مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان با توجه به رشد موالید و به تبع آن افزایش جمعیت دانش آموزی بیش از ۱۱ هزار معلم کمبود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت:سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های بوده که به دلیل پراکندگی جمعیت دارای بیشترین مشکل در حوزه نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: با توجه نرخ بالای موالید در سیستان و بلوچستان سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار دانش آموز در این استان وارد آموزش و پرورش می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: اگر برای حل مشکل کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلند مدت وجود نداشته باشد تا سال ۱۴۰۵ با ۱۸ هزار کمبود نیرو و ۲۷ هزار کلاس درس روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به منظور جبران بخشی از نیاز‌های آموزش و پرورش استان در زمینه نیروی انسانی امسال سه هزار و ۴۱ نیرو از آموزش و پرورش استان خارج و پنج هزار و ۶۰۷ نیروی جدید وارد این مجموعه می‌شوند.

رخشانی ادامه داد: همچنین در آزمون استخدامی سالجاری که ثبت نام آن از مرداد ماه آغاز خواهد شد آموزش و پرورش استان سهمیه جذب سه هزار و ۵۴۳ نیرو را گرفته است.

وی اظهارداشت: همچنین سهمیه جذب دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۸۱۷ نفر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار