مرعشی گفت: برنامه‌ریزی مورد نیاز برای پذیرش زائران اربعین در مرز‌ها توسط ستاد استانی اربعین سیاست‌گذاری شود تا مبنای تصمیم‌گیری ستاد کشوری نیز باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در نخستین نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان در سال۱۴۰۰ گفت: اجتماع بزرگ اربعین یک حرکت صرفاً مردمی بوده و مشارکت آحاد مردم در این حرکت عظیم بدون استفاده از اعتبارات دولتی منجر به ایجاد وحدت و انسجامی بی‌نظیر شده است.

وی افزود: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته و آشنایی و اشراف اعضا و دست‌‍اندرکاران ستاد بر مسائل و نیازمندی‌های زائران لازم است برنامه‌ریزی اقدامات مورد نیاز برای پذیرش زائران اربعین در مرز‌ها توسط ستاد استانی اربعین سیاست‌گذاری شود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: موضوع آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی لازم به زائران اربعین در خصوص رعایت مسائل امنیتی در کشور عراق مورد تاکید است.

وی در خصوص اعزام زائران ایرانی و یا پذیرش زوار پاکستانی اربعین  گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تاکنون هیچ تصمیمی پیرامون این موضوع گرفته نشده، اما در صورت اعلام موافقت ستاد ملی کرونا و بهبود شرایط موجود بایستی آمادگی لازم را برای پذیرایی و ساماندهی زوار پاکستانی با رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار