در این مطلب مهم‌ترین بخش‌های طرح صیانت از فضای مجازی را با زبان ساده مرور کرده‌ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا تعیین نحوه بررسی طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

تاکید می‌شود که تعیین نحوه تصویب طرح در مجلس مصوب شده و طرح به تصویب مجلس نرسیده است.به این ترتیب با رأی موافق نمایندگان مقرر شد براساس اصل ۸۵ قانون اساسی، طرح مذکور برای بررسی به کمیسیون مشترک و ویژه‌ای که در مجلس تشکیل خواهد شد، ارسال شود.


بیشتربخوانید


اصل ۸۵ قانون اساسی طرح یعنی چه؟

بر این اساس، روند کار به این شکل می‌شود که طرح مذکور به کمیسیون مشترکی متشکل از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بازگردانده خواهد شد تا پس از مدت زمانی مشخص (یک تا دو ماه) با حضور صاحب نظران، فعالان فضای مجازی و کارشناسان دولت و بخش خصوصی بررسی‌های لازم در مورد آن انجام پذیرد.

روند بررسی طرح بدین نحو خواهد بود که هر حکم تصویبی از سوی این کمسیون به طور عمومی و روزانه انتشار پیدا خواهد کرد و پس از مهلت یک تا دو ماه، طرح مجدداً به صحن علنی ارجاع خواهد شد تا در صورت موافقت نمایندگان، مهلت آزمایشی بودن آن تعیین و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» هنوز به تصویب نرسیده است

همه چیز درباره طرح صیانت از فضای مجازی به زبان ساده ؛ از سهم فروش اینترنت به تولیدکنندگان محتوا تا عدم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی

روی کدام نسخه طرح صحبت می‌کنیم؟

نسخه ملاک برای بررسی و ارائه نظر درباره طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، آخرین نسخه یعنی نسخه ویرایش شده در ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ خواهد بود.

این طرح تا رسیدن به این مرحله دارای ۳ پیش نویس و اصلاحیه بود که در مجموع نسخه نهایی نسبت به نسخه اولیه حدود ۷۰ درصد تغییرات داشته است. در مراحل تصویب این طرح، در طول یک سال گذشته با متخصصان و صاحب‌نظران گوناگون و دستگاه‌های مرتبط گفتگو شده و اکنون طرح نسبتاً پخته‌ای مطرح شد.

چند موضوع مهم در پیش نویس قبلی مورد انتقاد بود که در پیش نویس آخر دست خوش تغییر شده است؛ از جمله ممنوعیت واردات ابزار‌های الکترونیکی، جرم انگاری استفاده از فیلترشکن، مرزبانی فضای مجازی، تبلیغات کسب و کار‌های داخلی در شبکه‌های خارجی و فیلترینگ شبکه‌های خارجی بدون مجوز.

چرا انتقاد‌ها به طرح اکنون غیر واقعی است؟

همان طور که گفته شد این طرح دارای پیش نویسی بود که به حق اعتراض‌هایی به آن وارد بود. اما همان طور که فضای رسانه‌ای حکم می‌کند همواره تاثیر خبر اول بیشتر از اخبار تکمیلی است. در این طرح هم علیرغم انتشار اخبار متعدد درباره اصلاحات متعدد در پیش نویس جدید طرح، قدرت خبر اول برای ماندن در ذهن مخاطبان بیشتر بوده است.

در این بین برخی از افراد هم عمدا با نادیده گرفتن نسخه‌های اصلاح شده طرح، به نسخه اولیه اشاره دارند و از جو تبلیغاتی ایجاد شده درباره طرح، سود می‌برند؛ بنابراین انتقاد‌ها زمانی وارد است که ماده یا بندی درباره ادعای مورد نظر در طرح باشد که اکنون این طور نیست.

برای مثال در انتقادات وارده به این طرح می‌بینیم که هنوز معترضان به طرح نسبت به مواردی از جمله ممنوعیت واردات گوشی، جرم بودن استفاده از فیلترشکن و مدیریت ستادکل نیرو‌های مسلح بر درگاه مرزی اینترنت انتقاد دارند که این موضوعات اساسا دیگر در طرح نیست.

طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به زبان ساده یعنی چه؟

اولین توصیه به مخاطبان برای برخورد با موضوعات جدید و اینچنینی این است که خودشان دست به کار شوند و برای مثال این طرح را بخوانند. البته در این ماجرا باید این نکته را هم مدنظر داشت که اساسا خواندن طرح‌ها و لوایح با زبان قوانین و مقررات حقوقی و فنی برای همه کاربران آسان نیست.

در ا دامه مهم‌ترین بخش‌های این طرح را با زبان ساده مرور کرده‌ایم.

در این طرح واردات گوشی با برنامه پیش فرض خارجی غیرمجاز، ممنوع نیست. استفاده از فیلترشکن جرم نیست. کارگروه مدیریت گذرگاه ایمن مرزی، مسئول مرزبانی فضای مجازی است نه ستاد کل نیرو‌های مسلح. تبلیغات در شبکه‌های خدمات خارجی بدون مجوز برای بخش خصوصی ممنوع نیست و مهم‌تر از همه اجباری برای فیلتر کردن شبکه‌های خارجی فاقد مجوز، نیست.

اگرچه باید به طور شفاف بیان کنیم که روح کلی این طرح در صدد قاعده‌مند کردن فعالیت پیام رسان‌ها در کشور است و تلاش دارد تا با ابزار‌ها و راه‌های متعددی آن‌ها را نسبت به حضور در فضای مجازی ایرانی‌ها پاسخگو کند. کاری که ایران آن را حتی از برخی کشور‌ها مثل کشور رقیب خود در منطقه یعنی ترکیه دیرتر شروع کرده است. اما بازخوانی بند‌های این طرح نشان می‌دهد که چرا و چگونه طرح راهی برای فیلتر کردن شبکه‌های خارجی نخواهد بود.

برای درک این موضوع، یک بار برعکس به قضیه فیلترینگ نگاه کنیم. فرض کنیم که موضوع، تحریم یا ممنوع کردن اینستاگرام برای ایرانی‌ها توسط اینستاگرام باشد. یعنی افرادی را تصور کنید که صفحه‌ای را در اینستاگرام ایجاد کرده اند و برای آن فالور گرفته اند و کسب و کارشان در آن است، اما اینستاگرام یکباره صفحه این کاربر را ببندد؛ چه کسی جواب گو است؟

ممنوعیتی در واردات گوشی نیست

در پیش نویس قبلی طرح، واردات تجهیزات الکترونیکی و هوشمند که خدمات پایه کاربردی خارجی فاقد مجوز را به‌صورت پیش‌فرض نصب کرده اند ممنوع بود.

در پیس نویس جدید طرح، واردات ابزار‌های الکترونیکی که نسخه پیش فرض نرم افزار خارجی را داشته باشند، ممنوع نیست و برای آن دسته از ابزار‌های الکترونیکی که خدمات پایه کاربردی داخلی را به‌صورت پیش‌فرض نصب کنند، تا سقف ۳۵ درصد عوارض واردات کاهش می‌یابد.

استفاده از فیلترشکن جرم نیست

در نسخه قبلی طرح، ممنوعیت استفاده از فیلترشکن دیده نشده بود، اما ۲ ایراد نسبت به آن وارد بود. برخی می‌گفتند طرح درباره فیلتر شکن شفاف صحبت نکرده و موضوع را روشن نکرده است، برخی هم می‌گفتند که از این ماده می‌توان جرم انگاری استفاده از فیلترشکن توسط کاربر نهایی را برداشت کرد که یعنی اگر یک کاربر عادی فیلترشکنی را معرفی کرد یا از آن استفاده کرد می‌تواند متخلف باشد.

در نسخه جدید، استفاده تجاری از استفاده کاربر نهایی جدا شد و فقط انتشار عمده یا فروش تجاری فیلترشکن مشمول جرم خواهد بود.

ستاد کل نیرو‌های مسلح مسئول مرزبانی فضای مجازی نشده است

در پیش نویس قبلی، ستاد کل نیرو‌های مسلح مسئول مرزبانی فضای مجازی تعیین شده بود.

سپردن مسئولیت مرزبانی فضای مجازی به ستاد کل نیرو‌های مسلح منتقدان زیادی داشت که این پیشنهاد اصلاح شد.

اما در پیش نویس جدید، مرزبانی فضای مجازی دیگر در اختیار ستاد کل نیرو‌های مسلح نخواهد بود بلکه در اختیار کارگروهی با ریاست مرکز ملی فضای مجازی قرار می‌گیرد که وظیفه اصلی آن تأمین امنیت شبکه داخلی از محل گیت‌وی است.

تبلیغات در شبکه‌های خدمات خارجی برای مردم ممنوع نیست

در پیش نویس قبلی طرح، هر کاربری که در شبکه‌های خارجی بدون مجوز تبلیغی برای کسب و کار خود انجام می‌داد، متخلف بود.

اما در پیش نویس جدید بخش خصوصی از این قاعده مستثنی شد؛ فقط نهاد‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند امکان تبلیغ در این شبکه‌ها را ندارند.

اعمال نظر وزارت ارتباطات در تعیین اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات

در پیش نویس قبلی، انتقاداتی به اصلاح قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مصوب ۱۳۸۲ وارد بود که مخالفان به انتخاب پنج نفر صاحب‌نظر مرتبط در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون تنظیم مقررات توسط کمیسیون نقد داشتند.

در پیش نویس جدید طرح، پنج نفر صاحب‌نظر مرتبط در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات در کمیسیون با پیشنهاد وزیر ارتباطات معرفی می‌شوند.

همه چیز درباره طرح صیانت از فضای مجازی به زبان ساده ؛ از سهم فروش اینترنت به تولیدکنندگان محتوا تا عدم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی

ایراد ترکیب طولانی اعضای کمیسیون عالی رفع شد

طبق پیش نویس قبلی کمیسیون عالی ۲۵ عضو داشت که شامل افراد زیر بود:

۱- رئیس مرکز ملی فضای مجازی (دبیر کمیسیون)، ۲- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۳- وزیر اطلاعات، ۴- وزیر اقتصاد و امور دارایی، ۵- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۶- وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۷- رئیس بانک مرکزی، ۸- رئیس سازمان اداری و استخدامی، ۹- دادستان کل کشور، ۱۰- دو نفر حقوقدان آشنای به فضای مجازی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، ۱۱- رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، ۱۲- رئیس سازمان پدافند غیرعامل، ۱۳- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۴- فرمانده نیروی انتظامی، ۱۵- رئیس سازمان صداوسیما، ۱۶- رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۷- پنج نفر اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی به انتخاب شورا، ۱۸- یک نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون فرهنگی، ۱۹- یک نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون صنایع و معادن، ۲۰- یک نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی.

در پیش نویس جدید تعداد اعضای کمیسیون کمتر شد و ترکیب اعضا هم تغییر کرد. یک عضو از نظام صنفی رایانه‌ای به اعضا اضافه شده است.

علاوه بر این، مشکل تصمیم گیری اعضا را هم تا حدی چاره اندیشی کرده اند؛ به طوری که معاونت تخصصی و مرتبط دستگاه‌های ردیف ۲ تا ۱۴ نمایندگان تام الاختیار و دارای حق رأی دستگاه‌های مزبور در کمیسیون هستند.

اعضا در پیش نویس جدید را این افراد تشکیل می‌دهند: ۱- مرکز ملی فضای مجازی (رئیس مرکز به عنوان رئیس کمیسیون)، ۲- دادستانی کل کشور، ۳- ستاد کل نیرو‌های مسلح، ۴- وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۵- وزارت اطلاعات، ۶- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ۷- وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۸- معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۹- وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۱۰- سازمان پدافند غیرعامل، ۱۱- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۱۲- نیروی انتظامی، ۱۳- سازمان صداوسیما، ۱۴- سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۵- سه نفر اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی به انتخاب شورا، ۱۶- یک نفر نماینده از نظام صنفی رایانه ای، ۱۸- یک نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون فرهنگی به عنوان عضو ناظر، ۱۹- یک نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون صنایع و معادن به عنوان عضو ناظر و ۲۰- یک نماینده مجلس شورای اسلامی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان عضو ناظر در زمان تصویب بند ۲۱ ماده ۴.

اجباری برای فیلتر کردن شبکه‌های خارجی نیست

در پیش نویس قبلی دیده شده بود که شبکه‌هایی که هم اکنون مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند اگر در مهلت مقرر از حاکمیت ایران مجوز نگیرند و شرایط ایران را نپذیرند، باید فیلتر شوند.

انتقادی که به آن پیش نویس وارد بود این بود که اغلب شبکه‌های اجتماعی خارجی فعلی در ایران در مسیر قانونی فیلتر شدن قرار می‌گرفتند.

اما در پیش نویس شرایط تغییر کرده است. به این صورت که کمیسیون عالی تنظیم مقررات باید براساس اقتضائات جامعه در مورد خدمات پایه کاربردی خارجی که مشابه داخلی ندارند تصمیم‌گیری کند. بخش خصوصی باید برای تولید نمونه مشابه داخلی اقدام کند، اگر بخش خصوصی اقدام نکرد، وزارت ارتباطات باید برای تولید نمونه مشابه داخلی اقدام کند و اگر وزارت ارتباطات هم اقدام نکرد، مرکز ملی فضای مجازی باید راسا برای انجام این مهم اقدام کند.

در نهایت، تصمیم گیری درباره فیلتر شدن یا نشدن آن شبکه در کمیسیون انجام خواهد شد. به این صورت که ۱۸ نفر باید درباره فیلتر کردن آن شبکه نظر دهند. رای آن‌ها به یک هیئت بدوی ۵ نفره با حضور ۳ قاضی و ۲ کارشناس فضای مجازی ارجاع داده می‌شود. اگر این کارگروه ۵ نفره رای به مسدود سازی دادند باز هم حق اعتراض وجود دارد. کار به یک هیئت تجدید نظر ۳ نفره متشکل از ۲ قاضی دیوان عالی کشور به انتخاب رئیس قوه قضائیه و یک صاحب‌نظر به انتخاب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ارجاع داده می‌شود. این رای قطعی است، اما اگر باز هم اعتراضی وجود داشت این رای در دیوان عدالت اداری قایل تجدید نظر است.

تولیدکننده محتوا از سود فروش اینترنت سهم می‌گیرد

علاوه بر این، یکی از نکات خوبی که به این طرح اضافه شده و مورد اذعان همه است، پرداخت سهم به تولیدکننده محتوای داخلی و ارائه دهندگان خدمات کاربردی از سود فروش ترافیک است.

یعنی تولید محتوا دیگر رایگان نخواهد بود و می‌تواند یک منبع درآمد به ویژه برای قشر جوان کشور باشد. به عبارت دیگر اگر شخصی در فضای مجازی اثری تولید کرد و از یک تعدادی بیش‌تر دانلود و کلیک داشت، مبلغی از سود ایجاد آن ترافیک را سهیم می‌شود. این رویه، ایجاد حتی میلیون شغل مرتبط با تولید محتوا را پیش‌بینی می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۰ ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
تا حالا هیچ خدمتی برای برای مردم نداشتن جز نانبری. برای جوونا کار و اشتغال ایجاد نکردن که هیچ، همون شغلی که خودمون توی فضای مجازی راه انداختیم رو هم میخوان جلوشو بگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۷:۱۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
ایکاش قبل اینکه کلمه " جمهوری " رو در " جمهوری اسلامی ایران " قرار بدن. یکم درباره معنیش تحقیق میکردن!
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
از اینا هر چی بگی برمیاد. کدوم صیانت. مرد نیستید حرف راست بزنید بگید مسدود سازی. شما از فیسبوک و توییتر وحشت دارید چرا.؟ به قول آملی لاریجانی مرجع تقلید اگر ما آدم خوبی هستیم نباید از فضای مجازی بترسیم. و هرکسی خلافی مرتکب میشود مجازات شود. شما ریشه در جهل دارین مغز و روح شما اشکال داره به جای درمان این اقتصاد متلاشی شده بجای اینکه مرهمی روی زخم این ملت کارد به استخوان رسیده باشید بدتر زخم رو چاک میدید. چه شغلهایی از دست خواهدرفت. چه اختلافات خانوادگی که پیش خواهد آمد به دلیل از دست رفتن این فضای کسب و کار مجازی. با این گرانی افسار گسیخته ای که شما باعث و بانی اون هستید. ارز چهار هزار تمنی رو ورداشتید این یعنی چی یعنی موج گرانی که در راهه در سال جدید.خدایا چرا ما باید همش تو بحران باشیم چرا خدا. واقعا خدا میبنی ظلم هر روز اینارو به ملت چرا کاری نمیکنی. چرا یه ایرانی باید اینقد استرس رو تحمل کنه. چقد ظلم کردید به این ملت. لعنت خدا بر شما
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۰۰:۰۲ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام چند تا سوال اگه طرح اجرا بشه به عنوان گرافیست میگم نرم افزار فتوشا اپدیتش از کجا بیاد پس؟و اصلا گرافیست فتوشاپ بعد طرح سود میبره یا کساد میشه کارش ؟ آیا همین ویندوز که کار میکنیم آپدیتش با سایتای خارجیه اون چی؟ آپدیت گوشی های اندروید با سایت های خارجیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۲:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
به خدا خسته شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
سلام به دیگران چه مربوط که من چکار میخوام بکنم مردم یعنی خودشون نمیفهمن که شما دخالت تو زندگیشون میکنین پول میدیم نت داغونه کسی اینجا نیست بداد ما برسه نظارت نیست اومدین انستا وغیره رو فیلتر میکنن اگه چشماتون رو خوب باز کنین دزدی های که داره میشه میبینین...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
با سلام خدمت مردم همیشه در صحنه ایران...بنده با مطالعه ای که راجب این طرح کردم فهمیدم که اصلا قرار نیست اتفاق خاصی بی افتد....شبکه ها و سایت های ضد انقلاب و ضد ایران :از این طرح خیلی می ترسند...علتش هم معلوم است ..برای اینکه دیگر نمی توانند اخبار جعلی خود را به مردم القا کنند... و برای همین سریع شایعاتی را در خصوص معایب این طرح ساختند و به مردم القا کردند...تا این طرح اجرا نشود...اما بدانید که با اجرای این طرح دهن بی بی سی و اینترنشنال بسته میشود....و دقیقا برای همین ترسیده اند.....و اما راجب این طرح ....هیچ کسب و کاری تعطیل یا به خطر نمی افتند.....هیچ کاری اینترنتی ای از کار نمی افتند.....امیدوارم ایندفعه دیگر فریب دشمن را نخورید
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
دوستان لطفاً مطلب را درست مطالعه کنید بعد نظر دهید. هدف این طرح فیلترینگ نیست بلکه پاسخگو کردن پلتفرم‌های خارجی به ایرانیان است. فرض کن تو اینستاگرام یه پیج زدی و کلی هزینه برای جمع کردن فالوورات کردی و حالا اینستاگرام اومده پیجتو بسته کی جوابگو هست؟ دوستان لطفاً مطالب رو چند سایت معتبر مطالعه کنید به پست های اینستاگرام که بیشترشون شایعه هستند توجه نکنید، هر مطلبی رو از چند سایت معتبر و تأیید شده بخوانید، اتفاقا خدا خدا کنین که این طرح عملی بشه و دیگه شاهد دزدی نباشیم، در ضمن پیش‌نویس های طرح تغییر کرده و قرار نیست چیزی فیلتر بشه، حتی به احتمال 80 درصد خود تلگرام آزاد بشه. تو این طرح گفته شده که شرکت های خارجی بیان تو ایران دفتر رسمی بزنن و لازم به ذکره که مانند شرکت متا که صاحب اینستاگرام هست خواست تو دولت روحانی تو ایران دفتر بزنه ولی به علت بی کفایتی دولت روحانی همون‌طور ماند و ازش استقبال نشد حالا شرکت گوگل و اینا هیچ اینا هم خواستن دفتر بزنن ولی نشد. فقط خواستم بگم که اصلا نظر بیهوده ندید و به هر خبری که ممکنه از هر خیابون رد شده ای نوشته شده باشه باور نکنید، درود بر ایران و ایرانیان
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۲:۰۲ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
اینجام هستن برادران ماله کش
این طرح فقط برای بیچاره تر کردن مردم هست و شکی در ان نیست.
یه جوری حرف میزنن اینا انگار نه انگار مردم دارن از گرانی و فساد و اختلاس به مرز جنون میرسن. این آقا هم واسه ما زرنگ شده داره لاپوشونی میکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمودی
۲۱:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
منکه راضیم
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۲۱:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
من میخوام برم داخل اینستا به شما چه مربوطه دلم میخواد برم تو یتویب
به شما چه بعضی ها حرف های میزنن که آدم شاخ در میاره من درآمد رو از سایت های خارجی در میارم‌ اگه فیلترش کنن من چه کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمود ابراهیمی
۲۰:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با توجه به نظرات فکر کنم تصویب نشه بهتره
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۸:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
يوتيوب اگه ازش استفاده درستي بشه بي ضرر ترين برنامه دنياست .. شمايي كه محتواي زشت توي يوتيوب ديدي ، ببخشيد كه اينو بهت ميگم ولي ميدونستي اگه حتي شما با اكانت گوگلت چيزاي بد و فحشا سرچ كني ،و با همون اكانتت تشريف ببري يوتيوب بر اساس همون سرچ هاي داخل گوگلت برات محتوا مياره كه شايد بپسندي ؟؟ حالا كه اينو فهميدي عزيزم برو توي گوگل چيزاي آبرومندانه و علمي سرچ كن به اميد خدا دفعه بعدي كه رفتي يوتيوب برات چيزاي غير خدا پسندانه نياد ...
Iran (Islamic Republic of)
بابازاده
۱۸:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
عزیزان هر کشوری که شما فکرشو میکنید از اینترنت خودش داره استفاده میکنه و این حق طبیعی و حاکمیت هر کشوری هست که خودش فلسفه ی طولانی میطلبه تا کامل توضیح بدم ولی با طرح صیانت از فضای مجازی هیچ اتفاق بدی برای ملت نمیوفته و همه ی کسب و کارها سر جای خودشه هرجای دنیا برید هر کشور توسعه یافته و پیشرفتی رو نگاه کنید این طرح رو داره ضمنا یک اتفاق خوب هست که اونم توضیح زیاد میخاد تا بگم خلاصه ی مطلب عالیه ...
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۷:۱۴ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
مشکل اینجاست دوست عزیز که مثلا داری لاپوشونی نمیکنی! اسم طرح صیانت روی مسدود سازی گذاشته شده! من نمیدونم واقعا مردم رو چی فرض کردن
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۸:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
واقعا به طرز تفكر بعضي بايد خنديد وقتي كه اومده و در همچين سايتي در داخل گوگل وارده شده و داره در مورد اينترنت بد ميگه و از اين روش داره استفاده ميكنه كه بگه طرح صيانت خوبه و فلانه . دوست عزيزم اگر خيلي اين طرح صيانت رو دوست داري و براش احترام قائلي زحمت بكش از اين سايت كه از گوگل واردش شدي بفرما بيرون ، اون ايميلي كه وارد كردي تا نظر بنويسي هم پاك كن اينا خيلي مضرن برات از الان بفرما بشين تمرين كن كه اينترنتي نداشته باشي ، كه اگه يدونه مريض شدي گوگلي نداشته باشي توش هيچي سرچ كني ، اين كهاستادت اگه بهت گفت برو تحقيق فلان چيز رو بيار يه راه ياد بگير كه بري خودت تحقيق جمع كني اونم در سطح جهاني . الان مياي ميگي اينا تو شبكه هاي ملي ايران هست ؟ بله هست ولي همش تكراري و دروغه
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بااین کارفقط حکومت بلا ومصیبتو برای خودش بیشتر میکنه،وقتی بیکاری اینجور گریبانگیر جامعه شده ودولت توان ایجادشغل ونداره،حداقل ازاین فضا یه عده درآمدکسب میکردن که اونم رفت روهوا وفقط وفقط سطح نارضایتی روزبه روزبیشترمیشه
Iran (Islamic Republic of)
مملی
۱۶:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
تخمه بدم ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
نترسید ما همه با هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
یک بیچاره
۱۶:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
الان خیلی از کامت ها اومدن در مورد فحشا و فلان و بیسار گفتم خوب به من چه بستگی به شیوه استفاده هم داره شما استفاده ازش رو بلد نیستین استفاده نکنید چرا برا ما مسدود میکنی مثل چاقو میمونه میشه غذا درست کرد یا ادم کشت بستگی به استفادتون داره الان تکلیف منی که به هیچکی کار ندارم و ازار نمیرسونم و تنها دل خوشیم دیدن فیلم و سریال هست چیکار کنم
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۱۶:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با سلام مخاطب گرامی قرار نیست اتفاق خاصی غیر از جلوگیری از دزدی های اینترنتی بیافته به شایعات گوش نکنید.
Netherlands
Mohammed
۱۵:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
الان که تصویب شده بازی های آنلاین هم دیگه نمیشه انجام داد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Dgjkh
۲۲:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۴۰۰
بچه کوچولو هم می‌دونه که این طرح منجر به مسدود کردن تمام اینترنت جهانی خواهد شد و تمام فیلترشکن ها ... شبکه های اجتماعی واتساپ اینستا تلگرام هم شامل اینترنت جهانی هست ...و چه بد مملکتی خواهیم داشت بدون اینترنت جهانی...حدس می‌زنم مخابراتی ها میخان کارت های تلفن بین الملل رو مجدد به مردم بفروشن چون تماس های تصویری وایبر و واتساپ برای مردم ارزان درمیاد ... درضمن مسدود شدن نت خارجی طبعات سنگین اقتصادی هم خواهد داشت...یادتون باشه تاجران حرفه ای فارکس و ارز دیجیتال و باینری و بطور کلی تاجران جهانی بعد از مسدود شدن نت از ایران فرار میکنن...اونها نقش بسزایی در ارز آوری دارن ...این فقط یک بخش از هزاران بخشی هست که متحمل ضرر میشه.... متاسفانه افراد بی تدبیری در ارگانهای دولتی داریم که بعلت بی‌سوادی طرحی مانند صیانت که همون مسدود شدن نت خارجی در قالب اسم زیبای صیانت هست رو میخان اجرا کنن... باید جلوشون گرفته شه...هر چه سریعتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
فضای مجازی هزاران اشکال و عیب داره که قابل اصلاح هم نیست.
از جمله :
1) وجود زشتی ها و تصاویر گناه‌ آلود در فضای مجازی
2) خشونت و وحشی گری در بسیار از مسائل
3) فروش راحت و ساده مواد مخدر
4) قطع زنده زنده اعضای بدن در دا.. وب
5)فروش اسلحه
6) اعتياد آوری شدید به فضای مجازی
7) گناهان کبیره از جمله دروغ غیبت فحاشی تمسخر و.....
8) توهین به پیامبران و مقدسات (استغفرالله)
9) کلاهبرداری های اینترنتی
10)لو رفتن تصاویر و اطلاعات شخصی
11) تبلیغات های دروغ و کذب فراوان
12) حجم وسیعی از سایت های مزخرف و پر فحشا
13) اپلیکیشن های غیرقانونی و ناامن
14) وجود ویروس ها و بدافزارها و از بین رفتن اطلاعات
15) امکان لو رفتن اطلاعات بانکی و سرقت ازحساب ها
و...........
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۷:۱۹ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
دوست عزیز یکی از دوستان مثال قشنگی زد. به نظرت یه چاقو برای یه قاتل و آشپز چه فرقی میکنه؟ آدم وقتی صالح باشه سمت اینجور چیزا نمیره! قربون خدا و معصومین برم که همون موقع افراط در دین رو سرزنش میکردن و باهاش مبارزه میکردن. لعنت به افراط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
مردم موافق هستند
درود بر صیانت
باید سریع فحشا و تمسخر و فحاشی فضای مجازی تموم بشه.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۰:۱۲ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
اینا واقعا نماینده مردم هستن؟مردم که مخالف همچین تصمیمی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
نظر چشم چران ها و فاسدین و کفار مهم نیست.
و باید با جهل مبارزه کرد.
انشاءالله با اجرای طرح هدفمند و خوب صیانت هرچه زودتر اینترنت پاک و خوب و بدون زشتی راه اندازی شود.
Netherlands
رضا
۱۹:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
کافیه بررسی کنید که هر کدوم از این افراد در حوزه خودشون، چند درصد رای نسبت تبه افراد واجد شرایط رای، کسب کرده اند، که بعد از بررسی متوجه میشید که نماینده مجلس با نماینده مردم کامل متفاوت است.
Iran (Islamic Republic of)
Zzzzz
۱۷:۴۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
من با یوتیوب آموزش میبینم
یعنی اگه این طرح اجرایی بشه من دیگه نمیتونم وارد یوتیوب بشم ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
من یک بار وارد یوتیوب شدم همون اول کلی ویدئو زشت اومد بالای صفحه
از همون لحظه قسم خوردم دیگه وارد این یوتیوب خراب شده نشم.
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۱۷:۲۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۱
شما خودت تو یکی از پلتفرم های گوگل باید دنبال اینجور چیزا باشی که وقتی با حسابتون وارد یوتیوب میشید اونا بالا بیاد، آره دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
این طرح باید زودتر از این سال ها اجرا میشد تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
واقعا فقط باید مهاجرت کرد رفت دیگه اینجا بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
هرجای دیگه دنیا بری، حتی اگه یه آهنگ ساده یا یه نرمافزار را بدون دادن پول دانلود کنی، حسابت رو میرسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اگر پول یا سواد داری میتونی از کشور بری.
کسی جلوت رو نگرفته.
فقط حرف می‌زنید هیچی هم نیستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
یه سوال دارم آیا تلگرام رو بستید الان مردم از تلگرام استفاده نمی کنند
حالا خودم جواب میدم
چرا استفاده میکنن مثل قبل فقط شما زحمت نصب فیلتر شکن رو به دوششون انداختید
نتیجه اخلاقی چرا عاقل کند کاری که تاثیری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بحث صیانت فراتر از فیلترینگ هستش.
در واقع تمام ip های متعلق به خارج مسدود خواهند شد.
فقط خبرنگاران می‌توانند برای دسترسی به اخبار به اینترنت بین المللی دسترسی داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
هم اکنون شاهد این هستیم که بیشتر از ۶۰درصد افراد نظر دهنده حتی خبر رو هم نخوندن و از اونجا که براشون سود داره شایعه پراکنی می کنند خدمتتون باید بگم از چهل میلیون نفر ایرانی که از اینترنت استفاده می کنند فقط ۵۰۰هزار نفر که اونم نصفش با ایمیل های جعلی (یعنی یک نفر می تونن با چندین حساب بیاد امضا جم کنه ولی در کل یک نفره) البته تنها راه سود جو ها همینه دیگه نظر خودشون رو نظر مردم می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
کاملا صحیح
با زدن ایمیل های مختلف و اسم دروغین کارزار الکی درست کردند.
آمار واقعی امضا کنندگان کارزار به 30 هزار نفر هم نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۲:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
شما طرح نزنین در ضمن اینایی که باند میدن خوبه میشه از سایت ها تو پنج دقیقه فیلم برداشت. یوتوب همین الان خرابه خراب ترشم بکنن ما چیکار کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۱:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
راست میگین محدود نمی‌کنین طرح سیانت نزنین یوتوبم باز کنین همه فیلتر‌های سایت های سریال هارو باز کنین صیانت نزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اول برو سواد یاد بگیر
سیانت نیست
اسمش صیانت
یاد بگیر. صیانت
Germany
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
کسانیکه از اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند ، از شما باهوش تر و آگاه تر هستند و کاملا" به این طرح اشراف دارند ! یکی از اهداف این طرح عدم دسترسی کاربران به اطلاعات و اخبار است ! و همین امر موجب نگرانی شده است ! پس آدرس غلط ندهید و به دنبال تطهیر طرح نباشید ! در ضمن بد نیست در مورد شرکتهایی که از طریق مرکز پژوهش های مجلس در این طرح گنجانده و نام برده شده است ، بیشتر تحقیق بفرمایید تا ارتباط افراد و مالکان این شرکتها با مرکز پژوهش ها مجلس شفاف گردد ! موفق باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت مثل چاقویی است که آدم باید درست ازش استفاده کنه و به خودش صدمه نزنه، ولی مشکل بزرگ اینه که دسته چاقو در دست ما نیست بلکه تیغه اش به طرف ماست و هر لحظه داره بیشتر به قلب ما فرو میره!
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۵:۰۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
فیلتر نمیکنند ولی جوری سرعت شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و گوگل و اینترنت بین المللی رو میارن پایین که 10 دقیقه طول میکشه یه پیام بره و بیاد... پهنای باند اینترنت خارجی رو کم میکنند و سرعت بسیار پایین میاد اونطور که من شنیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
داداش هرکی هرچی گفت باور نکن
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۲۲:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
غلط ترین مطلبی که در این مورد تا حالا شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
وجدانا چند نفرتون متن این طرح رو خوندید که اینجوری کارشناسانه نظر میدید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
اگر اطلاع رسانی نشه، عده ای سو استفاده می کنند و بازار شایعه و ناراحتی مردم را کلید می زنند
Armenia
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
کی سواستفاده می کنه مردم خودشون چیزی رو نمی بینن؟!بس کن تورو قران چسبیدین همش به بیرون کشور ،این چی میگه یا اون چی میگه،مردم هرروز خودشون دارن می بینن نیاز نیست کسی بگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
ای کاش جزئیات تین طرح رو یهکم واضح تر و خلاصه تر برای مردم گفته بشه که اینقدر سوال و بگو مگو بین پیش نیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
برای چی
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو دکتری
۲۰:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ابزار کار دانشجو دکتری برای پژوهش، استفاده از گوگل، گوگل اسکولار، اسکوپوس، یوتیوپ و ... و ارتباط با دانشمندان و مجلات خارجی و مقالات خارجی روز است. شرط فارغ التحصیلی دانشجو دکتری هم نوشتن مقالات Q1و Q2 در مجلات مطرح خارجی است.باید با دنیا برای پیشرفت علم و فناوری در ارتباط بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا طرح لغو سربازی اجرا نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
انتخابات که تموم شد شروع کردن به ناراضی کردن مردم
Iran (Islamic Republic of)
مهراد
۱۹:۲۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا حرف عجیب و غریب میزنی !!! گوگل کجاش منبع فساده !!!!!! کی از کی داره اسلحه میخره الان توی نت !!!!!!! ما کهرمون کامپیوتره و همه کارامون با سایت های خارجیه .ما حتی یه منبع درست حسابی برای آموزش توی ایران نداریم برای کارهای تخصصی کامپیوتر !!!!! چرا وقتی نمیدونی چی به چیه میگی دارن جو میدن !!!!!!! هر کی داره از نت استفاده میکنه مگه فاسده !!!!! چرا همه رو با خوت مقایسه میکنی !!!!!! من الان نصف سرچام یوتیوبه کجا برم سرچ کنم از این به بعد آپارات ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
اینستا قطع شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا کاری میکنید که بچه‌ها مون آواره کشورهای دیگه بشن تا کی میخواین بهترین و نخبه ترین بچه ها رو فراری بدید. الان تمام استارت آپ ها یا فکر خروج از کشورند یا تغییر شغل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
تنها کار درست دولت روحانی همین اینترنتش بود که اونم می‌خوان ازمون بگیرن به نظرم دیگه مهاجرت واجب شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
تلگرام رو یه بنده خدایی فیلتر کرد، بعدش هم گفت کی بود کی بود من نبودم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
فضای مجازی ول انگار شده و مسائل جنسی بیداد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
من همه ی مقاله را خوندم و متوجه شدم که فیلتر شدن و اینستاگرام و واتساپ قطعی است چرا که آنها برای امریکا هستند و امریکا هم از قوانین ایران تبعیت نخواهد کرد در نتیجه کمیسیون عالی تنظیم مقررات براساس اقتضائات جامعه آن رافیلتر خواهد کرد حتی اگر مشابه داخلی هم ایجاد شود کسی اقبال نشان نخواهد داد اگر اقبال نشان بدهند هم باز کارایی یک شبکه اجتماعی جهانی را نخواهد داشت مثلا در شبکه اجتماعی داخلی بخواهی کریستیانو رونالدو و مسی را دنبال کنی باید چی کار بکنی در نتیجه ایران می شود کره ی شمالی که با دیگر افراد در جهان رابطه ای ندارند باید در طرح رضایت مردم از فیلتر شدن وجود داشته باشد که نیست من به عنوان یک شهروند ایران قبول دارم که در فضای مجازی جهانی مشکلات و بد اخلاقی ها و اطلاعات مضری وجود دارد اما اطلاعات مفید هم وجود دارد و استفاده مفید می شود از آن کرد دقیقا عین دنیا که گناه وثواب با هم وجود دارد باید خود آدم ها و کاربرانی که در آنها فعالیت دارند بر اساس تقوا رفتار کنند نه اینکه کسی آنها را مجبور به استفاده نکردن از آن بکند اینکه به بهانه ی صیانت و اقتضائات جامعه و مشکلات اخلاقی و ... بخواهیم به مردم زور بگوییم و مجبورشان بکنیم و این شبکه ها را مسدود کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
Mat
۱۶:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام من مهندس کامپیوترم بعد از این طرح دسترسیم به هزار تا سایت اموزشی و پرسش و پاسخ قطع میشه.برنامه ای که مینوسیم برای رفع باگ کردنش باید تو گوگل سرچ کنم.از ذره بین هم برای نمونه استفاده کردم و هیچ مطلب مفیدی توش نبود.واقعا ناراحتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
یوتیوب رو چرا فیلتر کردین چیزی نداره که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
چیزی نداره؟!!؟!!
همون روزی که رفتم توش شرم حضور دارم بگم چی دیدم.
ویدئو های مبت.. و زشت و نجس و کثیف پر بود.
از اون روز دیگه قسم خوردم دیگه وارد یوتیوب نشم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدیار
۱۶:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
من بشدت موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
کسب و کارهای مجازی نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
کی همچین چیزی گفته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
فروش مواد و قمار که کسب و کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام و علیکم،اگر واقعا نظر ما مهم است،هر کس و یا گروهی باعث بی کاری مردم شود خیلی،خیلی بد ،است من محمد از کرج هستم،،،اگر اهمیت دادید موفق باشید،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
من از سایت یوتیوب برای یادگیری نرم افزار ها و فیلم ماشین آلات صنعتی و خیلی از آموزش های عملی مرتبط با رشته ام استفاده میکنم حالا با این قانون جدید دیگه حتی خبری از یوتیوب فیلتر شده هم نخواهد بود. بعدشم بحث وجود نمونه داخلی اپلیکیشن و سایت نیست همین سایت یوتیوب یه سایت جهانیه از همه نقاط دنیا کاربران آموزش ها و ویدئوهاشون را داخل یوتیوب بارگذاری می کنند اما موافقان این طرح می فرمایند یوتیوب نمونه داخلی دارد: سایت آپارات. آپارات هر چه قدر هم بهتر باشه مثل یوتیوب جامعه آماری و به تبعش محتوای بالایی نداره. مساله دیگه که موافقا این طرح به آن افتخار میکنند عدم فیلترینگه. درسته قرار نیست چیزی فیلتر بشه ولی سرعت نت بین الملل را آنقدری پایین میارند که آرزوی فیلترینگ کنید! موافقا طرح دارند داد و بیداد میکنند که همه جای دنیا فضای مجازی قانون داره و مدیریت میشه. درسته مدیریت میشه که جرایم اینترنتی جلوگیری بشه نه مثل این طرح ما که اینترنت بین الملل را عملا غیرقابل استفاده میکنه. دیگه اسم "همه جای دنیا" رو نیارید لطفا! من از نرم افزار برنامه نویسی MATLAB استفاده میکنم. برای استفاده از افزونه ها و فیلم های آموزشی شرکت سازنده اش(MathWorks) لازمه وارد حساب کاربریم در سایت شرکتش بشم ولی سایت Mathworks اجازه ورود IP ایرانی رو نمیده مجبورم با فیلترشکن وارد بشم حالا با این طرح پهنای باند نت خارج رو میارند پایین که حتی فیلترشکن هم غیرقابل استفاده میشه حالا تکلیف چیه؟ yjc چاپ کن نظرم رو.
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو دکتری
۲۰:۱۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا. کاش به ما دانشجو دکتری ها فکر می کردند. ضربه بزرگی به فارغ التحصیلی ما و نوشتن مقالاتq1 و q2 زده شد.
Armenia
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
خودش که دارن شما برای چی میخوای!؟مگه تحصیل شما مهمه؟!مگه پیشرفت علمی شما اهمیت داره!؟اول خودش اگر چیزی بود بعد شما
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
دوستانی که خیلی موافق این طرح هستن لطفا به نماینده ها بگید دو جور اینترنت به مردم بدن یکی با این طرح و یکی بدون این طرح
من قول میدم خود شما هم بر میگردید به گزینه بدون طرح.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
خیر.
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
یک کلمه نفهمیدم چی گفتی.. فقط فکر نمیکنم این طرح دنبال صیانت از ما باشه.. کلا بیخیال بشید بهتره.. ما صیانت نمی خوایم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
بله شما آمریکایی ها به صیانت نیازی ندارید
چون که کلا ایمان و اعتقاد و شرافت ندارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
این بود ارمانهای امام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
گزارش منطقی و ساده فهمی بود، من که خوشم اومد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
....بالای یک میلیون داره از طریق اینترنت و فضای مجازی کسب کار دارند حالا با خانوادهشون حساب کنید ....هر چیزی خوب و بد داره قرار نیست چون بد وجود داره فیلتر بشه .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
برای اثبات این آماری که ادعا کرده اید چه مدرکی دارید؟
Luxembourg
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
اسم خوشگل برای اینترنت نذارید طرح صیانت طرح چیه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
توی گوشه گوشه گوگل پر شده از فحشا و منکر
خواهشا بهانه بنی اسرائیلی نیارید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۲۰:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
این مشکل شخصیت خودته که فواید بی شمار گوگل رو نمیتونی ببینی میلیون ها نفر دارن اموزش میبینن و روز به روز خودشونو پیشفرت میذن با چی؟ با گوگل، تویی که فقط فحشا و منکر رو میبینی پس یه مشکل از تفکرات خودته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۰
اون آموزش و فناوری که تو رسانه های ملی هم هست.
گوگل و اینترنت بین المللی باید فیلتر بشه.
و شبکه های داخلی تاسیس شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
الان به نظر حضرات واتساپ مشابه داخلی دارد یا ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۵۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
الان همه مشکلات حل شده فقط مونده اینترنت!!!!
بابا این رویه ایی رو که در مورد اعتراض به فیلتر کردن گفتین یعنی کاغذ بازی و عملا هرگز عملی نیست.
محدودیت فقط نارضایتی به دنبال میاره. هنوز نفهمیدیم که نمیشه به اجبار چیزی را به دیگران تحمیل کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
کار که درست نمیکنین برای مردم کسب و کار اینترنتی رو هم دارید نابود میکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
الان ربط این طرح به کسب و کار اینترنتی چیه چرا جو میدین تورو خدا از کجا دستور میگیرین یا مغزتونو کجا شست شو دادن بی منطق ترینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
شمایی که میگی شست و شو دادن و خودت بامنطقی! وقتی پلتفرم های خارجی بخاطر تحریم ها تو ایران نمایندگی نزنن این برنامه ها مسدود میشن و کسب و کار مردم نابود میشه.. تلگرام نمونه خوبیه واستون که مردم با فیلترشکن حاضر شدن به اون برن ولی امثال سروش و غیره کمترین کاربر فعال رو دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 12:50؛مشخصه مغز تو رو کاملا شستشو دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
حالا کسب و کار شده بهانه!!!!! اولا فضای مجازی شده محل آموزش فساد و فخشا و بی بندوباری و نابودی جوانان و ثانیا خریدوفروش انواع مواد مخدر ، اسلحه و انواع کالاهای غیر مجاز و کلا سو استفاده سود جوها. یک عده که منافعشان به خطر افتاده شروع کردن به جوسازی و تحریک مردم ( خبرنگاران لطفا انتشار دهید )
Iran (Islamic Republic of)
مجید مقدم
۱۵:۲۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس ۱۴:۳۰ جاده ها هم پر شده از تصادفات و حوادث ترافیکی ، پس با این فرمایش شما الان باید جاده ها رو هم ببندند. بعدش هم شما میتونید خودت و خونواده و فک و فامیلت استفاده نکنید . همین الان اگه گوشیتو نگاه کنیم کلی شبکه های اجتماعی خارجی رو گوشیته .
بعدشم اینا که شما میگید تو دارک بیشتر . ی چی شنیدی ولی نمیدونی چی به چیه . بعدشم تو نمیخواد کاسه داغ تر آش بشی. کلاه خودتو محکم بگیر نیازی نیست در مورد بقیه تصمیم بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
شده بهانه!!!؟ کافیه بری تو اینستاگرام ببینی چند هزار نفر اونجا فعالن و کارشونو تبلیغ میکنن. شما میتونی از فضای مجازی داخلی استفاده کنی.. برو همون سروش و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
آقا اینا چی میفهمند
به جون خودم اون دوستمون که میگه جو ندین اصن معنی پلتفورم را نمیدونه چی هست اون وقت نظر هم میده
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۲:۲۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ما داریم از اینترنت خرج زندگیمون در میاریم خدا رو خوش میاد این همه فشار رومون هست دیگه باز هم تصمیم های بی جا ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
الان کسی گفت اینترنت قطع میشه؟؟؟؟ زحمت بکش یه بار بخون متن و بعد جو بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
قط نمیشه اما سرعتش اینقدر پایین میاد که عملا غیر قابل استفاده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
شاهکار نه طرح تصویب شده نه اجرایی و اسمی هم از کندی سرعت برده نشده شما ها تو توهم و سایه زندگی می کنید چون الان یه عده بی مسوولیت بلد نیستن اینترنت رو کنترل کنند دلیل نداره بعد هم اینجوری باشه !
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
آقاییی درسته اسمی از کندی سرعت گفته نشد ولی اگه شما برید و اصل طرح رو ببینید متوجه میشید قراره پهنای باند ترافیک خارجی پایین بیاد که خودش باعث کاهش سرعت میشه و قطعی مکرر میشه و بلا استفاده شدن میشه.
دوما کی گفته اجرایی نشده ؟ خودشون گفتن قراره به صورت آزمایشی اجرایی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
پیش نویس طر ح و فرستادن رو اینترنت که مردم و خشمگین کنن اون پیش نویس رد شده صرف جهت اطلاع!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
شماها اگر واقعا کسب و کارتون ( سالمه و خلاف ) نیست زیاد جوش نزنید و جو نیدین کسی با کسب و کارهای حلال کاری نداره لطفا بازیچه دست دشمنان نشویددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
تویی که حرف از دشمن میزنی واقعا عقل خوب چیزیه.. اکثریت مردم حاضر نشدن تو پیامرسانای ایرانی عضو بشن و با فیلترشکن به تلگرام رفتن.. همین الانم اینستا مسدود بشه بازم همون اتفاق میوفته و اکثریت نمیرن توی پلتفرم مشابه داخلی کسب و کارشو تبلیغ کنن و کارشون نابود میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
خب با این تفاسیر همه چی گل و بلبله همه چی عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا همیشه باید با روح و روان مردم بازی بشه؟ چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا باید این قدر بهانه بنی اسرائیلی بگیری؟؟
چرا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
فقط بهانه ، فقط اعتراض بی خودی !!!! یک عده کاری جز نق زدن و تحریک مردم و ایجاد تشنج و آشوب و خیانت به کشور را ندارن. واقعا خسته نشدیننننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
درعصر ارتباطات که همه کارها در بستر اینترنت صورت میگیرد و بخش عمده فعالیت ارتباطات جهانی ازاین طریق است،ما به سمت دوران ماقبل تاریخ حرکت میکنیم.البته تفکرات نمایندگان قطع ارتباط باخارج،درحقیقت پیاده سازی سیستمی مانند کره شمالی است.عرضه اداره مملکت را ندارند هرروز فشار حداکثری بر مردم را افزایش میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
فقط گفتین این طرح چی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
تو روبقرآن اینترنت رو قطع نکنید نون ما از اینترنت ایجاد میشه توروخدا نون بری نکنید من جوون بیکارم اگه اینترنتم قطع بشه دیگه هیچ دلیل برای زنده موندنم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
نون نونه دیگه
نترس برنامه های داخلی جایگزین میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
طرف چند سال زحمت کشیده تا کلی فالور جذب کرده الان شما میگی مشابه داخلیش میاد؟؟؟ باید چند سال دیگه زحمت بکشه تا به نقطه الان برسه

وقتی خواستن پیام‌رسان سروش رو جایگزین کنن کلا رایگانش کردن کسی استفاده نکرد.
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۱:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
سلام خداقوت به شما
از مطلب خوبی که در باره ی طرح صیانت گذاشتید بسیار سپاسگزارم
واقعا طرح خوبی است و به عنوان یک ایرانی باید از این طرح دفاع کنم زیرا به نفع من و منافع من خواهد بود
باز هم ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
ما دانشجویان دکترا که میریم سایتهای ژورنالهای خارجی مقلله دانلود میکنیم برای تزمون چی؟؟اصلا گوگل نباشه هیجی نیست. مگه بحث فقط اینستاگرامه؟؟؟انستاگرامم فیلتر کنین تموم شه بره. با اینترنت چیکار دارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت که قرار نیست چیزیش بشه. مثلا شما تو گوگل سرچ میکنید تو ذره بین نمیتونید سرج کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۲۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
یه سوال شما تو روز میرید مطالب خودتون رو تو ذره بین جستجو میکنید؟ اون خودش رو میتونه پیدا کنه؟
با کم شدن پهنای باند سرعت اینترنت پایین میاد و با وجود نمونه های داخلی تمام سایت هایی مثل گوگل فیلتر میشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
یا خدا, الان گوگل رو با ذره بین مقایسه کرد !!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
وااااای
یعنی شما قدرت سرچ مقالات و سایت ذره‌بین رو با گوگل یکی میکنی؟؟؟ معلومه چقدر تو سرچ کردن و کار با کامپیوتر استاد هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
فیلتر شکن هست کاری نداره.قطع گوگل یعنی ارتباط مردم ایران با کشورهای خارجی قطع میشه؟؟ درست متوجه شدم ؟ یعنی اینقدر کشور مامنزوی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
یه کاربر
۰۶:۰۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۰
کاملا درست میگی.منم که دانشجوی ارشدم همین موضوع ذهنمو درگیر کرده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
آخه چرا میخواید مردم رو گول بزنید. فقط بند مربوط به فیلترینگ رو دوباره ببینید. اگر وسیله ارتباطی مثل جیمیل نمونه داخلی داشته باشد، خود جیمیل میره توی کارگروه فیلترینگ. همین الان هم پیام رسان هایی مثل واتس اپ و وایبر و... نمونه داخلی دارند. پس این ها هم میرن تو لیست فیلترینگ. موتور جستجو گر گوگل نمونه داخلی داره پس اونم میره او کار گروه فیلترینگ.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
میخواستین سروش یا بله رو هم فیلتر کنین مکه خخخخخ..ای خداااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
من موندم با این وضعیت گرما و بی‌آبی و گرونی و تورم و بیکاری و مشکل مسکن و خودرو و... مشکل اساسی مردم فضای مجازی و سهم گرفتن از افزایش ترافیک اینترنته؟
France
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
قيافه نماينده ها وقتي اينترنت ماهواره اي بياد ديدن داره تنها اميد استفاده نكردن مردم از اينترنت ماهواره اي قيمتش بود وقتي اينترنتي وجود نداشته باشه مردم حاضرن هزينه كنن براي ماهواره اي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
مگ قراره اینترنتو ببندن. وقتی اینجا ۱۰ برابر اینترنت ارزون تر بشه و برای اینترنت ماهواره ای شما ماهی ۹۰ دلار باید هزینه کنی میکنی؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۲۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
اولا درسته اینترنت بسته نمیشه ولی با کم شدن پهنای باند عملا در حد غیرقابل استفاده پیش میره.
قرار نیست هر نفر چنین هزینه ای کنه با سرعت اون امکان استفاده بین چند خانواده به صورت همزمان وجود داره و البته اگه اینترنت وضعش خیلی بد باشه و کارت گیر پس مطمئن باش 90 دلار هم مردم براش پرداخت میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۱:۱۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
با این کارا نمیشه جلوی ارتباطات قرن بیست و یک رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
«چرا انتقاد‌ها به طرح اکنون غیر واقعی است؟»
چون مسئولین آن را غیر واقعی تشخیص داده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
«تولیدکننده محتوا از سود فروش اینترنت سهم می‌گیرد» این خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
آره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۵۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
1. "استفاده تجاری از استفاده کاربر نهایی جدا شد و فقط انتشار عمده یا فروش تجاری فیلترشکن مشمول جرم خواهد بود" : خوب میشه بگین از کجا باید تهیه بشه وقتی نتونید بخرید خوب نمیتونید استفاده هم کنید ، پس میشه همون محدود سازی (دقیقا مثل این میمونه که بگن آقا فروش برنج ممنوعه ولی خوردنش ایراد نداره وقتی کسی نتونه برنج بفروشه شما چجوری میتونی تهیه کنی تا بخوریش؟).
2. "اجباری برای فیلتر کردن شبکه‌های خارجی نیست" : وقتی اینترنت قطع بود مردم حاظر نشدن از پیام رسان داخلی استفاده کنن ، شما میگید اول نمونه پیام رسان خارجی در داخل تولید بعد نمونه خارجی فیلتر و محدود میشه ، این حرف دقیقا همون فیلترینگ هستش و چیز دیگه ای معنی نمیده.
3. "تولیدکننده محتوا از سود فروش اینترنت سهم می‌گیرد" : تنها چیز خوبی که میشه در نظر گرفت همینه بقیه همه ایراده.
4. یادتون رفت درباره ترافیک و پهنای باند خارجی بیان کنید (شایدم هم یادتون نرفت و فقط نمیخواستید چون بیشتر افتضاح کار شما معلوم میشد): وقتی پهنای باند خارجی کم بشه با افت سرعت و زمان پینگ(مورد توجه گیمرها) مواجه میشیم که کاملا آسیب زا هست برای عده ای که کارشون با سرویس های داخلی قابل انجام نیست.
هر طرحی که به فیلتر (چه مستقیم و چه غیر مستقیم) برسه ، از پایه ایراد داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
باهوش ! میگه کسی حق فروش نداره نگفته از کدوم فیلتر شکن استفاده کنی که مثلا اگر تو داری میفروشی باید مجوز داشته باشی یا کلا نمیشه بفروشی الان چند درصد کاربرا میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
تو کشور ما کارهای مهم تری هست ،نماینده ها کار دیگه ای نداره ،اگر کاری می خواهند کنند کاری برای اقتصاد خوابیده کشور کنند ،چوب لای چرخ تولید کننده نگذارند ،قوانین بیمه و کار ،مجوز برای کارهای کوچک ،کارخانه های تعطیل شده ،تولید ،اشتغال و...
Iran (Islamic Republic of)
ممدو
۱۰:۴۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
عالیه این طرح خداکنه زودتر اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چیه این طرح خوبه دقیقا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
حتما محدودیتش......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
تا وقتی امثال شما تو این مملکته هیچ چیزی درست بشو نیست و مردم زندگی راحتی نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
آره حتما همينطوره كه شما مي گيد!! خود اصولگراها كلي ايراد گرفتن از اين طرح شما كاسه داغتر از آش نشيد. بعدش اينهمه مشكل هست تو كشور گروني خوزستان سيستان و بلوچستان كرونا و واكسن... پرداختن مجلس به اين طرح اونم وقتي كلي مشكل ريز و درشت تو كشور هست چه معني داره؟ چرا مشكلات اساسي مردم رو خارج از نوبت بهش رسيدگي نميكنن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
وضعیت خودرو بورس چی میشه پدر مردمو دراوردین الان بااین طرح مشکلات مردم حل شد؟ با هفتاد تومن پول که همش وامه نمی تونیم یه ماشین‌خوب بخریم خودمونو بچه ها خسته شدیم چرا یه فکری نمی کنید اخه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۴۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
این جریان سیاسی کاری شده وضدانقلاب فقط اوضاع رو متشنج میکنن مثل همیشه ومتاسفانه برخی هم بدون خواندن اصل موضوع جو میدن.
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد انصاری
۱۷:۰۱ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
این موضوع چیکار به ضد انقلاب داره.حرفی جز این نبود بزنید؟کاربرا کامل مشکل دارن با این طرح اینو میشه کاملا فهمید با یه وقت گذاشتن و نگاه به ناراحتی کاربرا. این متن سایت خوشکل شده ی متن طرحه ولی واقعیتش اخر به فیلترینگ گسترده میرسه چون هیچ شبکه اجتماعی خارجی از هر نوع که میخواد باشه! همکاری به این صورت که تو طرح اومده باهاشون نمیکنه.
من خودم یه گیمرم و کاملا احتیاج به اینترنت بین الملل دارم با پینگ پایین و سرعت مناسب و دسترسی به شبکه های مورد نیازم.با پایین اومدن سرعت و یا مسدود شدن عملا به مشکل میخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چرا یه فکری برای معیشت مردم نمیکنین کارتون فقط به هم زدن آرامش مردمه
Iran (Islamic Republic of)
زیبا
۱۰:۲۹ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
هنوز هیچ طرحی تصویب نشده تازه همینشم کلی اصلاحیه خورده کاسبان فیلترینگ ازین طرح بیشتر ترسیدن انگار این طرح که هنوزم اجرا نشده مطمئن باشید به نفع کاربران هست
Austria
Ali
۱۰:۲۲ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
چه بلایی سر یوتیوب میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
اون که خیلی وقته فیلتره ولی بخاطر مشکل پهنای باند سرعتش فوق العاده کند میشه.

در مورد اینستاگرام ولی مثل بقیه پیام رسان های داخلی ، یکی میاد یه وام کت و کلفت میگیره
بعد یه چیزی میسازه که حتی نزدیکش هم نیست ، آخر هم موفق نمیشه و با حدود یکی ، دو میلیون کاربر و کلی تبلیغ تو تلویزیون برشکست میشه و میره کنار و چون نمونه داخلی برای اینستاگرام تولید شده پس نمونه خارجی اون "اینستاگرام" فیلتر میشه و این دقیقا چیزی هست که همه میدونن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۷ مرداد ۱۴۰۰
با فیلترشکن هم نمیشه وارد شد
آخرین اخبار