مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: طرح ارتقای شبکه آبرسانی بخش شهیون به بهره برداری رسید و مردم از آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مصطفی اسماعیل سالم، مدیر آبفا منطقه دزفول گفت: ارتقای شبکه آبرسانی و افزایش ذخیره مخازن بخش شهیون به منظور رفع افت فشار آب در برخی روستا‌های بخش شهیون از پارسال در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه ظرفیت پمپ‌های مخازن آب در تاسیسات پامنار از ۱۴۰ کیلووات به ۲۲۰ کیلووات افزایش یافت افزود: برای ارتقای دیماند برق تاسیسات، ۲ تابلوی برق جدید از سوی واحد معاونت بهره‌برداری و توسعه آب آبفا نصب شد.

اسماعیل سالم تصریح کرد: ظرفیت مخزن بی‌سیم واقع در روستای پامنار دزفول با این اقدامات تکمیل و فشار شبکه از ۲۸ بار به ۳۵ بار افزایش یافت که این موضوع باعث شد شبکه آب آشامیدنی روستا‌های پامنار، اسلام آباد، ممیلی، باغچه‌بان بازارگه و شهر شهیون تقویت و پایدارتر شود.

مدیر آبفا منطقه دزفول ادامه داد: اعتبار اجرای این طرح را ۱۰ میلیارد ریال  است و اجرای این طرح علاوه بر پایداری شبکه آب آشامیدنی خانگی شهر شهیون و روستا‌های تابعه این بخش در بحث اقتصادی منطقه موثر است.

این مقام مسئول گفت: با توجه به بحران آبی استان، اگر اقدامات لازم در این خصوص انجام نمی‌شد، آبرسانی به روستا‌ها باید با تانکر انجام می‌شد، ضمن اینکه امکان جوجه ریزی و فعالیت مرغداری‌ها تا پاییز به مدت ۲ دوره وجود نداشت و مشکلاتی در این خصوص پیش می‌آمد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.