مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان از شناسایی و دستگیری شکارچیان ۲ قلاده روباه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جعفری‌نژاد بسطامی، مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پس از بررسی فضای مجازی مشخص شد که ۲ نفر از ساکنان شهرستان بهار اقدام به شکار ۲ قلاده روباره و انتشار تصاویر این شکار در فضای مجازی کردند.

او افزود: مطابق بند الف ماده ۱۲ قانون شکار صید اصلاحیه سال ۹۷، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده و قابل پیگیری از سوی مرجع قضایی است، بنابراین پرونده این افراد برای رسیدگی قضایی به دادگاه ارجاع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه گونه روباه به وفور در این شهرستان دیده می‌شود، گفت: روباه در فصل خرداد ماه یعنی زمان آغاز زاد و ولد نزدیک جوامع انسانی شده و در اراضی کشاورزی و نزدیکی مرغداری‌ها لانه می‌سازد.

محسن جعفری‌نژاد بسطامی افزود: کشاورزان که در حال کشت و کار در مزرعه هستند به علت ترس از خسارت و آسیب این گونه جانوری اقدام به از بین بردن لانه آن‌ها و برخی مواقع آسیب زدن به روباه می‌کنند در حالیکه روباه نه تنها به انسان حمله ور نمی‌شود بلکه با دیدن افراد به سرعت از محل می‌گریزد.

او بیان کرد: پیشتر نیز ۲ مورد پرونده مربوط به انتشار تصاویر شکار خرگوش به مرجع قضایی ارسال شده بود که پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شد و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه در حق دولت مکلف به جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست شدند.

بخشی از منطقه شکار ممنوع الوند شهر همدان در حوزه شهرستان بهار قرار دارد.

این شهرستان بذون منطقه حفاظت شده است و بخشی از روستا‌های آن در حاشیه منطقه حفاظت شده آلمابلاغ (چشمه سیب) اسدآباد قرار داده شده است.

انتهای پیام/د

برچسب ها: محیط زیست ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.