رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان گفت: با رایزنی های صورت گرفته، اولین نمایشگاه مجازی کشوری میان ایران و عمان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن ضرابی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در نشست خبری نمایشگاه مشترک ایران و عمان اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا برخی ارتباط های نمایشگاهی میان دو کشور بسته شد و این نگرانی به وجود آمد که مبادا ارتباط تجاری دو کشور قطع شود.

او افزود: به همین جهت به فکر برگزاری نمایشگاه مجازی افتادیم که نمایشگاه مجازی ایران و عمان تبدیل به اولین نمایشگاه مجازی کشوری شده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان بیان کرد: در راستای برگزاری این نمایشگاه، هماهنگی های متعددی با وزرای مختلف کشور عمان و سفرای دو کشور انجام شده است و این افراد از نمایشگاه مجازی ایران و عمان استقبال کرده‌اند.

ضرابی ادامه داد: کشور عمان در سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۴ میلیارد دلار محصول از کشورهای مختلف وارد کرده است اما سهم ایران از این رقم ۴۳۸ میلیون دلار بوده است.

او تصریح کرد: این سهم کم از صادرات ایران به کشور عمان با توجه به ارتباطات خوب دیپلماسی، تبدیل به یک دلیل عمده برای برگزاری نمایشگاه مجازی میان دو کشور شد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ابراز کرد: از فعالان اقتصادی و تجار ایرانی خواستاریم که در نمایشگاه مجازی حضور پیدا کنند تا ضمن گسترش محصولات صادراتی و درآمد ارزی، نسبت به جذب بازارهای این کشور اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار