شمار ورزشکاران مبتلا به ویروس کرونا در دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ باعث افزایش موج نگرانی افکار عمومی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات المپیک میدان بزرگی است، که ورزشکاران ما برای رقابت و کسب مقام در آن شرکت می‌کنند. اما متاسفانه شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان برای ورزشکاران مشکل‌ساز شده است.

المپیک ۲۰۲۰ بعد از گذشت یک  سال انتظار در تاریخ یکم مرداد برگزار شد و نماینده‌های اعزامی کشورها برای شرکت در مسابقات در توکیو حضور یافتند.

 حضور تماشاگران در بسیاری از مسابقات ممنوع شده است. ورزشکاران هر روز آزمایش می‌دهند. آن‌ها پس از پایان مسابقاتشان یا حذف از رقابت‌ها، به‌جای گشت‌و‌گذار در شهر یا معاشرت با یکدیگر، ۴۸ ساعت فرصت دارند دهکده المپیک را ترک کنند. کمیته برگزاری اعلام کرده است ۸۰ درصد ورزشکاران واکسینه کامل شده‌اند.

اما متاسفانه تعدادی از ورزشکاران و خبرنگاران اعزامی به المپیک به علت مبتلا شدن به ویروس منحوس کرونا  توکیو را از دست دادند.

کمیته برگزاری المپیک توکیو ۲۰۲۰ اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا میان ورزشکاران، مسئولان و داوطلبان این بازی‌ها به ۱۴۸ نفر افزایش یافت.

بر این اساس در بین ۱۵ نفر دیگری که در چارچوب المپیک توکیو ۲۰۲۰ به این کشور آمده‌اند، ویروس کرونا شناسایی شده است.

در میان ۱۵ نفر سه ورزشکار خارجی شناسایی شده و در این بیانیه تاکید شد که این ورزشکاران کرونایی در دهکده المپیک در منطقه هارومی اسکان داده نشده‌اند.

در میان مبتلایان به کرونا در توکیو، ۸ مقام رسمی و ۴ کارمند شناسایی شده است.مبتلایان در یک دوره قرنطینه ۱۴ روزه قرار گرفتند.

گفتنی است بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو که قرار بود ۲۴ ژوئن- ۹ اوت ۲۰۲۰ برگزار شود، به ۲۳ ژوئیه- ۸ اوت ۲۰۲۱ موکول شده است. پیش بینی می‌شود بازی‌های پارالمپیک نیز بین ۲۴ اوت تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شود.

 اشکان اردیبهشت، عضو کادر پزشکی کاروان کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ در خصوص شرایط اعزام مهدی پیرجهان اظهار داشت:  دونده المپیکی کشورمان مهدی پیرجهان به ویروس کرونا مبتلا شده است.

انتهای پیام / 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار