تامین یک و نیم میلیون تن کود برای کشاورزان کشور

سازمان تعاون روستایی برای رفع دغدغه کشاورزان یک ونیم میلیون تن کود تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد موسوی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در قائم شهر از تامین یک ونیم میلیون تن کود و ۲۰۰ هزارتن بذر برای کشاورزان در فصل زراعی امسال خبر داد و گفت: انواع بذر غلات، دانه‌های روغنی، پنبه و حبوبات با استاندارد‌های لازم و بصورت گواهی شده در کشور تامین شده است و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

او به افزایش دوبرابری سهمیه بذر برای استان‌های برخوردار اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود با این اقدام تحول معناداری امسال در عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی کشور ایجاد شود.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با بیان اینکه ۱۰۰ درصد بذر‌های مورد نیاز کشاورزان باید استاندار، گواهی شده و متناسب با اکولوژی هر استان و منطقه باشد، ادامه داد: تامین نهاده‌های کشاورزی و نحوه فروش محصولات دو دغدغه اصلی تولید کنندگان بخش کشاورزی است که دولت باید به سرعت این مشکل را حل کند تا کشاورزی با سرعت مضاعف در ریل خودکفایی قرار بگیرد.

واگذاری های خلاف اصل ۴۴

سید محمد موسوی گفت: متاسفانه بخش‌هایی از وظایفی که در گذشته به عهده سازمان تعاون روستایی بود از این سازمان سلب و به نهاد‌های دولتی واگذار شد که خلاف اصل ۴۴ است.

اوبا بیان اینکه بیش از ۷ هزار تشکل کشاورزی و روستایی در کشور وجود دارد، ادامه داد: سازمان تعاون روستایی با دارا بودن ۴ هزار مرکز خرید مجهز، ۹۰ سردخانه بزرگ و ده‌ها فروشگاه تعاونی، شبکه بزرگی برای رفع دغدغه کشاورزان داشت که متاسفانه برخی‌ها این ظرفیت‌ها را نادیده گرفتند و وظایف خرید تضمینی محصولات و تامین و توزیع نهاده‌ها را به نهاد‌های دولتی واگذار کردند.


بیشتر بخوانید:
تعاون روستایی مازندران از موسسات مهم کشور در تامین بذور اصلاح شده


مدیر عامل سازمان تعاون روستایی کشور گفت: تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این وظایف که به ناحق از این سازمان سلب و به شرکت‌های دولتی واگذار شده است انجام خواهد داد.

موسوی بر لزوم حمایت، نظارت، آموزش و دسترسی کشاورزان به فن آوری نوین برای اثربخشی در زنجیر تولید تاکید کرد و افزود: چهار و نیم میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی فعال هستند که حمایت از آنان، دوری از تصدی گری دولتی و واگذاری امور به تشکل‌های کشاورزی و روستایی پایداری و توسعه کشاورزی را بدنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.