اعضای کارگروه تنظیم بازار و نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی، نحوه قیمت گذاری و توزیع شکر، تخم مرغ و شیر و ذخیره سازی گوشت قرمز منجمد را مصوب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، شریفی نژادمعاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تشریح آخرین وضعیت بازار این ۴ کالای اساسی در استان تاکید کرد: در تامین شکر از شاهرود و خارج از استان مشکلی وجود ندارد؛ اما نیاز است در خصوص قیمت‌گذاری رویه‌ای مناسب در پیش گرفته شود تا قیمت تمام شده واقعی برای مصرف کننده احصاء شود.

وی گفت: با توجه به اینکه دولت در بحث توزیع نهاده برای تولیدکنندگان حمایت ویژه‌ای داشته، تولیدکنندگان ملزم به توزیع تخم‌مرغ به صورت‌کامل با قیمت مصوب هستند.

شریفی نژاد افزود: در خصوص شیر نیز باید کمیته کارشناسی تشکیل و به صورت جامع و گسترده بررسی و رسیدگی کنند تا این‌محصول در استان در حد متعارف و با قیمت مناسب توزیع شود.

شریفی نژاد تاکید کرد: پلیس اقتصادی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی فرمانداران و اصناف موظف به نظارت، رسیدگی و تامین تخم‌مرغ با قیمت مصوب و یکسان در استان هستند تا با توجه به توزیع نهاده دولتی، از ظرفیت‌های موجود در استان استفاده شود.

به گفته وی افزون بر ۱۸۰ تن گوشت قرمز و مرغ در انبار کالا‌های اساسی استان ذخیره شده است، اما به منظور پیش بینی تمهیدات لازم برای ساماندهی بازار و پوشش تقاضا، لازم است ذخایر این کالا‌ها به خصوص گوشت قرمز افزایش یابد.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان سمنان نیز گفت: با توجه به افزایش تقاضای شکر در اعیاد قربان و غدیر در بازار، تمهیدات توزیع اندیشیده شده است و از فردا با نرخ جدید عرضه خواهد شد.

علی تشنه دل افزایش موقتی قیمت شیر در استان را یاد آور شد و گفت: بدلیل اینکه هم اکنون شیر در استان هم دچار کمبود عرضه است و هم نسبت به نرخ مصوب گران‌تر فروخته می‌شود، کمیته تخصصی متشکل از جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی تا پایان این هفته قیمت آن را تعیین تکلیف خواهند کرد.

به گفته وی با اینکه قیمت تخم مرغ در استان‌های همجوار حدود ۲۰ هزار تومان در هر کیلو به طور میانگین است، اما تصمیم مسئولان استانی بر حفظ و عرضه با نرخ مصوب ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان فعلا تغییر نکرده است با این حال اعلام قیمت این کالا نیز به بررسی‌های بیشتر ۴۸ ساعته آینده موکول شده است.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان از اقدامات لازم شرکت پشتیبانی امور دام در خصوص خرید و انجماد و ذخیره سازی گوشت قرمز برای کنترل بازار با توجه به احتمال افزایش تقاضای این کالا در پایان مرداد ماه بدلیل تلاقی با ایام دهه اول ماه محرم خبر داد.

تشنه دل افزود: در مورد دو کالای اساسی دیگر ایام محرم یعنی برنج و گوشت مرغ نیزتصمیمات لازم اخذ شده و نگرانی در خصوص تامین و عرضه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.