رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) گفت : از اوسط شهریورماه افراد بالای ۵۰ سال علاوه به دریافت واکسن کرونا نسبت به دریافت واکسیناسیون آنفلوآنزا فصلی هم اقدام کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سیاوش وزیری رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا ویروس از نوع دلتا در جامعه، گفت : در این شرایط وضعیت قدری متفاوت‌تر شده است؛ افراد با تصور اینکه مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند، تاخیر در مراجعه سرپایی دیده می‌شود.

او گفت : در حال حاضر به هیچ وجه چرخش فعال ویروس سرماخوردگی و آنفلوآنزا وجود ندارد و تمام علائم تنفسی اعم از تب، لرز، سرفه، تنگی نفس و آبریزش چشم و بینی باید به عفونت کووید۱۹ به ویژه دلتا یا واریانت هندی نسبت داده شود که با مراجعه زودهنگام به پزشک و شروع درمان روند بهبودی تسریع خواهد یافت.

رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه (مختص بیماران کرونایی) افزود: احتمال دارد از چند هفته آینده با توجه به آغاز چرخش ویروس آنفلوآنزا را داشته باشیم، بنابراین توصیه می‌شود از اوسط شهریورماه افراد بالای ۵۰ سال، بیماران زمینه‌ای و مبتلایان به بیماری قلبی و مزمن علاوه به دریافت واکسن کرونا نسبت به دریافت واکسیناسیون آنفلوآنزا فصلی هم دقت لازم داشته باشند.

او ادامه داد: برخلاف موج‌های قبلی که با فعالیت‌های اجتماعی شاهد پیک‌های بیماری بودیم در این موج پنجم معمولا درون خانواده‌ها با معاشرت‌ها، رفت و آمدها، شب نشینی‌ها، شرکت در مجالس ترحیم و عروسی با طغیان کرونا مواجه می‌شوند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.