحریم Huawei توسط ایالات متحده آمریکا.

وضعیت شرکت های مختلف تولید کننده گوشی های هوشمند در بازار جهانی

شیائومی و چندین مارک چینی و حتی اپل پیشرفت‌های چشمگیری را تجربه کردند در حالی که هواوی بزرگترین بازنده این رقابت‌ها بود. سهم بازار هواوی از ۳۲ درصد در سال ۲۰۲۰ به ۱۰ درصد در فروش Q۲ در سال ۲۰۲۱ سقوط کرده است. شیائومی با عملکردی که از خود به جا گذاشت، ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت. این نشان دهنده برنامه‌های توسعه سریع شیائومی است که شاهد حضور آن در مکان‌های سطح پایین‌تر با چندین خروجی آفلاین هستیم.

مارک های مختلف تولید کننده گوشی هوشمند

گزارش Counterpoint همچنین رشد سریع بازار تلفن‌های هوشمند چینی در فروش مدل‌های Q۳ را پیش بینی می‌کند. این مورد می‌تواند توسط برخی از عوامل مثل یک مارک تجاری دوباره احیا شده مثل Honor صورت گیرد که همچنان در حال گسترش است و یک سیر رشد مناسب در بازار را تجربه می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.