مدیر اپیدمیولوژیک واکسن رازی کووپارس گفت: پس از تأیید نتایج فاز سوم کارآزمایی تولید انبوه این واکسن از شهریور آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مسعود سلیمانی، مدیر اپیدمیولوژیک واکسن رازی کووپارس گفت: واکسن رازی کووپارس در مراحل پایانی فاز دوم مطالعات بالینی قرار دارد و طی چند روز آینده به اتمام می‌رسد.

مدیر اپیدمیولوژیک واکسن رازی کووپارس با بیان این که گزارش فاز دوم را برای سازمان غذا و دارو ارسال می‌کنیم و پس از تأیید وارد فاز سوم خواهیم شد، افزود: احتمالاً هفته چهارم مرداد جاری بتوانیم فاز سوم کارآزمایی واکسن رازی کووپارس را آغاز می‌کنیم.

سلیمانی با بیان این که در فاز دوم به ۵۰۰ داوطلب واکسن تزریق شد، گفت: در فاز سوم کارآزمایی واکسن رازی کووپارس نیز ۵۵ هزار نفر واکسن دریافت خواهند کرد.

او افزود: مطالعات حیوانی این واکسن در مرداد ماه سال ۹۹ به پایان رسید و بعد از انجام آزمایش‌های بسیار زیاد وارد فاز انسانی شدیم.

مدیر اپیدمیولوژیک واکسن رازی کووپارس گفت: نتایج فاز‌های اول و دوم واکسن رازی کووپارس نشان داد که این واکسن مؤثر و بی‌خطر است.

سلیمانی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های  انجام شده بعد از تأیید نتایج فاز سوم کارآزمایی از شهریور ماه تولید انبوه این واکسن شروع می‌شود و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.