آیین رونمایی، امضای پوستر و انتشار متن هشتمین دوسالانه‌ی داستان کوتاه نارنج با حضور سرپرست فرمانداری ویژه جهرم و دیگر مسئولین این شهرستان برگزار و این دوسالانه، برای هشتمین‌بار، رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد بادپر دبیر دوسالانه داستان کوتاه نارنج در این مراسم با بیان اینکه مهمترین ویژگی دوسالانه نارنج مستقل بودن و داوری سالم آن است، گفت: این دوسالانه الان به ۱۶ سالگی رسیده است و همه‌ی اهالی هنر می‌دانند رسیدن به هشتمین دوره برگزاری در ایران چه معنایی دارد.

او با اشاره به اینکه "پایبندی به اصول در کنار دوستی‌ها" شعار اصلی این دوسالانه طی این ۱۶ سال بوده است، افزود: این دوره نیز مانند دوره‎‌های قبل؛ «کارگاه داستان باران»، «انجمن اهل قلم شهرستان جهرم» و «موسسه فرهنگی هنری نارنج» با همکاری «اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس»، «دفتر نماینده شهرستان جهرم و رییس کمسیون عمران»، «اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم» و مجموعه‌ی مدیریتی شهرستان جهرم برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: موضوع جشنواره نارنج آزاد است و هر شخص در سراسر دنیا می‌تواند تا آخر شهریورماه ۱۴۰۰ دو اثر که حداکثر ۴۰۰۰ کلمه باشد را از طریق ایمیل جشنواره به نشانی dastannaranj@gmail.com و یا از قسمت ارسال اثر سایت رسمی جشنواره به آدرس www.dastannaranj.ir ارسال کند.

بادپر با اشاره به اینکه متن کامل فراخوان در سایت جشنواره موجود است و علاقه‌مندان لازم است ابتدا متن فراخوان را به دقت مطالعه و سپس نسبت به ارسال اثر اقدام کنند، افزود: همه فارسی‌زبانان دنیا می‌توانند در این دوسالانه شرکت کنند.

گفتنی است، داوری هفت‌دوره‌ی گذشته این جایزه ادبی را چهره‌های شاخص ادبیات داستانی ایران نظیر؛ «ابوتراب خسروی»، «محمد کشاورز»، «احمد اکبرپور»، «امیرحسین خورشیدفر»، «ابراهیم دمشناس» «حسن محمودی»، «احمد آرام»، «عباس عبدی»، «بهاالدین مرشدی»، «ندا کاووسی‌فر»، «غلامحسین دهقان»، «بابک طیبی»، «فرشته احمدی»، «محمد حسینی»، «احمد آرام» و ... انجام داده‌اند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.