مدیر تعاون روستایی مازندران از تامین ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذور سویا، گندم، جو و شالی در شبکه تعاون روستایی این استان در سال زراعی ۹۷-۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدرضا کریمی مدیر تعاون روستایی مازندران در بازدید از سایت بوجاری بذور اصلاح شده اتحادیه تعاون روستایی استان در شهرستان قائم شهر، گفت: این سایت در تامین بذور اصلاح شده از جمله، گندم، جو، سویا و شالی برای کشاورزان استان در حال فعالیت است و در سال زراعی ۹۷-۹۸ خدمات قابل توجهی را به کشاورزان استان ارائه کرد و هم اکنون مجهز به دستگاه جدید و پیشرفته گراویتی شده است.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی مازندران به منظور انجام رسالت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی استان در سال زراعی ۹۷-۹۸ مبادرت به تهیه و توزیع بذور اصلاح شده کشاورزی کرد که تهیه و آماده سازی ۴۵۰ تن بذر انواع برنج شامل ارقام طارم محلی، طارم هاشمی، ندا و شیرودی از جمله این اقدامات است.

وی گفت: این مرکز با مدیریت اتحادیه تعاون روستایی استان و با نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان (واحد ثبت و گواهی بذر و نهال استان) در حال حاضر اقدام به خرید و ذخیره سازی یک هزار تن بذر انواع ارقام گندم شامل مروارید، احسان، تیرگان،  ۹۱/۹ کرده که پس از سورت، بوجاری، ضدعفونی و لیبل گذاری، بذور آماده شده بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/س
 

از تامین ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع بذور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار