کتاب «خاطرات سیاسی امین الدوله» در انتشارات امیرکبیر به کوشش حافظ فرمانفرمائیان، زیر نظر ایرج افشار منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان کتاب «خاطرات سیاسی امین الدوله» در انتشارات امیرکبیر به کوشش حافظ فرمانفرمائیان، زیر نظر ایرج افشار در ۳۳۰ صفحه، به قیمت ۹۰ هزار تومان منتشر و روانه بازار نشر شد. این اثر مجموعه‌ای ارزشمند از خاطرات سیاسی میرزا علی خان ملقب به امین‌الدوله را روایت می‌کند و یکی از اسناد مهم و وقایع‌نگاری‌های ارزشمند دوران ناصری است.


بیشتربخوانید


کتاب شرح حال میرزا علی خان امین‌الدوله را به قلم خودش از زمان پیوندش با حکومت ناصری روایت می‌کند. به دلیل تصدی مشاغل مهم و حساس در عهد پادشاهی ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه این امکان برای او به وجود آمد که به مسائل پشت پردۀ زمانه اش واقف شود و آن‌ها را کم و بیش دقیق روایت کند.

میرزا علی خان در کتابش درباره مسائل درونی دستگاه حاکم گزارش می‌دهد؛ از خلق و خوی شاه، درباریان، رقابت هایشان، برخی تشکیلات دولتی، مسائل اقتصادی، برخی از فساد‌های شاه و درباریان سخن به میان می‌آورد. همین امر باعث می‌شود اثرش سندی ارزشمند در زمینه تاریخ اجتماعی ایران و برهه‌هایی از دوران قاجار باشد و گوشه‌هایی از زندگی اجتماعی و درباری آن روزگار را مانند آینه‌ای در معرض دید مخاطب قرار دهد.

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار