رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: حدود ۶۰۰ نفر از مددجویان این شهرستان از خدمات متعدد درمانی بهره‌مند شدند.

حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: ۵۹۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این نهاد از جمله بیماران زمین گیر، صعب العلاج، مادران باردار، کمک هزینه درمانی مددجویان عادی و زنان بی سرپرست کمک هزینه خدمات درمانی دریافت کردند.

خضری افزود: کمیته امداد شهرستان برای ارائه خدمات درمانی به این تعداد مددجو، بیش از یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال هزینه کرده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: تامین فرانشیز خدمات درمانی در بخش سرپایی و بستری، مساعدت به خرید برخی تجهیزات پزشکی، پرداخت کمک هزینه نگهداری برای بیماران زمین گیر و اجرای طرح‌های بهداشتی از اهم خدمات درمانی ارائه شده به مددجویان محسوب می‌شود.

او با اشاره به اقدامات شاخص کمیته امداد برای مقابله با بیماری کرونا، بیان کرد: نظارت بر اجرای دستورات ارائه شده از سوی ستاد‌های ملی و استانی کرونا برابر لیست‌های موجود به‌ویژه دو نوبت غربالگری پرسنل دفتر شهرستان با کیت‌های تشخیص سریع کووید۱۹ از اهم اقدامات شاخص این نهاد در راستای مقابله با بیماری کرونا است.

خضری همچنین اذعان کرد: تاکنون ۵۶۳ نفر شامل ۲۵ نفر از بیماران زمین گیر، ۴۰ نفر از بیماران صعب العلاج، ۹۵ نفر از مادران باردار، ۳۰۰ نفر از مددجویان عادی و ۱۰۳ نفر از زنان بی سرپرست خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: توسعه خدمات بیمه مکمل به برخی خانواده‌های تبصره ۱۴ و خانواده‌های زندانیان، تعامل با بیمارستان‌ها در جهت تامین و تخفیف بخشی از هزینه‌های فرانشیز مددجویان، اجرای طرح‌های بهداشتی از جمله غربالگری دیابت و فشارخون، غربالگری بیماری‌های قلبی و عروقی و غربالگری کم خونی از اهم اهداف و برنامه‌های اداره بهداشت و درمان کمیته امداد تا پایان سال جاری است.

انتهای پیام/ س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.