زالی گفت: تا امروز به بیش از یک میلیون و ۷۹۰ هزار نفر واکسن تزریق شده که حدود ۶۰۰ هزار نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در پایان جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد: از مرز ۹ هزار بیمار کرونایی بستری شده عبور کردیم و ۲۵۰۰ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و ۱۳۵۰ نفر ترخیص شده اند، ولی ورودی بیمارستان‌ها تعداد قابل توجهی است و مهم‌ترین مساله تدارک تخت‌های جدید است. خواسته ایم کمیته‌های ترخیص دو بار در شبانه روز ترخیص را انجام دهند.

وی ادامه داد: با شناور سازی که صورت گرفته یک هزار و ۵۰۰ تخت به بخش‌های بیمارستانی افزوده می‌شود. در مورد واکسیناسیون مراکز تجمیعی ما با احتساب مراکزی که اورژانس در اختیار قرار داده  ۹۷ مرکز واکسیناسیون داریم. در روز‌های آینده نیز چندین مرکز مخصوصا در شهر تهران اضافه خواهیم کرد تا تسریع در واکسیناسیون را شاهد باشیم.

زالی گفت: تا امروز به بیش از یک میلیون و ۷۹۰ هزار نفر واکسن تزریق شده که حدود ۶۰۰ هزار نفر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند. روز گذشته تعداد ۶۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است و امیدواریم با افزایش مراکز تجمیعی این تعداد افزایش پیدا کند و معدل میزان تزریق نسبت به جمعیت پیشتاز است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به تاثیر تعطیلات در کاهش بیماری کرونا افزود: این موضوع نیاز به تحلیل فنی و کارشناسی دارد و از نظر علمی باید حداقل تعطیلی ۱۴ روز باشد تا تاثیر خود را بگذارد، ولی به دلیل مشکلات اقتصادی، مسائل اصناف و مسائل متعددی که وجود دارد نمی‌توانیم این تعطیلی‌ها را داشته باشیم. حداقل یک یا دو هفته دیگر این شرایط موجود در استان پایدار خواهد ماند.


بیشتر بخوانید
آغاز واکسیناسیون کارکنان شهر زیر زمینی احتمالاً از هفته آینده


انتهای پیام /

برچسب ها: کرونا ، واکسن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
خسه نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
جمعیت تهران چند نفره
تا حالا فقط 600هزار نفر؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۰
توقع نداری که فقط تهرانیا رو واکسن کنن؟
آخرین اخبار