تولید انرژی خالص در نیروگاه نکا از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه ۱۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محسن نعمتی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت: نیروگاه شهید سلیمی نکا از ابتدای امسال تا پایان تیر ماه حدود ۳ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۵۰۱ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشت.

او افزود: بیش از ۷۲ درصد انرژی تولید شده در واحد‌های بخاری و حدود ۲۸ درصد در واحد‌های بلوک سیکل ترکیبی در این مدت بدست آمده است.

نعمتی گفت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره برداری از واحد‌های این نیروگاه با گذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحد‌های این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست.

او افزود: علیرغم نیاز شبکه برق کشور و همه محدودیت‌های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحد‌های نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف در مدار تولید قرار دارند.
نعمتی گفت: حدود ۳۵ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه دراین چهار ماه طبق برنامه محقق شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۱۳۷، ۶ مگاوات، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹، ۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.