اتحادیه اروپا از مقامات تونس خواست تا حفظ دموکراسی و ثبات این کشور را در راس اولویت‌های خود قرار دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا از سرگیری فعالیت‌های پارلمانی در تونس را در اسرع وقت خواستار شد.

اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد فعالیت‌های پارلمانی در تونس باید در اسرع وقت از سر گرفته شود. ما خواستار ثبات نهادی در تونس، احترام به حقوق اساسی و چشم پوشی از خشونت در همه اشکال آن هستیم.

بیانیه بروکسل می‌افزاید: بنیان‌های دموکراتیک تونس باید حفظ شود و به قانون اساسی و چارچوب قانونگذاری احترام گذاشته شود. اتحادیه اروپا تاکید کرد حفظ دموکراسی و ثبات تونس باید از در راس اولویت‌های مقامات این کشور باشد.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس بعد از انجام اقدامات شبه کودتایی و محاصره مقر نخست وزیری، حکم برکناری چندین تن از مقامات تونس از جمله نخست وزیر را صادر کرد. قیس سعید در این حکم نخست وزیر، وزیر دفاع و وزیر دادگستری را از سمت خود برکنار کرد.

پیش از این در پی اقدام رئیس جمهور تونس در برکناری نخست وزیری و تعلیق اختیارات پارلمان، راشد الغنوشی، رئیس پارلمان تونس در گفتگو با الجزیره مباشر گفت: این تدابیر هیچ پشتوانه قانونی ندارد، ما نیز به شدت از اتخاذ چنین تدابیری ناخرسندیم، زیرا به تعبیری شفاف این کار کودتا علیه قانون اساسی، انقلاب و آزادی‌های عمومی و خصوصی است.

مقامات کشور‌های مختلف جهان نیز با رصد تحولات تونس خواستار بازگشت رئیس جمهور این کشور به مسیر قانونی شده و از قیس سعید خواستند امنیت شهروندان تونس را به خطر نیندازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار