۲ مرکز رشد با حضور معاون رئیس‌جمهوری در چهارمحال و بختیاری رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰ در آیینی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ۲ مرکز رشد و نوآوری در شهرستان‌های بروجن و لردگان و یک کانون شکوفایی خلاقیت آموزشکده فنی پسران شهرکرد به طور همزمان افتتاح شد تا مراکز رشد و نوآوری این استان به سه واحد افزایش یابد.

اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین که همزمان با واگذاری زمین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان برگزار شد گفت: پارک علم و فناوری فعالیت خود را از سال ۹۲ در استان آغاز کرد و در حال حاضر دارای ۲۰۵ تیم فناور، دانش‎بنیان، خلاق و مراکز رشد و نوآوری است که برای بیش از یک هزار نفر اشتغالزایی کرده است.


بیشتر بخوانید


او افزود: در زمان حاضر ۱۴۲ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در استان فعال است که ۲۳۰ میلیارد تومان گردش مالی دارند و در سال گذشته با وجود محدودیت‌های ناشی از کرونا ۵۰۰ هزار دلار صادرات به خود اختصاص دادند.

پیرعلی، تعداد شرکت‌های دانش‎بنیان استان را ۴۰ شرکت اعلام و اضافه کرد: همچنین سه مرکز رشد در دانشگاه‌های شهرکرد، علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد فعال است.

او از توسعه فضا‌های فیزیکی این نهاد طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: فضای فیزیکی پارک از پنج هزار و ۲۰۰ متر در سال ۹۴ به ۱۶ هزار مترمربع در سالجاری افزایش یافته که ۷۰ درصد این واحد‌ها تملیکی و ۳۰ درصد استیجاری است.

پیرعلی خاطرنشان کرد: همچنین از این میزان ۶ هزار مترمربع فضای کارگاهی است.

او به طرح جامع پارک علم و فناوری استان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح در ۴.۳ هکتار و با زیربنای پنج هزار و ۱۵۰ مترمربع ایجاد شده است.

لازم به ذکر است، فعالیت مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری تا سال ۱۳۹۸ منحصر در شهرستان شهرکرد بود که با اخذ مجوز‌های لازم از وزارت علوم تحقیقات و فناوری، مرکز رشد واحد‌های فناور در شهرستان‌های بروجن و لردگان نیز آغاز به فعالیت کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار