پس از اعتراضات اخیر، رئیس جمهور تونس اوضاع سازمان‌های دولتی در این کشور را غیرقابل قبول توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، پس از اعتراضات اخیر در تونس، قیس سعید، وضعیت سازمان‌های دولتی را غیر قابل پذیرش خواند.

او گفت: اوضاع در سازمان‌های دولتی به حد غیرقابل قبولی رسیده است. من از ملت تونس می‌خواهم که به آرامش و و پاسخ ندادن به اقدامات تحریک آمیز پایبند بمانند.

رئیس جمهور تونس در ادامه افزود: من نم خواهم حتی یک قطره خونی جاری شود.

رئیس جمهور تونس همچنین گفت تصمیمات وی درباره برکناری نخست وزیر و انحلال پارلمان بر اساس قانون اساسی صورت گرفته و کودتا نیست.

رئیس جمهور تونس گفت که صبر وی در حال اتمام است؛ چرا که بار‌ها هشدار داده است. وی تصریح کرد: من می‌توانم هر کسی را برای تشکیل دولت موظف کنم؛ اما می‌دانم این رأی اکثریت را به دنبال نخواهد داشت؛ بنابراین به سازمان‌های دولتی فرصت دادم. او در همین باره اعلام کرد: برخی از افراد هستند که انقلاب (تونس) را به غنیمتی بدل کردند و اراده ملت را به یغما بردند.

قیس سعید گفت: ما به تونسی‌ها اطمینان می‌دهیم که دولت پابرجاست و تأکید می‌داریم که زمینه‌ای برای دست درازی به دولت نیست. ما از تونسی‌ها می‌خواهیم که تعقل کرده و در برابر آن‌هایی که دعوت به هرج و مرج و آشوب می‌کنند، حواسشان را جمع کنند.

گفتنی است قیس سعید، رئیس جمهور تونس پس از اعتراض‌های گسترده مردمی در چند شهر تونس که روز یکشنبه جریان داشت، فعالیت‌های پارلمان را تعلیق و «هشام المشیشی» نخست وزیر این کشور را از سمتش برکنار کرد.

هزاران تونسی در روز‌های اخیر در چندین شهر این کشور علیه حزب حاکم تظاهرات کردند و نسبت به شکست‌های دولت در مهار بحران‌هایی نظیر شیوع ویروس کرونا اعتراض کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار