مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: با مشارکت معین‌های اقتصادی در حوزه آبزیان می‌توانیم به درآمد زایی پایدار دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد شجعی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر در جلسه هم اندیشی با مراکز تولید کاشمر گفت: این جلسه را می‌توان نقطه عطفی دانست تا بتوانیم با همبستگی و همکاری یکدیگر در تأمین امنیت غذایی و درآمد زایی منطقه تلاش کنیم.

او افزود: درحال حاضر بازار مصرف تعیین می‌کند که بخش تولید به چه سمتی حرکت کند و این حوزه تولید است که باید، با مطالعات و علم روز دنیا بازار مصرف را پیش بینی و برهمان اساس تولید انجام دهد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: با مشارکت معین‌های اقتصادی منطقه و با برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در زمینه تولید و طبخ آبزیان و همچنین فعالیت در بخش مغفول مانده گردشگری کشاورزی، که ظرفیت‌های بی بدیلی را دارا می‌باشد به درآمد زایی پایدار دست پیدا می‌کنیم و از مهاجرت نیروی کار منطقه جلوگیری می‌شود.

محمد شجعی از پیگیری و تخصیص کنسانتره یارانه‌ای ماهی خبر داد و بیان کرد: با مذاکراتی که با همکاران بخش شیلات سازمان انجام گرفته است مقرر شده در ماه‌های آتی به پرورش دهندگان ماهی گرم آبی و سرد آبی منطقه کنسانتره یارانه‌ای ماهی تعلق گیرد.

او با اشاره به قطعی‌های برق تصریح کرد: پرورش دهندگان ماهی با بیمه کردن و مجهز کردن مراکز تولید خود به دیزل ژنراتور از خسارت‌های احتمالی جلوگیری کنند و با ایجاد شرکت تعاونی در زمینه تولید خوراک ماهی، تولید بچه ماهی و بازار فروش و همچنین تشکیل زنجیره‌های تولید حضور فعال‌تر و موثرتری داشته باشند.

انتهای پیام//ه.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.