معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: واکسیناسیون معلمان علیه بیماری کرونا نگرانی‌های جامعه را تا حدودی برطرف و شرایط را برای آموزش حضوری دانش آموزان فراهم می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید‌ فیروز عسگری معاون آموزش متوسطه آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری در سی‌و‌پنجمین اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش‌و‌پرورش با بیان اینکه یکی از کارکرد‌های برنامه‌های تابستان امسال سازگار کردن دانش‌آموزان و خانواده‌ها با اقتضائات جدید و استقبال از شرایط نو در سال تحصیلی آینده می‌باشد، گفت: پرثمرترین دوره یادگیری، دوره دانش‌آموزی است چرا که ثبات و قدرت یادگیری در این دوران اتفاق می‌افتد و دوره تحصیل و دوره فراغت از تحصیل دوران مهمی هستند که دومی از اولی مهم‌تر است، زیرا داوطلبانه و باانگیزه همراه است.

او با اشاره به اینکه سال‌ها بود که به سمت آموزش‌های الکترونیکی دعوت شده بودیم، زیرا آینده‌ای با توسعه فعالیت‌های الکترونیکی و مبتنی بر فناوری‌های نوین پیش رو داریم عنوان کرد: متاسفانه توفیق بسیاری در این زمینه کسب نشده بود، تا اینکه کرونا به یکباره ما را وارد محیط جدیدی کرد و ترس از مواجهه با تکنولوژی‌های نو را از ما گرفت و به‌تدریج معلمان توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم را فراگرفتند که چطور محتوای الکترونیکی تولید کنند و آموزش‌های الکترونیکی را دنبال کنند.

عسگری ادامه داد: در دوران کرونا خانواده‌ها به شکل گسترده‌ای با نظام تعلیم و تربیت مرتبط شدند. ما به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کردیم و «پیوند مدرسه و خانواده» بیش از پیش برقرار شد. 

او با بیان اینکه پروژه مهر، پروژه بسیار مهم و بزرگی است گفت: توصیه کلیه متخصصان تعلیم و تربیت دنیا این است که مدارس باز شوند و آموزش حضوری از سر گرفته شود.


بیشتر بخوانید


عسگری خاطرنشان کرد: برای مدرسه جایگزینی وجود ندارد و مدرسه بزرگترین نعمت نظام تعلیم و تربیت است و همواره باید بدرخشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش استان افزود: هرچند بر بازگشایی مدارس و آموزش حضوری تاکید داریم، اما باید نگرانی‌های جامعه را برطرف و محیط را برای برگزاری آموزش حضوری فراهم کنیم و قطعاً واکسیناسیون معلمان یکی از راه‌های کاستن از نگرانی، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان است.

عسگری ادامه داد: واکسیناسیون سراسری معلمان در استان همزمان با روز عید غدیر خم به صورت سراسری آغاز می‌شود و حدود ۱۵ هزار معلم دسته‌بندی شده و در شهر محل سکونت خود واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار