مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: تعهد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری در استان زنجان محقق شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به برگزاری کارگروه اشتغال استان زنجان و تجلیل از عملکرد این اداره‌کل در تحقق اشتغال تعهد شده، گفت: هدف اصلی این کارگروه تحقق اشتغال محول شده سامان‌بخشی به نظام فعالیت، سرمایه‌گذاری، توسعه اشتغال، ارتقاء سطح درآمد معیشت و رفع مشکل بیکاری است.

او افزود: حوزه صنایع‌دستی و گردشگری، دو حوزه اشتغال‌آفرین است که به درآمدزایی افراد خصوصاً جوانان و بانوان کمک خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در این جلسه برنامه‌های حمایتی از اشتغال استان زنجان در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶، مشاغل خانگی، اشتغال پایدار روستایی، مانده منابع تسهیلات کرونا و طرح رونق مورد بررسی قرار گرفت.

او بابیان اینکه صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه اقتصادی است، ادامه داد: توسعه این صنعت به توسعه اشتغال و اقتصاد بسیار کمک می‌کند.

ارجمند گفت: برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و صادرات صنایع‌دستی در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان افزود: تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری به منظور حمایت از کارآفرینی و ایجاد و توسعه کسب و کار‌های رسته‌های مختلف از جمله گردشگری و صنایع‌دستی و نیز تقویت اقتصاد جوامع میزبان یا محلی پرداخت شده و نتیجه آن افزایش اشتغال‌زایی، آبادانی مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به سوی شهر‌ها است.

او گفت: پارسال بیش از ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تسهیلات آسیب‌دیدگان از کرونا، کمک‌های فنی و اعتباری، اعتبارات روستایی توسعه ملی، اعتبارات تبصره و ۱۸ مشاغل خانگی با هدف رونق گرفتن صنایع‌دستی پرداخت شده است.

ارجمند ادامه داد: توجه به تولیدات صنایع‌دستی و نیز رونق گردشگری در مناطق روستایی به طور حتم منجر به توسعه پایدار روستا‌ها می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.