طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی، دغدغه این روزهای کسب و کارهای این فضا شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح« صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی» بحث داغی است که چند روزی می شود بین عموم مردم جا خوش کرده و دلهره های زیادی را برای عده ای از کاسبان فضای مجازی ایجاد کرده است.

طی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس طرحی به نام «صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های‌اجتماعی» در مجلس مطرح شد و در صحن علنی مصوب شد و در نهایت به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شد.

این طرح برای حمایت و ارتقای پلتفرم‌‌ها و پیامرسان‌های ایرانی، صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی و کمتر شدن وابستگی ما به پلتفرم‌های خارجی به مجلس رفت تا از اطلاعات شخصی کاربران که هر چند وقت یکبار توسط یکی از پلتفرم‌های خارجی فاش می‌شود، جلوگیری کند.

این طرح حاکی از آن است که پلتفرم‌ها، نرم افزارها، مسیریاب‌ها، پیامرسان‌ها و... که در ایران ساخته نشده‌اند طبق شرایطی محدود یا مسدود شوند تا هم از حریم کاربران حفاظت شود و هم سازندگان پلتفرم‌های ایرانی دست به کار شوند. البته «محدودیت»، حرفیست که نمایندگان مخالف طرح صیانت از حقوق کاربران در مجلس مطرح کردند.

این در حالیست که نظر نمایندگان موافق این طرح چیز دیگری است. به عنوان مثال محمدنقی نقدعلی نماینده مجلس شورای اسلامی موافقت خود را درباره این طرح مطرح کرده و گفت: هیچ یک از مفاد "طرح صیانت از فضای مجازی" در باره بستن اینستاگرام و واتساپ و حتی تحمیل شبکه‌های مجازی داخلی نیست بلکه هدف آن ساماندهی کسب و کارهای آنلاین و دفاع از حقوق قانونی مشتریان این دست از مشاغل است.

او ادامه داد: با ساماندهی کسب و کارهای آنلاین، جلوی سرقت محصولات تولید شده فعالان اقتصادی را خواهیم گرفت. ما بدنبال اتخاذ تدابیری هستیم تا دیگر تفاوتی بین کسب و کارهای حقیقی و مجازی نباشد و کاسبان اینترنتی از قدرت فضای مجازی سوء استفاده نکنند و حقوق تمام شاغلان عرصه حقیقی و مجازی یکسان باشد.

اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران

کارشناسان معتقدند؛ مهم ترین قسمت این طرح، به کسب و کار های مجازی مرتبط می‌شود. آن‌هایی که سال‌ها برای جلب اعتماد کاربران تلاش کردند و حالا فروش خوبی دارند. اگر این طرح بخواهد محدودیت ایجاد کند، بسیاری از مشاغل آنلاین از بین می‌روند و در نتیجه جمع دیگری به جمع بیکاران کشور اضافه می‌شود. اما اگر اعمال محدودیت نکند و فقط برای حفاظت طرح شده باشد می تواند کمک بزرگی باشد. به همین منظور با رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی گفت و گو کردیم.

مخالف خدمات بومی اینترنتی نیستیم

رضا الفت نسب عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره  طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای‌مجازی گفت: این طرح به کسب و کار‌های اینترنتی به خصوص کسب و کار‌های کوچک اینستاگرامی می‌تواند ضربه بزند. این چگونه اتفاق میافتد؟! در بند‌هایی آمده که پلتفرم‌های خارجی یا ایرانی باید در سامانه‌ای ثبت نام کنند و مجوز بگیرند و بعد نماینده در کشور معرفی کنند. اگر نیامدند براساس یک سری اقدامات، اگر کسب و کار خاصی باشد بر اساس الزامات به آن وقت داده می‌شود، اگر باز هم نیامد مسدود می‌شود یا پهنای باند آن را کم می‌کنند که کمتر بتواند کار کند. این پلتفرم‌ها می‌توانند اینستاگرام یا واتساپ یا گوگل یا... باشد.

او ادامه داد: اگر اینستاگرام با این شرایط محدود یا مسدود شود، کسب وکار‌های اینترنتی موجود در آن از بین خواهد رفت. همه می‌گویند فیلتر نمی‌کنیم، زیرا اصلا نیاز به اینکار نیست با این موضوعی که در این طرح وجود دارد شما می‌توانید پهنای باند را کم کنید. ما با اینکه خدمات پایه کاربردی بومی داشته باشیم مخالف نیستیم، در بند ۴ این طرح هم یک بند حمایتی وجود دارد که ما با آن موافقیم باید هم حمایت و فرهنگسازی شود. ما حتی گاهی می‌گوییم در این مدت طولانی چرا ما پلتفرم خیلی خوب نداشتیم. اگر هم داشتیم از بین رفته است.

طرح صیانت از حقوق کاربران

کاسبان فضای مجازی متضرر می شوند؟

الفت نسب درباره ادامه بند‌های طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی گفت: کسی بیاید یک چیزی شبیه گوگل را بسازد و اگر نتوانست وزارت ارتباطات را موظف می‌کنیم، ظرف ۸ ماه چنین چیزی را تولید کنیم. مگر چنین چیزی امکان دارد! در گوگل یک چیزی حدود بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کد نوشته شده آنوقت ما می‌خواهیم ۳ ماهه آن را بسازیم؟! ما با حکمرانی در فضای مجازی کاملا موافقیم، اما باید شرایط را در نظر بگیریم. وضعیت اقتصادی را در نظر بگیریم بسیاری از مردم از این راه کسب و کار می‌کنند و امرار معاش می‌کنند، اینکار صیانت کاربر نیست و ضرر زیادی برای اقتصاد کشور به همراه دارد.

طرح صیانت از حقوق کاربران

کسب و کارهای  کوچک بیشترین آسیب را می‌بینند

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی با اشاره به ضرر نهایی اجرای این طرح به کسب و کار‌های اینترنتی توضیح داد: هر چقدر ما به سمت محدود سازی در زمانی که بستر‌های لازم را فراهم نکردیم، برویم، در این میان افرادی که در بستر‌های شبکه اجتماعی در حال فعالیت و امرار معاش هستند، ضربه اصلی و نهایی را می‌خورند. در واقع بستر‌های داخلی ما فعلا شرایط این را ندارند که بخواهد شبکه اجتماعی که ساخت ایران نیست را از دسترس خارج کند. هر چقدر هم که ما در این شرایط محدود سازی کنیم، فروشنده ما آسیب می‌بیند.

او ادامه داد: ما باید با یک سیاست مشخص و با دید حمایتی به کسب و کار‌های اینترنتی نگاه کرد. می‌خواهیم پیامرسان‌های داخلی حمایت کنیم، اما حتما باید به زیرساخت‌ها هم توجه داشته باشیم. مثلا در مسیریاب خارجی ویز در اوایل عملکرد خوبی داشت و همه از آن استفاده می‌کردند، اما با گذشت زمان مسیریاب‌های ایرانی نیز در کنار این مسیریاب‌ها شروع به فعالیت کردند و حتی در برخی اوقات از خارجی آن‌ها نیز عملکرد بهتری داشتند. در واقع این تفاوت‌ها باعث پیشرفت سازندگان پلتفرم‌های ایرانی شد.

طرح صیانت از حقوق کاربران

 ممنوعیت باعث جذاب‌تر شدن پلتفرم‌های خارجی می‌شود

نسیم توکلی کار آفرین در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره این سوال که تاثیر اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران چه تاثیری بر کسب و کار‌های اینترنتی دارد؟ گفت: آن طور که تا اینجا  اطلاعات منتشر شده، برنامه فوق الذکر به دنبال محدود کردن تکنولوژی و استفاده از پلتفرم‌های جهانی است. گفته می‌شود طرح نمایندگان مجلس به دنبال آن است که در مورد شبکه‌های مجازی، موتور‌های جستجو، سرویس‌های ارزش افزوده و مواردی از این دست محدودیت‌هایی اعمال شود. این مسئله در کوتاه مدت و میان مدت مشکلات فراوانی برای فعالان اقتصادی و کسب‌وکار‌های اینترنتی به وجود می‌آورد.

او ادامه داد: علاوه بر مسائل فنی که بسیاری از کسب‌ و کار‌های اینترنتی ایران با آن درگیر خواهند شد و همچون موارد مشابه امکان تامین از سرویس دهنده‌های داخلی وجود ندارد. به عبارت دیگر، خدمات فنی مبتنی بر بهینه‌سازی و بهبود کیفیت ارائه فروشگاه‌ها، شرکت‌ها، راهکار‌های ارتباطی و مدیریتی از بین می‌رود و برای مدت نامعلومی آن‌ها را از امکان فعالیت محروم می‌کند.

طرح صیانت از حقوق کاربران

وی افزود: به علاوه تجربه نشان داده است که ایجاد محدودیت در شبکه‌های اجتماعی تاثیری در میزان استفاده مردم و کاربران ندارد. اتفاقی که در پیام رسان تلگرام افتاد و نتوانست از کارایی و محبوبیت آن در میان ایرانیان بکاهد. نمی‌توان در عصر ارتباطات با تکنولوژی برخورد دستوری کرد، اما می‌توان با آن همراه شد و براساس گزاره‌های مد نظر هر جامعه آن را بهینه سازی نمود. ممنوعیت جامعه را بیشتر به آشنایی و استفاده از هر خدماتی جلب می‌کند.

توکلی معتقد است؛ در مجموع، اجرای این طرح سبب از بین رفتن کسب‌ و کار‌های کوچک محدود بر استفاده از یک پلتفرم مثل اینستاگرام و کاهش شدید تقاضا در وبسایت‌های ارائه دهنده خدمات، محصولات، نرم‌افزار و... خواهد شد.

وی گفت: همچنین انگیزه فعالان، سرمایه‌گذاران و جوانان متخصص اینترنت را در پی بسته شدن دریچه‌ای جدید و راه افتادن محدودیتی تازه به میزان بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

مشکلات اقتصادی حاصل از اجرای  طرح صیانت از حقوق کاربران 

توکلی در رابطه با تبعات منفی که اجرای صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی برای اقتصاد کشور به همراه می‌آورد توضیح داد: کسب‌ و کار‌های اینترنتی در سال‌های اخیر آثار مثبتی همچون: افزایش اشتغال، گستردگی فروش محصولات و مشتریان، هزینه کمتر راه اندازی کسب و کار، ایجاد تنوع شغلی، جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی، افزایش اقبال به برندسازی، تبلیغات گسترده، تغییر سبک زندگی مردم، رونق کسب‌وکار خانگی و... در اقتصاد ایران داشته است.

او ادامه داد: بدون شک ایجاد محدودیت در این مسیر و از بین رفتن امکان ارائه خدمات استاندارد سبب کاهش علاقه مشتریان به استفاده از خدمات در سطح خرد و در سطح کلان افزایش جمعیت جویای کار، خروج ارز بیشتر برای دریافت خدمات از خارج ایران، مهاجرت بیشتر جمعیت دانشگاهی و حتی رکود کسب‌ و کار‌های سنتی خواهد شد.

در نظر داشته باشیم که بسیاری از کسب‌ و کار‌های سنتی موجود در بازار و حجره‌های قدیمی نیز اجناس و محصولات خود را از طریق کارگزارانی که توانسته‌اند بستر‌های فروش آنلاین را با اعتماد سازی و ایجاد برند بسازند، به فروش می‌رسانند؛ بنابراین از میان رفتن دریچه کسب‌ و کار‌های اینترنتی و ایجاد محدودیت در فعالیت آن‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر بخش‌های مختلفی از اقتصاد ایران در واقع از تولیدکننده تا چرخه تامین و فروشندگان خرد تاثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند تبعات اجتماعی خطرناکی نیز داشته باشد.

 طرح صیانت از حقوق کاربران

 کسب و کار‌های اینترنتی باید از نو شروع کنند

فریده شایان مدیر یکی از فروشگاه‌های آنلاین در اینستاگرام گفت: اگر چنین طرحی اجرا شود به شخصه من در زندگی خود دچار مشکل می‌شوم. اکثر ما از مشکلات اقتصادی به فضای مجازی روی آوردیم و در آنجا کسب و کار راه انداختیم و گرنه ما هم می‌توانستیم مغازه اجاره کنیم و مالیات بدهیم و  دچار فضای مجازی هم نباشیم.اما مشکل اصلی ما وضعیت اقتصادی است. اگر این فضا قطع بشود مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا ما دوباره فالور‌هایی پیداکنیم تا به ما اعتماد کنند و اجناسمان را خریداری کنند. اعتماد کردن مردم که طی چند سال برای ما به وجود آمده و ما سختی زیادی کشیدیم که همه این‌ها در یک شب به باد می‌رود. باید شرایط ماهم در نظر گرفته شود همه ما باید در پلتفرم‌های جدید از نو شروع کنیم آن هم اگر در ساخت پلتفرم‌های جدید ایرادی نباشد تا دوباره همه چیز از بین برود و پاک شود.

 طرح صیانت از حقوق کاربران

در پایان، باید به اظهار نظر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد که به کسب و کارها این نوید را داد که نرم افزارهایی نظیر اینستاگرام و واتساپ فعلا قطع نخواهند شد. او در این یادداشت چنین می نویسد.

صیانت از حقوق کاربران با از بین بردن کسب و کار‌های اینترنتی؟!//اجرای طرح صیانت از حقوق کاربران با گرفتن حق‌هایی در دنیای حقیقی

مباحث مختلفی پیرامون این طرح در حال بررسی و مطرح شدن است. چه بسا مناظرات و اظهار نظرات کارشناسان زبده بتواند مسیر را برای پیشرفت اینترنت بومی و همگام سازی با دنیا هموار کند و همچنین جایگاه ایران را در فضای بین المللی بدون خدشه با استفاده‌های کلان از اینترنت بین المللی محکم تر کند. باید منتظر ماند و دید تصمیمات نهایی تا چه میزان کاربردی است؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
طوفان درو میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بیخیال بابا
Germany
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
درمورد خودرو هم همینو میگفتن الان با پول دنا پلاس توربو اتومات میشه هیوندای ولستر خرید که ۱۰۰ برابر کیفیت ساخت و توان بیشتری داره
ملی‌سازی بدون رقابت نتیجش میشه این
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
فعلا پهنای باند گوگل پلی کم شده
1400/5/10
12:59
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
زمانی که دوتا آدم بی سواد این طرح رو تصویب کنن همین میشه.
یک خط تخصصی و منطقی حرف نمیزنن. متاسفم واسه کشورم که این گونه افراد دارن توش تصمیم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
چرا نسل اینا تموم نمیشه ۶۸ میلیون نفس بکشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اقای وای جی سی آزادی اینترنت حق ملت است به کسب کار محدود نکنید فهمیدین
Germany
امیرمهرداد
۱۱:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
طرح صیانت از مافیاهای اینترنتی...
یه چیزی هست بنام کاسه صبر، و اونم یه ظرفیتی داره.
خلاصه اینکه مواظب خودتون و طرحاتون باشین.
Germany
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
خودروی ملی با کیفیت عالی و قیمت فوق‌العاده مناسب بهترین و بزرگترین نمونه حمایت از تولید داخلی هست
اینترنت ملی هم اینجوره
Iran (Islamic Republic of)
اقایX
۰۹:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
#مرگ_خاموش_اینترنت
من یه سوال دارم مانخوایم ازمون صیانت بشه بایدچیکارکنیم؟؟شمامیخوایدتمام اپلیکیشن وسایت های خارجی مثل اینستا.واتس اپ.اسپاتیفای.گوگل و..اینارومسدودکنیدیابهتره بگیم پهنای باندشونوصفرکنیدتادیه نتونیم ازشون استفاده کنیم ومیخوایدمثلااپلیکیشن مسخره ای رومثل روبیکاجایگزین اینستاگرام کنید؟؟یاخودتون مثلایه گوگل وطنی بسازید؟؟خخخ حتماشوخیتون گرفته نه؟؟پس وقتی میخوایدکلااینترنتوبه گندبکشیدوهمه چیروبه روی مردم ببندیدبگیددیه به چه امیدی تواین کشورزندگی کنیم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اینستا واتساپ و اپ های پرکاربرد نه تنها فیلتر نمیشن بلکه از پهنای باندشون هم کم نمیشه و هزینه شون هم با اپ های داخلی یکی میشه.
اینجا یکی از کسانی که از این طرح ضرر میکنن کسانی هستن که vpnتولید میکنن و توی پاچه ملت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
جناب ناشناس ۱۲:۲۲ کی گفته مسدود نمیشن؟ کاملا تو طرح اومده اگه نماینده ای معرفی نکنن که مطمئنا نمیکنن و اگه نمونه داخلی وجود داشته باشه که نمونه داخلی هم داریم پس هر پلتفرمی میتونه مسدود بشه.
اتفاقا کسانی سود میکنن که قراره vpn با مجوز بفروشن. یعنی همون فامیل و آشناهای نماینده ها و دولتی ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بهتون قول میدم اگه اجرایی بشه مردم ایران اجازه نمیدن کره شمالی یا روسیه یا چین بشیم اینجا ایران هست
Iran (Islamic Republic of)
Fardin
۱۶:۵۱ ۲۷ بهمن ۱۴۰۰
مردم ایران خیلی وقته تموم شدن
امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
لااقل اسمشو عوض کنین اسمش یجوریه که انگاردارین سرمون منت میزارین
اگه اینم سانسور نمیکنین چاپش کنین
France
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
جالبه که هر چی شده پای گوگل رو کشیدن وسط و خودشونو باگوگل مقایسه کردن.گوگل رو200 تاکشور دارن استفاده میکنن.حتی چین هم با اون همه تکنولوزی و فناوری نتونسته با گوگل رقابت کنه بعدشما میخواین باگوگل رقابت کنید؟یه موتور جستجوی بومی به اسم یوزبود که به رحمت خدا رفت.بقیه هم به سرنوشت همین دچار میشن.قبول کنید که قابلیت رقایت باپلت فرمها ونرم افزارهای خارجی رو ندارید.به همین دلیل میخواهید مسدودشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
فکر نکنم این طرح مشکلی تو پلتفرم ها ایجاد کنه و همه چیز به نحو احسن پیش میرود و به امید خدا کشور ما در رتبه های برتر سایبری و اینترنتی دنیا قرار میگیرد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
همبجوری ما الان از آخر رتبه خوبی داریم.
احتمالا بعد از اجرای طرح کنار کره شمال میریم رتبه یک از آخر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
هیچ توجه کردین وقتی یه طرحی داده میشه که به نفع مردمه اصلا اجرانمیشه ولی وقتی یه طرحی بدین که مردم نخوان سریع بی چون وچرا در اسرع وقت اجرا میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دو تا مطلب راجع به طرح
اول اینکه عزیزانی که اولویت داشتن رسیدگی به مشکلات اقتصادی و بیکاری رو مطرح میکنن مگه نمیدونن که بخش بزرگی از اقتصاد در همین فضای اینترنت انجام میشه؟شما که دارید میگید کسب و کار ما فلان میشه پس دارید به این اعتراف میکنید که یکی از پایه های فضای اقتصادی، فضای اینترنته که الان بی سرو صاحب رها شده و هر کی داخلی و خارجی یه سازی توش میزنه. عقل حکم میکنه بعد از بیست و چند سال دیگه یه سر و سامونی بگیره.
مطلب دوم اینکه اگه خاطر مبارکتون باشه قبل از اومدن سیستم کالر آی دی رو تلفنهای شهری یه سری مریض مردم آزار به نام مزاحم تلفنی بودن که از مخفی بودن شماره خودشون سوء استفاده میکردن و به مردم زنگ میزدن و مزاحم خودشون و ناموسشون میشدن.اما با مشخص شدن شماره هاشون و حمایت قانونی از امنیت عمومی اگه بخوان اون کار رو انجام بدن اول تذکر میگیرن بعد شماره شون قطع میشه و... الان چند ساله که این مزاحمتها نزدیک صفر شده.الانم حتما براتون پیش اومده که وقتی توی پیج تون یا سایتتون یا جاهای دیگه، مطلبی میذارید یا نظری میدید همون دسته مریض مردم آزار بعضا حرفهای بی ربط یا رکیکی میزنن و شما هم دستتون به جایی بند نیست.فقط یکی از خوبیها این طرح که البته هنوز در حال بررسیه ، اینه که به بنده و شما یک هویت مجازی تعلق میگیره تا اگه کسی در فضای مجازی با ما کاری داشت شناخته شده باشه و اگه کلاهبردار یا مردم آزار بود بشه ازش مستقیما شکایت کرد.اینطوری خیلی از شیادها هم ماست شون رو کیسه میکنن و فضای مجازی کمی امن تر میشه.
بهتره طرح رو کامل بخونیم تا با خوبی هاشم آشنا بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
ده برابر خوبی هاش بدی داره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۱۱ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
چه حرفی!
مقایسه کالر آی دی تلفن با اینترنت!
اینو بدون همین الان بدون طرح صیانت با درخواست قوه قضاییه و اعلام جرم امکان دریافت ریز چت ها از همین پیامرسان های خارجی وجود داره!
تنها دلیلی که میشه برای اومدن به پلتفرم های داخلی آورد کنترل تمام وقت و بدون مجوزه و بستن این مسیرها در زمان اعتراض مردم هستش.
اگه هم به موضوع امنیت اطلاعات و اینکه اطلاعات محرمانه ممکنه لو بره فکر میکنی باید بگم میشه بدون اجرای طرح و فقط با ایجاد یک سری پلتفرم که فقط از شبکه های داخلی استفاده میکنن این رو حل کرد(تمام مردم اطلاعات محرمانه ندارن و نیازی به استفاده چنین پلتفرمی رو هم ندارن)
پس لطفا الکی و بدون اطلاع این طرح رو به امنیت و از این مسائل ربط ندین.
به شما هم پیشنهاد میکنم طرح رو دوباره بخونید ، اگه به نظر شما خوبه برین و برای خودتون از پلتفرم های داخلی استفاده کنید نیازی نیست برید تو محیط تلگرام، اینستاگرام ، توییتر ، گوگل و ... . (برعکس تلفن که همه داشتن کسی شما رو مجبور نکرده از اینترنت و پلتفرم های خارجی استفاده کنید تا به قول خودتون گرفتار شیادها بشین)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
منکه راضیم
Armenia
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
مگه رضایت تو مهمه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خواهش میکنم این کلمه دلسوز را از روی مسئولین بردارین
مثلا بگین مسئولین گل وعزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
فضای مجازی رو باید با راهکار درست ازش استفاده بشه
نه اینکه محدودش کنید !!!
با محدود کردن و بسته کردن فضای جامعه همه چیز بدتر میشه
Russian Federation
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
با فیلترکردن راه به جایی نمیبرید الان فیلتر تلگرام به کجا رسید؟جز اینکه مردم به انواع و اقسام فیلترشکن هارو اوردن و حریم خصوصیشون به خطر افتاده!پس خاهشمندم به جای پاک کردن صورت مساله راهکاری ارایه بدید که کسی متضرر نشه.
Germany
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
فقط بازی با کلمات هم مردم میدونن قراره چیکار کنید هم خودتون لطفا به شعور مردم توهین نکنید کی از دست شما راحت میشین خدا میدونه.
این اینترنت محدود پر از فیلتر و تحریم و دست و پا شکسته چیه که میخوایین ازش به اصطلاح صیانت کنید ما که میدونیم دلیل اصلیتون چیه
United States of America
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خودت داری میگی طبق این طرح در شرایطی پیامرسان ها و پلتفرم ها محدود میشن، بعد خط پایین تر میگی این به معنی محدودیت نیست؟؟
وقتی سرمون رو زیر آب میکنی دیگه چه اهمیتی داره اسمش چی باشه؟ صیانت باشه حمایت باشه یا محدودیت؟ دارید خفه مون میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
میشه یک گزارش در مورد اینترنت ماهواره ای بذارید بدونیم آیا شرایط استفاده ازش برای ما فلک زده های خاورمیانه وجود داره یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
گرانی را مهار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خدایا ازدست مسولین مردمو نجات بده ک فقط بفکرخودشونند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
با این طرح مزخرف نتنها کسب کارهای اینترنتی از کار خواهد افتاد و منبع درآمد خیلی ها که از راه اینستاگرام هست قطع میشه بلکه تاکسی های اینترنتی هم از کار خواهد افتاد و وقتی اینترنت ملی فعال بشه دائم با قطعی های مواجه خواهند شد.
اینا فقط به دنبال اعصبانی کردن مردم و به دنبال دیگر اغتشاش هستند و کار دیگری ندارند.
بنده خود بشخصه با این کار ساکت نخواهم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
حدود بیست ساله که از اینترنت استفاده میکنم و همیشه نسبت به بی ضابطه بودن و نا امن بودنش نگران بودم همیشه باید خودم به تنهایی از تجربیات خودم یا دیگران استفاده میکردم تا گرفتار و متضرر سوءاستفاده کننده های این فضای بی حساب کتاب نشم و بتونم بیزنس خودم رو هم ادامه بدم.با اطلاعاتی که از این طرح به دست آوردم متوجه شدم که بالاخره کسی پیدا شده که میخواد امنیت خاطری ایجاد کنه و سرو سامانی به این فضای بی قاعده بده.نه تنها به هیچ وجه نگران پیج ها وکانالهام نیستم چون کسب و کارم کاملا سالم و قانونیه بلکه خوشحالم که میتونم از vpn خودم و حمایتها و امنیتی که این طرح برام ایجاد میکنه برای گسترش کارم بهره ببرم .این طرح فعلا در حال بررسی هست.کلیاتی که مطرح شده بجز مواردی که باید اصلاح بشه عموما قابل اجرا و مفیده .مطمئنم اگه اونوقتی که کاربران اینترنت هفده صدم درصد جمعیت ایران بودن یه همچین طرحی تصویب میشد الان اگه گوگل ایرانی نداشتیم حداقل چند پیام رسان کاربردی تر از اینستا داشتیم و امثال بنده که امیدی به حمایتهای دولت و مجلس از مهندسی نرم افزار و آی تی نداشتیم تغییر رشته نمیدادیم .الان هم برای بیست سال دیگه دیر نیست.ایران جوان با استعداد زیاد داره و وظیفه دولت و مجلسه که شروع به حمایت کنن.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
واقعا ۲۰ ساله داری از اینترنت استفاده میکنی؟
چونکه منم بیشتر از ۲۰ ساله دارم از اینترنت استفاده می‌کنم.
فقط موندم چرا چنین حرفی میزنی، به شما پولی می‌رسه که از این طرح حمایت میکنی؟
چونکه اگه واقعا تو فضای مجازی فروشنده باشی میفهمی که نمیشه از یه پیام رسان به یکی دیگه کوچ کرد فقط وقتی تازه شروع به کار کرده باشی راضی میشی پلتفرم خودت رو تغییر بدید.
به پیام رسان داخلی هم به هیچ چیز نمیشه اعتماد کرد. اگه پس فردا که تعداد کاربرش زیاد شد درخواست پول کرد چیکار میکنی؟ اگه فکر می‌کنی حرف من بی دلیله من یه نمونه بهت میگم اگه یادتون باشه روبیکا که اومد با تبلیغات اینترنت رایگان اومد بعد یه مدت شد نیم بها یا خیلی از تلویزیون های اینترنتی مثل لنز اوایل همه چیز رایگان بود یکم که گذشت اینترنتش شد نیم بها بعد هم بابت بعضی سرویسها داره پول میگیره.
چه تضمینی وجود داره فردا که تعداد کاربران اینها افزایش یافت درخواست پول نکنن؟ اگه میخوای بگی نمونه خارجی هم ممکنه اینکار رو بکنه فقط بگو چرا همین الان این کار رو نمیکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اره هیچ جای دنیا نمیفهمن فقط اینا میفهمن.همینا که تو مرغ و تخم مرغ موندن
Germany
ناشناس
۰۶:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
جمع کن برو کره شمالی زندگی کن با مردم ایران چیکار داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
قرار نیست اینستا و و پیامرسانهایی که موثر هستن و جایگزین ندارن حذف بشن که شما مجبور به کوچ بشی.
هیچ جای دنیا هیچ خدماتی رایگان نیست.توی ایران هم اگه بعضی پیامرسانهای خارجی رایگان ارائه میشن به خاطر اینه که دارن از جای دیگه سودش رو میبرن.هر کلیک توی اینستا براشون درامد تولید میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
همین الان هزینه اینستاگرام سه برابر داخلیهاست در صورتی که با این طرح دولت موظف میشه با هزینه برابر حساب کنه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۱۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
بعضی ها حرف من رو کج متوجه شدن ، حرف من دریافت وجه از کاربر نهایی هست نه در ازای کلیک یا چیزای دیگه!
در ضمن کاملا وضاح بیان شده در صورت عدم همکاری هر پلتفرم ، اون پلتفرم مسدود میشه پس نگید اینستا و گوگل و ... فیلتر و مسدود نمیشن بلکه چون تحریم هستیم و اونها هم نمیان ایران بنابر این این پلتفرم ها حتما مسدود میشن!
Germany
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
جناب حامد در پلتفرم داخلی صددرصد درخواست پول از کاربر میشه
چون هیچوقت توسعه دهنده نمیتونه مخاطب های جهانی داشته باشه و مجبوره هزینه های بالا هاست اختصاصی و کارمندانش رو از کاربر تهیه کنه
United States of America
بهزاد
۱۶:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
جایی پناهندگی نمی ده بریم اونجا زندگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
فکر کنم کره شمالی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این اینترنت ماهواره ای کی میاد از دست این بی سواد ها راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ماهی 100 دلار هزینه داره
مفت که نیست
Germany
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت ماهواره ای چندتا همسایه نفری ده دلار بدن صد دلار جور میشه و چون سرعتش بالاست به هر ده خانواده میرسه از دست اینترنت گرون و کند ایران هم راحت میشیم اون وقت کل اینترنت ببندن ککمونم نمیگزه خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این اینترنت ماهواره ای کی میاد از دست این بی سواد ها راحت بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ابن اقایان محترم تمام امکانات اولیه زندکی معمولی را از ملت گرفتن امثال مسکن.کار.معشیت حداقلی.رفاه درمانی.و.....اینترنتم روش .روزی میرسد که کره شمالی بودن ارزومون باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دلمون بخاد مثل کره شمالی باشیم
توکشوراونا دزدی وجود نداره تقریبا ۹۰ درصدملت دریک سطح هستن سختی هست همه باهمن اونا هیچ گنجینه ومعدنی ندارن باز به وضع مانیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مرخصی سربازان رو زیاد کنید
2.5روز در ماه خیلی کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تحریم های جهانی و حالا تحریم های داخلی فقط برای مردم ، مطمئنا چه از لحاظ معیشتی و در آینده چه طرح صیانت از کاربران هیچ یک شامل آقایان نماینده ها و مسئولین حکومتی نشده و نخواهد شد ، این وسط فقط باعث نارضایتی و ناامیدی روز افزون برای مردم عادی خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آقایون گفتند با کارشناسان ساعت ها مشورت کردیم، این کارشناسان هیچ کدومشون سررشته ای از فضای مجازی ندارند.
یک سریشون ریاضی خوندند، یک سریشون فیزیک و برق نمی فهمند فضای مجازی چیه
حداکثر فعالیت تو فضای مجازی یک صفحه اینستاگرام با دوزار فالویر
راهکار اینه که این آقایون تو سیاست کشور دخالت نکنند برگردند دانشگاه مقالشونو بدند. چند نفر بزارید کارشناس که فضای مجازی رو بلدند.
خود شما هم قبول دارید شبکه داخلی داغونه وگرنه چرا اکثر مسولین ارشد توییتر دارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اینترنت ملی زمانی خوب است که اینترنت ما 5gشود.
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
استفاده از کلمه ملی همراه با کلمه اینترنت اشتباه هست، مفهوم اینترنت با کلمه ملی همخوانی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
کشور مستقل کشوری است که در همه موارد بی نیاز باشد.
اگر اینترنت کشورمان چند ساعت قطع شود کشورمان فلج میشود پس آفرین به دست اندر کاران و سازندگان زیر ساختهای اینترنت ملی.
ما در این دوره معتاد به اینترنت شدیم و نبود اینترنت واقعا زندگی را سخت می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یک موتور ملی جستجوی خوب و کامل نتوانستید بسازید واقعا شرم اوره بعد از برنامه های ایرانی میگید باز هم رحمت به مرام برنامه نویسان که خیلی بهتر عمل کردن.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
جلوی حقوقای نجومی و مفسدین کله گنده رو بگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اون افرادی که نمی‌فهمند اینترنت ملی چیه فقط کافی کمی و فقط کمی فکر کنند و به روزی فکر کنند که تنها چند ساعت اینترنت کل کشور قطع بشه!!!!!!!!!!!!
پس خواهشاً حرف بیخود و مفت نزنند ،این عده هم وطن فروشند و هم خودفروش
Germany
امیر
۱۴:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
فک میکنم اجرای همچین طرحی وقتی از پایه و اساس مشکل داریم کار غیر منطقیه این طرح منو یاد ممنوعیت واردات خودرو میندازه که دوتا شرکت بزرگ حق انحصاری دارن و قیمتها سر به فلک کشیده
ببینید هنر اینه که در کنار این پلتفرم های خارجی بتونید پلتفورم های داخلی با کیفیت خوب ارائه بدین تا مردم با مقایسه این دوتا بتونن بهترین گزینه رو انتخاب کنن نه اینکه بقیه رو محدود یا مسدود کنید که ملت رو بیارن به محصولات داخلی
بقول قدیمیا که گفتن این خانه از پای بست ویران ست
اول باید زیرساخت ها درست بشه بعد یهو بفکر اینجور طرحها بیفتین و ببینید چند مرده حلاجین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اسیب اینستاگرام و تلگرام بسیار بیشتر از سود آنهاست به ویژه آسیبی که اینستاگرام به بنیان‌های خانواده زد جبران ناپذیر است
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۴:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برای ادم های بی جنبه و هولی مثل تو برنامه سروش هم زیادیته
Lithuania
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
برای تویی که استفاده نمی کنی، آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ما خودمون بلدیم از حقوقمون صیانت کنیم شما اگه خیلی صیانت کارین جیب مردمی رو که خالی کردین تو بورس و امثالهم بهشون برگردونین دایه مهربان تر از مادر نمیخاد برا مردم بشین
تو دانشگاه آزاد به زور و اجباری برا اینکه دانشجو ها بتونن وارد پنل کاربری شون تو آموزشیار بشن باید حتما آی گپ نصب کنن تا رمز دوم اونجا براشون بیاد و اینجوری واسه اپ های بدردنخورشون کاربر جذب میکنن من خودم بشخصه دانشجو ارشد مهندسی برق قدرت دانشگاه آزاد بودم وقتی با این صحنه مواجه شدم نه امتحانات پایان ترم شرکت کردم و نه وارد اون سایت کذایی آموزشیار شدم و هیچوقت هم آی گپ و سایر آشغال های زوری ایرانی رو نصب نکردم، شهریه دانشگاه رو هم پرداخت نکردم و نخواهمم کرد و انصراف دادم ، مهربونی زوری کنه نمیشه آقا ما صیانتتو نخوایم کیو باید ببینیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
الان وضع افغانستان و سومالی از ما بهتر هست ....این آقایان مسئول که بچه هاشون تو آمریکا و کانادا زندگی میکنند ....کاری سر مردم آوردن ....که این تو کشور همیشه خدا غصه شون دارین ...تو برنامه های تی وی شون دارند ایران مسخره میکنند .....ملت افتاد دست عده ای بی سواد ...به جای پیشرفت فقط درجا میزند ...گرانی ..بیکاری ...نبود امید به آینده ....شدیم کره شمالی ...
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
با حرف شما مخالفم
درجا نمیزنیم
پسرفت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
انقدر دنبال کپی کردن از استاد کپی، چین نباشید؛ اینترنت ملی فقط برای جاسوسی از ملت به کار میاد وگرنه هیچ منفعت دیگه‌ای چه برای حکومت چه برای مردم نداره.
فیلتر کردن اینستاگرام و واتس آپ هم نه تنها باعث افزایش کاربران روبیکا و سروش و... نمیشه بلکه طرفدارای اینستا و واتس آپ بیشترهم خواهد شد مطمئن باشید.
ضمن اینکه این فیلترها و محدودسازی ها فقط ملت ایران رو از دنیا بیشتر عقب میندازه همونطور که اگه الان برنامه‌ای مثل یوتیوب فیلتر نبود، هزاران فیلم آموزشی و تکنولوژی و مفید در دسترس ایرانیان بود و چه بسا پیشرفت‌های بسیاری به کمک این فیلم‌ها به دست میومد ولی حیف که بعضیا دوست دارن مشابه‌های مزخرف داخلی رو به زور به خورد مردم بدن؛ چیزی مثل آپارات که حتی به گرد پای یوتیوب هم نمیرسه. من این نوید رو به شما بدم که اگه تا ده قرن آینده هم تلاش کنید و جون بکنید؛ گوگل که هیچی حتی یاهو یا بینگ رو هم نمیتونید مشابه داخلیش رو بسازید. فعلا که جستجوگر یوز ملقب به گوگل ایرانی! از کار افتاده پس بیخود مردم رو به عصر حجر برنگردونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شما وضعیت مرغ گوشت مسکن بیکاری را درست کنید به فضای مجازی دست نزنیدبدترمی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم اجازه اجرا نمیدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
چرا مجلس لایحه های مهم تر مانند رتبه بندی را تصویب نمس کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شد شما یجا بدرد ما بخورین همش مشکل ایجاد میکنین
Iran (Islamic Republic of)
نوید
۱۴:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عزیزان خودتون به این نماینده ها رای دادین پس شلوغ کاری نکنید و انهای که رای ندادن لطفا اعتراض نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اینا از ترس تظاهرات مردم در سال 88 تلگرام رو بستند و الان این چند وقته مساعل بی آبی خوزستان حالا نوبت واتس اپ و اینستا گرم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تمام رودهای خوزستان از زاگرسند و خوزستان همانند یک چاله و چاه است اگر نمیدانی بدان و بفهم،وطن فروش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اگه اشتباه نکنم سال 96 یا 97 بود.چون سال 88 اصلا نصف مردم از اینترنت استفاده ای نمیکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
والا آخر ما نفهميديم اين طرح چيه هركى صحبت ميكنه ميگه نه فيلتر نه محدوديت فقط چيز خوبيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
همش برا کاسبی است دست تو جیب مردم و البته معترض نشدن مردم به فساد ، خودروساز انحصاری ، واردات اجناس و صادرات دست 7 تا 10 نفر از دوستان ، اینجام میخوان پول دربیارن ، سرعت و‌محیط کاربری افتضاح اپ داخلی که همشم تقلیدی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اسم ویروس جدید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یه سری نماینده با ذهنهایی که معلوم نیست کجا سیر میکنه چرا باید تفکر کاملا نادرستشون به مردم تحمیل کنن ، باید فیلتر سلامت روانی ام تو انتخابات ایجاد شه ، بازی با کلمات طرح صیانت کجا بود بابا ، بگو فیلتر و مسدود ، مردم که نمیفهمن منظورتونو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اولویت بیشماری بود ولی وقتی در زمان نامناسب دنبال تصویب این طرح هستن آدم به نیت شک میکنه ، فقط و فقط فرهنگ سازی ، اول اینستا تکون نیخوردن میذاشتن تو اینستا کل زندگی رو الان خیلی کم شده و مردم یاد گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خطاب به نمایندگان مجلس، شما اگه به فکر حق و حقوق مردم هستید، طرح شفاف سازی آرای خودتون رو تصویب می کردید، نمیخواد فضای مجازی رو صیانت کنید
ما نخوایم شما صیانت کنید کی رو باید ببینیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
به نظرات نگاه کنید غالبا منفی است،باید ببینید با اعتماد عمومی چه کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
به نظرات نگاه کنید غالبا منفی است،باید ببینید با اعتماد عمومی چه کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
عزیزم همهههه ما نظرمنفیا البانی نشین هستیم(:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
به نظرات نگاه کنید غالبا منفی است،باید ببینید با اعتماد عمومی چه کردید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
از هر طرف که میتوانید به ملت و دولت اقای رییسی ضربه بزنید .دست مریضا واقعا نماینده ملت هستید؟اگر عرضه دارید جلوی قیمت مرغ را بگیرید.بسه چاپلوسی وتقدس گرایی گند زدید به کشور منتظر عواقب تصویبراین طرح باشید اشوبی بدتر از بنزین راه خواهد افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ملت رو باهات موافقم. دولت رو دیگه هم زدی.چون هردو از یه حزب هستند
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خدار و شکر نمایندگان مجلس همه مشکلات کشور و مخصوصا جوانان و قشر کم درامد رو حل کردند. و قیمت ارز و اجناس ضروری مردم هم ثابت شده..ودر ضمن قبل از صیانت از دنیای مجازی سازمان و نهادی لازم هست که از دنیای واقعی نمایندگان صیانت و نظارت داشته باشد .
Armenia
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
یک برنامه شاد وچند میلیون دانش اموز رو نمی تونید ساپورت کنید چون پهنای باند مناسبی ندارید حالا چطور می خواهید اکثریت مردم رو به سایت داخلی سوق بدید بدون پشتوانه عقلانی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خوزستان و سیستان درگیر بی آبی و بی برقی و طوفن و گرد و خاک و گردباد
مجلس به جای رسیدگی به آنها فیلتر رسمی را تصویب میکند تا صدای مردم و اعتراضشان را کسی نشنود و بگویند همه چیز گل و بلبل است و واقعیت همانیست که صداسیما نشان میدهد
ولی کور خواندید
نمیتوانید جلوی چشم و دهان مردم را ببندید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
متاسفم برای حکومتی ک ادعای ازاد بودن ملت خودرا دارد اما روز ب روز قفس را تنگ تر میکند برای شیران در زنجیر را ...اسم کشور رو عوص کنید بنویسین کره شما لی غربی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مشکل میدونید کجاست؟
مردم خوزستان نامه زدند شهردار، استاندار، نماینده مجلس ، وزیر و... کسی جوابشون را نداد. تحملشون تموم شد چون از راه قانونی به جایی نرسیدند و ریختن خیابون عده ای سو استفاده کردند و فضای مجازی پخش شد، آقایون سریع همه رفتند خوزستان. شما دارید به مردم یاد میدید که فقط با شورش و خشونت میشه مطالبه گری کرد.
کنترل فضای مجازی اینگونه است که مردم از فضای مجازی درخواست را بفرستند و شما شفاف و با زمانبندی نشون بدیددارید حل می کنید، اونوقت شورش نمیشه که هیچ حتی یک ویدیو هم نمیره برای شبکه های خارجی.
مشکل آقایون اینجاست که فقط وقتی کار می کنند که صدای آمریکا ، بی بی سی ، من و تو و... تیتر کنند.
یعنی ارزش خبر اینها از مطالبه قانونی مردم بیشتره و شما به جای اصلاح فرآیند مطالبه گری و پاکسازی مدیران فاسد می خواهید اینترنت را ببندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
احسنت ب شما ایووول ... ملت ایران حق هیچگونه اعتراض یا درخواستی ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
مردم حق اعتراض دارند و درخواست می فرستند، اما کسی گوش نمیده، آخر هم مسئول میگه در فلان سامانه اینقدر گزارش ثبت شد ولی کسی رسیدگی نمی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
طرح شفافیت ارای نمایندگان چیشد،شما از خوبیات بگو !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
از مجلس محترم خواهشمندیم تحت تاثیر هجمه دشمنان داخلی و خارجی ملت ایران  که از فضای مجازی بی در و پیکر به عنوان ابزاری در جهت تخریب ذهنی واعتقادی مردم به خصوص جوانان استفاده میکنند قرار نگیرند ؛ و به هنگام بررسی طرح رضای الهی و معصومیت جوانان بی پناه در هنگام قرار گرفتن در این فضا را برای خود مجسم کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
امثال شما دوست عزیز لطفا داخل این فضا ها نشوید ولی نان مردم رو هم نبرید
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۱:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تا چند وقت دیگه اینترنت ماهواره ای استارلینک ایلان ماسک در ایران راه اندازی خواهد شد و فیلترینگ اینترنت به خاطره ها خواهد پیوست! نمایندگان ما همیشه حداقل یک سال از تحولات دنیا عقب هستند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بهتره نمایندگان مجلس حالا که دستشون به انواع طرح باز شده یه فکری طرحی برای معیشت و بیکاری وبی آبی وبی برقی و گرانی و...... بکنند و بیخود هزینه روی دست بیت المال نگذارندواعتبار خودشونو بیشتر ازاین از بین نبرند ومردم را هم آواره انواع فیلتر شکن نکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام بنده از یکی از افراد دیجی کالا هستم
App اختصاصی فروشگاه موجود هست و انشاءالله با بروز رسانی های آینده هم کاملا داخلی و حتی شاید ترافیک نیم بها هم حاصل بشه.
کار فروشگاه قطع نخواهد شد.و مثل همیشه عالی به کار ادامه خواهد داد.
و با قدرت و پیشرفت بیش تر کالاهای ناب و عالی به دست مردم خواهد رسید.
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مگه اینترنت فقط خرید دوغ و ماسته ، یا تلویزیون و یخچال و کامپیوتره ؟
اتفاقا سودجوهایی مثل شما با انحصار و بالا بردن غیرمنطقی قیمت بعضی کالا باعث آشفتگی بازار میشین. (بوده جنس و وسیله ای که قیمتش تو بازار حدود 30 تا 50 هزار تومن نسبت به دیجیکالا کمتر بوده)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
درسته دیجی کالا انواع و تمام کالاها رو داره
قیمتش هم عالیه اما با قطع اینترنت خارج بی رقیب میشه.
چون تنها فروشگاهی که برنامه داخلی داره
Austria
seyedali
۱۵:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
چقدر تو بی سوادی ای خداااااااااا ای پروردگار اون دانشگاه آزاد نبود همه چی بهتر بود ایییییییییییی خدااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
برو دعا کن طرح تصویب نشه
وگرنه مردم قراره تمام سایت های داخلی رو تحریم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام نگران نباشید
App دیجی کالا موجود هست
و فروشگاه اینترنتی دیجی کالا کارش قطع نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اینو مطمئنم که تو از افراد دیجیکالا نیستی. این تخریب ها دیگه قدیمی شده ارباب.
خوب و بد دیجی به کنار ولی این نون ها خوردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید
Germany
ناشناس
۱۱:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ما نخوایم نمایندها از ما صیانت کنند کی رو باید ببینیم؟ اینها رای بیست درصد مردم رو هم ندارن بعد برای ما تصمیم هم میگرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دو ساله نتونستید یه شبکه شاد رو درست مدیریت کنید و اکثر مدارس مشکل داشتنن حالا میخواهید کل کسب و کار فضای مجازی رو کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
بیچاره مردم همه چیز را بر مبنای منطق روحانی محاسبه می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم به خاطر مسئولان بی لیاقت تحت فشار شدید اقتصادی هستند.آنوقت آقایان مرفه بی درد به جای حل مشکلات اقتصادی مردم دارند به رنج های آنها اضافه می کنند.
مردم به شدت از دست شما عصبانی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
طرح مجلس طرح خوبی است ، وقتی پلتفرم نماینده معرفی نمی کند و مسئولیت قبول نمی کند ، باید پهنای باندش محدود شود ، اگر نشسته اید که به آمادگی صد درصد برسید و بعد اقدام کنید هیچ وقت به آمادگی نمی رسید ، برای کسب و کارها مشکل ایجاد نمی شود فقط باید به پلتفرم های مجاز مهاجرت کنند ، این مورد شامل همه افرادی میشود که در یک پلتفرم حضور دارند ، و شامل تعدادی خاص که نمی شود ، که باعث تبعیض شود ، مجلس باید با قاطعیت طرح را تصویب و دولت آن را اجرا کند ، و در هنگام اجرا باید مشکلات دیده و برای آن راه حلی پیدا شود ، هر کاری مشکلاتی دارد ، باید برای مشکلات راه حل پیدا کرد ، نه آنکه آنها را حذف کرد ، یا کل صورت مسئله را پاک کرد،
Armenia
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
پلتفرم رو توضیح بدید ؟چون فکر کنم شما توی معنی پلتفرم هم حرفت تضاد داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
طرح مجلس طرح خوبی است ، وقتی پلتفرم نماینده معرفی نمی کند و مسئولیت قبول نمی کند ، باید پهنای باندش محدود شود ، اگر نشسته اید که به آمادگی صد درصد برسید و بعد اقدام کنید هیچ وقت به آمادگی نمی رسید ، برای کسب و کارها مشکل ایجاد نمی شود فقط باید به پلتفرم های مجاز مهاجرت کنند ، این مورد شامل همه افرادی میشود که در یک پلتفرم حضور دارند ، و شامل تعدادی خاص که نمی شود ، که باعث تبعیض شود ، مجلس باید با قاطعیت طرح را تصویب و دولت آن را اجرا کند ، و در هنگام اجرا باید مشکلات دیده و برای آن راه حلی پیدا شود ، هر کاری مشکلاتی دارد ، باید برای مشکلات راه حل پیدا کرد ، نه آنکه آنها را حذف کرد ، یا کل صورت مسئله را پاک کرد،
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
آقا یا خانم محترم متن بالا رو خوندی ؟ متوجه هستید چه ضربه ای به همین پیامرسان های داخلی وارد میشه؟ انحصار = فساد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
طرح مجلس طرح خوبی است ، وقتی پلتفرم نماینده معرفی نمی کند و مسئولیت قبول نمی کند ، باید پهنای باندش محدود شود ، اگر نشسته اید که به آمادگی صد درصد برسید و بعد اقدام کنید هیچ وقت به آمادگی نمی رسید ، برای کسب و کارها مشکل ایجاد نمی شود فقط باید به پلتفرم های مجاز مهاجرت کنند ، این مورد شامل همه افرادی میشود که در یک پلتفرم حضور دارند ، و شامل تعدادی خاص که نمی شود ، که باعث تبعیض شود ، مجلس باید با قاطعیت طرح را تصویب و دولت آن را اجرا کند ، و در هنگام اجرا باید مشکلات دیده و برای آن راه حلی پیدا شود ، هر کاری مشکلاتی دارد ، باید برای مشکلات راه حل پیدا کرد ، نه آنکه آنها را حذف کرد ، یا کل صورت مسئله را پاک کرد،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم مشکل اینترنت ندارن شماهایید ک باهاش مشکل دارید مردم مشکل معیشتی دارن بجاییکه جلسه بگیرید واسه قطع اینترنت جلسه واسه معیشت مردم بذارید قیمت ی مرغو نتونستین ثابت نگه دارین خاک تو سراتون مردم دارن از گرسنگی میمیرن بفکر قطع اینترنت هستین ایی اینترنت نیس ک جامعه را ب فساد کشیده ایی فساد دولت ومسوولین ک اینترنت ب تصویر کشیده لطفا نشر بدین ..بشیم مث زمان قدیم وی گوشی ساده خجالت آوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مثلا کجاش تلخ بود واسه شماهایی ک منفی دادین همش حقیقت بوده یعنی مملکت ومردم فقط مشکل اینترنت دارن ..اونایی ک منفی دادن لابد وضع معیشتی خوبی دارن وحقوق مفت از دولت میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شما همون گندی که تو خودروسازی زدید می خوایید تو فضای مجازی بزنید.
ورود خودروی خارجی را ممنوع کردید و عمری مشتی آشغال دادید دست ملت به عنوان خودروی ملی.
هیچ وقت کسی نمیاد اون جنایتکارهایی که خودروی آشغال می سازند را محاکمه کنه.
حالا محصولات آشغال فضای مجازی را به زور به خورد مردم میدید
من امروز تمام برنامه های ایرانی را از گوشیم پاک می کنم.
Iran (Islamic Republic of)
مش غلام حسین
۱۰:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ای خدا مارا نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
باید خودمون دست بکار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم اجازه اجرا نمیدند.
United States of America
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
درراس این نماینده ها اقای اق تهرانی دیوانه حامی و معلم اخلاق احمدینزاده این معلم محصولی مانند احمدینزاد امروز داده و علت در تفکر احمقانه گرین کارتی اقا تهرانی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
«این طرح حاکی از آن است که پلتفرم‌ها، نرم افزارها، مسیریاب‌ها، پیامرسان‌ها و... که در ایران ساخته نشده‌اند طبق شرایطی محدود یا مسدود شوند تا هم از حریم کاربران حفاظت شود و هم سازندگان پلتفرم‌های ایرانی دست به کار شوند.»

1- فکر میکنید اون پلتفرم ها خیلی خوشش میاد اطلاعاتشون لو بره؟ فکر میکنید اونجا ایرانه که طرف کل اطلاعاتش لو بره و هیچ اتفاقی نیفته؟ اگر اونها بیشتر از ما به امنیتشون اهمیت ندن، قطعا کمتر اهمیت نمیدن
2- چرا باید برای هر چیزی نمونه داخلی داشته باشیم؟ فلسفه یوتیوب اینه که مردم از تمام جهان توش فیلم می گذارند و کسی که می خواهد تحقیق کند، فیلم ببیند، آموزشی را یاد بگیرد یا . . . به اطلاعاتی با وسعت یک دنیا دسترسی دارد
3- مگه ما نمی خواهیم دین اسلام رو گسترش بدیم؟ مگه نمی خواهیم با جهان تعامل داشته باشیم؟ خب نکنه انتظار دارید با سروش و بله و ایتا با آمریکا و استرالیا و . . . حرف بزنیم؟
4- بالفرض شما توانستد 2 میلیارد و 500 میلیون خط کد بزنید. وقتی به جای 8 میلیارد نفر با 80 میلیون نفر کار کنید، موتور جست و جوی شما نمی تواند یک صدم گوگل سئو را بررسی کند یا مخاطبان خود را شناسایی کند. در نتیجه نمی تواند نتایج را به خوبی گوگل نشان دهد. تازه وقتی بحث تبلیغات هدفمند می شود، اوضاع بدتر هم می شود. پس تعجبی نداره که یوز با 7 میلیارد بودجه کنسل شد
5- من موبایلی ندیدم که روش یوتیوب (یکی از مصادیق شبکه های خارجی غیر مجاز) به صورت پیش فرض نصب نباشه. موبایل های ایرانی هم که فعلا اصلا ارزش خرید ندارند. از اونجایی هم که شرکت های مختلف اجازه فروش موبایل به ایران رو ندارند، واردکنندگان با روش های سخت و پیچیده نیاز مردم رو بر طرف می کنند. پس نمیتونیم از اونها بخواهیم که فلان نرم افزار روی گوشی نباشه یا فلان نرم افزار باید حتما باشه. حالا شما می خواهید به این دلیل قیمت موبایل ها رو تا 35 درصد افزایش بدید. که فقط مردم بدبخت باید تاوانش رو پس بدن
6- سرعت اینترنت ثابت در ایران بسیار پایینه و در رتبه 133 دنیا قرار داره. پس جایی نمی مونه که بخواهیم پهنای بایند بعضی از پلتفرم هارو کاهش بدیم
7- شما می خواهید باحذف رقبا از کسب و کارها حمایت کنید؟ ایران خودرو درس نشد؟ این چه جور حمایت کردنی هست؟

اینها تنها بعضی از اشکالاتی بودند که به «آخرین نسخه اصلاح شده طرح» وارده
Iran (Islamic Republic of)
Saran
۱۰:۱۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اینکه اون خانم گفته ما در اینستاگرام فروشگاه داریم و اینطوری فالور از دست میدیم خوب میتونه تا قبل از اینکه این قانون اجرایی بشه فالوور هاش رو به سمت یک پلت فرم داخلی سوق بده اینکار بهتر از سواستفاده اینستاگرام و پلت فرم های دیگه هست از ملتهایی مثل ما
Armenia
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
با پهنای باند عالیش نه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شما تو چند دهه گذشته نشان دادیم تمام هم و غمتان مردم هستند ارزش پول ملی را بردید بالا به پس انداز مردم دست درازی نکردید از مافیای مسکن خودرو دارو غذا حمایت نکردید فقط همینو بگم بلایی به سر ایران اوردید که در یک مسابقه تلویزیونی در افغانستان مجری از شرکت کنندگان میپرسه بی ارزش ترین پول رو کی داره همه زنگ میزنند همشون میدونستند بعد یکیشون میگه ایران و جواب درست بود تنها خدمتی که شما به نه ایران بلکه دنیا کردین سوال بی ارزش ترین پول رو کدام کشور دارد جواب راحته ایران و سطح ارزش پول ملی در رفاه ملت نه صفر جلوش که دارید کم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سیاه نت نخواستیم بیخیال ما شوید
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خوب چرا اول زیرساخت رو درست نمی کنند بعد بیان و حرف بزنند .
ما نرم افزار داخلی که این حجم کاربر رو نگه دارد نداریم . اگه توان داخلی هم بتواند بسازد بودجه نمی دهند.
فقط می خواهند حذف کنند .
اینا نماینده های ما هستند . یا دشمنان ما !!!!!!
خواهشا بلایی که سر تلگرام اوردید سر بقیه نیارید .
خواهشا اون دو هفته اینترنت قطع بود رو یادتون بیاد بعد تصمیم بگیرید . اینجا مردم هم زندگی می کنند فقط شما نیستید که در رفاه و ارامش هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
این سوالات از خودتون پرسیدید یا از ما آخه گیج شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تشکر از نمایندگان محترمی که صیانت از فضای بقول خودشان مجازی را در پیش گرفتند. آیا صیانت از معیشت ملت چه میشود ؟شما دغدغه چه چیزی را دارید؟ این ملت در بدترین شرایط آمدند پای صندوقهای رای و به شما رای دادند که آخرین کورسوی امید مردم به فضای بیرون را شماها خفه کنید؟ آیا صیانت از فقط ارتزاق مردم هم در دستور کار شما نیست ؟ مرغ گوشت نان و میوه هزاران موارد دیگر در سفره مردم پیدا نمی شود دیگر حتی قشر متوسط ملت هم کم کم به زباله گردی روی آورده اند شما آن رفاهی که داخلش هستید را چگونه برخود و فرزندانتان روا می دارید؟ آیا مشکل مملکت الان فقطصیانت از فضای مجازی است ؟ بنده به عنوان فردی مدافع انقلب و انقلابیون در مقابل حرفهای منتقدین حرفی برای دفاع از وظعیت کنونی دولت و مجلس انقلابی ندارم. آیا واقعا در آستانه شروع بکار دولتی انقلابی مطرح کردن این موضوع اینقدراهمیت داشت ؟ از دشمنان شکایت برم پیش دوستان .......چون دوست دشمن است شکایت کجابرم ؟
Iran (Islamic Republic of)
یاسر خالیباف
۰۹:۵۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
زنده باد قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
yjc بالاخره یه پست با نگاه واقع بینانه نسبت به این طرح گذاشتی
کم کم داشتم ازت نا امید می شدم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۴۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
1. درسته نوشتن کدی مثل گوگل زمانبره ولی به هر حال نمونه داخلی اون وجود داره - مسئله اینه نمونه داخلی شاید 1 تا 10 میلیون سایت رو بشناسه و هدف جستجو قرار بده ولی گوگل چیزی بیشتر از 20 میلیارد سایت رو هدف جستجو قرار میده .
2. گفته شده پلتفرم خارجی باید در سامانه داخلی ثبت بشه و نماینده ارائه کنه، همه میدونیم که ما تحریم هستیم و کسی حاظر نمیشه بخاطر تحریم با ما همکاری کنه چون اون فرد هم تحریم میشه ، پس به طور واضح میشه نتیجه گرفت حتما پلتفرم های خارجی مسدود میشن چون چه بخوان و چه نخوان بخاطر تحریم نمیتونن تو ایران فعالیت کنن.
3. با مسدود شدن سایت ها ، امکان دسترسی به منابع جدید از بین میره و ما دچار عقب افتادگی شدید در بحث تکنولوژی میشیم .
وقتی حرف و نگاه مسئولان رو از چندین سال قبل تا الان میبینیم کاملا متوجه میشیم هدف اونها غیر از فیلتر و مسدودسازی چیز دیگه ای نبوده ، حتی تو این طرح به اصلاح صیانت (خیانت) باز هم بحث مسدودسازی رو آوردن .
کسانی که طرفدار این طرح هستید ، لطفا اول اینترنت خودتون رو خاموش کنید بعد اگه تونستین جواب بدین، دقیقا مصداق همین طرحه یه سری آدم که فکر نمیکنن ولی طرفداری میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
به حرف مسئولین و مجلسیان هیچ اعتمادی نداریم مگر همین مجلسیان و دولت نگفته بودند ما بنزین را گران می کنیم ولی نمیگذاریم قیمتهای کالا و خدمات بالا برود در حالیکه دروغ محض بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
صیانت از حق مفسدان شما تو چند دهه نشان دادید برای مردم ارزش قائل نیستید فقط میخواهید اطلاع رسانی در مورد مفسدان را محدود کنید اما نمیتوانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مردم ما همیشه عجولند . کارشناسها طرح رو دارند بررسی می کنند . چرا همش چسبیدیم به خبرهای فضای مجازی و یک ذره اعتماد نمی کنیم . موندم اینایی که که این همه اعتراض می کنند موقع تصویب برجام کجا بودند . یک لحظه فکر کردید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
2000 ساعت کار کارشناسی کردند نتیجش شده این
چطوری باید اعتماد داشته باشیم؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
در جواب به ناشناس 10:50 اون 2000 ساعت نبوده 200 ساعت حداکثر بوده لون هم نصفش برای پذیرایی حروم شده
Armenia
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز مگه کسی که توی 5دقیقه اون رو در مجلس تصویب کرد از مردم نظر خواست که درباره این موضوع مردم بخواهند نظر دهند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
مگه قراره اجرا بشه؟؟؟؟؟؟ میخان ما رو ببرن ب عهد بوق بابا توراقرآن خودتون مسخره کردین صیانت چیه یعنی چ ؟؟؟ مردم نمیتونن ماهی ی مرغ بخرن شرم آوره بجاییک مشکلات مردمو حل کنید اینترنتو قطع میکنید یعنی چ میخایین دیگه گند کاریهاتون کشورای دیگه نفهمن کجای دنیا مردم بدون اینترنتن برید بمیرید مشکل سازا
Armenia
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
عهد بوق نه عهد پاره سنگی با اتش به هم علامت بدیم و صحبت کنیم
Netherlands
ناشناس
۰۹:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
خاک بر سرتون که فقط ضررین برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
با کمی تحقیق و بررسی می توان از کشورهای موفق الگو گرفت
انجام کار خودسرانه و متعصبانه، فقط نارضایتی و تنش را به همراه دارد
فقط مثل افرادی نباشید که قانون را فقط برای دیگران درنظر دارند و خودشان با استفاده از ... مسیر را برای خود هموار میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
نرم افزار های داخلی فوق العاده افتضاح. همشون از دم پولی هستن. امکاناتشون هم ضعیفه و کلی خطا دارن.
منتشر کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
اینها به خاطر این بوده که از آنها حمایت نشده و بودجه ای را که باید به آنها تخصیص میدادند به پبامرسانهای بیگانه نظیر تلگرام دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
ناشناس 11:55
برای موتور جست و جوی یوز 7 میلیارد تومن از جیب من و تو خرج شد
و وقتی که اینترنت بین الملل را قطع کردند و باید کار میکرد، به هیچ دردی نخورد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۲۲:۵۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
چه حرفی میگه بودجه رو دادن تلگرام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام نگران نباشید
App دیجی کالا موجود هست
و فروشگاه اینترنتی دیجی کالا کارش قطع نمیشه.
موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
شما با app دیجیکالا میتونی مقاله در سطح ارشد و دکتری پیدا کنی؟ یا فیلم و کتاب آموزشی ببینی؟ یا بابت مشکلی جستجو کنی و نظر بقیه مردم دنیا رو در مورد اون مسئله خاص جویا بشی؟ و کلی چیز دیگه!
شما میری تو اون نهایتا 2 تا ماست میخری.
اینترنت استفاده های دیگه ای هم داره ، اگه بدرد شما نمیخوره استفاده نکنید ولی به بقیه چیکار دارید؟
Armenia
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز تو هم فکر منافع خودتی،فقط بحث سر دیجی کلاهست!؟کلا جز اون چیزی مهم تر نیست!؟
۱۲
آخرین اخبار