مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به سیستم حمل‌ونقل عمومی افزوده شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، هادی خدادادی  مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان گفت: در چهار سال اخیر اقدامات قابل توجهی برای به‌روزرسانی و توسعه حمل‌ونقل عمومی انجام شده که بازسازی و به‌روزرسانی ۲۳ دستگاه اتوبوس «پیشرودیزل» از آن جمله است.

او از دریافت لوح تقدیر ازسوی «مهدی جمالی‌نژاد»، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، به‌منظور نوآوری در تعویض موتور اتوبوس‌های «پیشرودیزل» خبر داد و بیان کرد: در کنار بازسازی و تجهیز اتوبوس‌های عمومی، چند اتوبوس با هدف مشخص و برای انجام رسالت اجتماعی شهرداری، مورد بازسازی و تجهیز قرار گرفت.

خدادادی افزود: اتوبوس دوطبقه گردشگری نیز تجهیز و تقدیم شهروندان و گردشگران شهر کرمان شد.

او، یکی از اقدامات مهم سازمان اتوبوسرانی را ساخت و تجهیز اتوبوس ویژه کودکان برشمرد و اظهار داشت: به دستور شهردار کرمان، این اتوبوس با ویژگی‌های خاص و مختص کودکان در حال آماده‌سازی است.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، به ساخت و تجهیز اتوبوس ویژۀ معلولان اشاره کرد و گفت: این اتوبوس نیز برای معلولان مناسب‌سازی شد و در اختیار این قشر عزیز قرار گرفت.

خدادادی، بازسازی و به‌روزرسانی ۱۵ دستگاه اتوبوس «۴۵۷» در فاز اول را ازجمله دیگر اقدامات دانست و افزود: علاوه بر آن، ۲۰ دستگاه اتوبوس نیز در حال بازسازی و به‌روزرسانی است.

او خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس شهری جدید به مبلغ ۶۳ میلیارد تومان را ازجمله اقدامات شاخص این دوره از مدیریت شهری نام برد و تصریح کرد: طی مراسمی با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان ، از این تعداد اتوبوس خریداری‌شده رونمایی شد.

مدیرعامل سازمان حمل‌و‌نقل بار و مسافر شهرداری کرمان، همچنین به خرید پنج دستگاه اتوبوس «مگاترانس» و ورود آن به چرخه حمل‌و‌نقل عمومی اشاره کرد و گفت: این تعداد و حجم از اتوبوس‌های وارد شده به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی، نشان‌دهنده توجه و اهمیت دادن به سیستم حمل‌ونقل عمومی در دوره پنجم شورای اسلامی و مدیریت شهری کرمان است.

خدادادی، با اشاره به نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان تاکسیرانی و بهینه‌سازی این سیستم در این دوره، تصریح کرد: بهسازی و ساماندهی ایستگاه‌های تاکسیِ شهر نیز در دستور کار سازمان بوده که در این دوره، برای رفاه شهروندان و رانندگان تاکسی، تعداد شش جایگاه تاکسی بهینه‌سازی شده است.

او افزود: در این خصوص ایستگاه‌های تاکسی در ابتدای بلوار «شهید صدوقی»، پل «باغ‌ملی»، پل «۹ دی»، ابتدای خیابان «شهدا»، ابتدای خیابان «شهید باهنر» و دور میدان «شهدا» بهسازی شده است.

او، با اشاره به تجهیز و ارتقای مرکز «مانیتورینگ» شهرداری گفت: جایگاه‌های اتوبوس نیز مکانیزه شد و در حال حاضر، در حال تغییر و بهینه‌سازی هستند تا مسافران با خیال راحت و آسودگی بیشتر، به سفر خود ادامه دهند.

خدادادی، ازجمله اقدامات مهم این دوره از مدیریت شهری را استانداردسازی و به‌روزرسانی جایگاه‌های «CNG» شهرداری کرمان دانست و گفت: این جایگاه‌ها با ظرفیت کامل در حال فعالیت هستند.

او به بهسازی و تجهیز ساختمان اداری سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان اشاره و بیان کرد: سیستم آب توقف‌گاه اتوبوس‌ها با به‌کارگیری دستگاه تصفیه صنعتی نیز تجهیز شده است.

او از پیگیری شهردار کرمان، برای پرداخت بدهی‌های باقی‌مانده این سازمان خبر داد و گفت: خوشبختانه بخش زیادی از بدهی‌ها پرداخت شده است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.