مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: جنگل‌های مانگرو یا حرا در سواحل مختلف این استان به حفاظت در برابر تخریب و آلودگی‌های محیط زیستی نیاز دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به مناسبت روز جهانی جنگل‌های مانگرو(حرا) بیان کرد: جنگل های مانگرو از جمله زیست‌بوم‌های ارزشمند و زیستگاه های غنی هستند که نقش مهمی در میکروکلیمای(ریزاقلیم) هر منطقه دارند و و از جلوه های بی‌نظیر طبیعی در سواحل هستند.

او با اشاره به اینکه جنگل‌های مانگرو نقش موثری در زمینه تولید اکسیژن و جذب آلودگی های محیط زیستی دارند، افزود: با توجه به جایگاه این جنگل‌ها در تنوع زیستی، نیازمند حفاظت هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: جنگل‌های مانگرو در سواحل این استان از جمله تالاب نایبند، پارک ملی دریایی دیر- نخیلو و تالاب دیر وجود دارند و حفاظت از آن‌ها در برابر تخریب و آلودگی‌های محیط زیستی ضروری است.

قلی نژاد عنوان کرد: باید در توسعه و بهره برداری از دریا و سواحل به محدوده رویشگاهی مانگرو یا حرا توجه کرد و تالاب‌ها و خورها به عنوان بستر رویشگاهی و حیات این جنگل ها حفاظت و از تخریب تالاب ها و خورها جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


او تاکید کرد: مانگروها میراث طبیعی ساحل و دریا هستند که همه باید برای حفاظت از آن‌ها تلاش کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.